X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
משבר בתנועת הפת"ח; טרם ברור עתיד הפריימריז

"בחירתו של ברגותי - מוטלת בספק"

תופעות האלימות והאנרכיה גברו על ראשי הפת"ח יממה לאחר שהושבתו הבחירות המקדימות ברצועת עזה - המשכן כבר מוטל בספק ראש וועדת הבחירות בתנועה, אומר היום כי אבו-מאזן שוקל לבטל את הבחירות, ומדגיש כי "טרם הוחלט תוקפן של התוצאות בגדה"
▪  ▪  ▪
ברגותי. יתמודד בבחירות כנציג הפת"ח?

המשבר בפת"ח מעמיק: הבחירות המקדימות לתנועת הפת"ח היוו הישג היסטורי לראשי התנועה. בבחינת רבים, היה זה הצעד הראשון בדרך לכינון הדמוקרטיה הפלשתינית. עם זאת, כיממה לאחר השבתת הבחירות על-רקע פעולות האלימות והאנרכיה ברצועת עזה - נראה כי המשבר בפת"ח מעמיק, וכי המשך קיומן של הבחירות מוטל עתה בספק.
גורמים בכירים ברשות הפלשתינית אומרים היום (ג', 29.11.05) כי יו"ר הרשות, אבו מאזן, החליט להשהות לאלתר את תהליך הבחירות המקדימות לתנועה בעקבות תקריות האלימות ברצועה. אחמד אל-דיג, ראש וועדת הבחירות של הפת"ח, אמר כי אבו מאזן הורה לעצור את פעילות הוועדה בכל אזורי הבחירה, "כתוצאה מתופעות האנרכיה ברחבי הרצועה".
"יו"ר הרשות מנהל שיחות והתייעצויות באשר להמשך צעדיו. הוא יבחן את האפשרויות השונות, ויכול כי אף יחליט לבטל את הבחירות המקדימות", אומר ראש וועדת הבחירות של הפת"ח. אל-דיג האשים גורמים במנגנוני הביטחון בכך ששיתפו פעולה עם "מעשי התרמית וההונאה".
"לאחר שאבו מאזן יחזור מביקור שנערך מחוץ לשטחים, יחליט היו"ר באשר לקבילותן של תוצאות הבחירות בגדה המערבית", מוסיף אל-דיג. משמעות הדבר היא כי בחירתו של ראש התנזים הכלוא בישראל, מרואן ברגותי, עשויה להתבטל וכך ספק אם יוכל להשתתף בבחירות לפרלמנט הפלשתיני בחודש ינואר 2006.
הפריימריז לתנועה: התקווה הדמוקרטית
הפריימריז לתנועת הפת"ח ברצועת עזה בוטלו (ב', 28.11.05) עקב אירועי אלימות שלוו בירי לאוויר ובגניבת קלפיות מצביעים. כ- 200 אלף מחברי התנועה התכוננו להצביע למועמדם בעזה, לאחר שביום שישי האחרון זכה, האסיר מרואן ברגותי, ברוב קולות בעיר רמאללה.
האנרכיה שהובילו החמושים בעזה, הצליחה להשבית את הבחירות בכל המחוזות ברצועה. תקריות האלימות הוכיחו בקול, מה שרבים השאירו בשקט: מנהיגות הפת"ח מתפוררת, ושליטתה על ציבור האזרחים, לרבות החמושים בשטחים, כמעט ואינה קיימת.
באחת מעמדות ההצבעה בחאן יונס, החלו כ-15 חמושים לירות באוויר לאחר שקבלו על-כך ששמם לא הופיע ברשימת הבחורים. בבית-חנון ודיר אל-באלח תקריות דומות הביאו לסגירת עמדות לבוחרים. גם לפני פתיחת הקלפיות הבוקר החלו הבעיות לעלות מעל פני השטח. ביום שישי, החלו הבחירות המקדימות במתכונת חלקית בלבד, לאחר שהארגון לא נערך במספר גדול של מחוזות והתקיים רק בנפות רמאללה, שכם, ג'נין, בית לחם וטובאס.
ככלל, קיום הבחירות המקדימות לתנועה הוא בבחינת אירוע היסטורי ברשות. זו הפעם הראשונה שהתנועה מקיימת 'פריימריז', במה שמתבטא בעיני רבים כ"שינוי הדמוקרטי" שיביא להשתלטותו של הדור הצעיר על התנועה.

תאריך:  29/11/2005   |   עודכן:  29/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
החברות יתחברו ל-2 מוסדות מחקר: אוני' וירג'יניה והטכניון של וירג'יניה    הן ייהנו מהשקעות של 100 אלף דולר ובשירותים נלווים לטובת הקמת בסיס פעילות בווירג'יניה
אסף גדות
מערכת חדשנית של "אקסטק" יוצרת בזמן אפס קישוריות בין רשתות תקשורת שונות של כוחות חילוץ והצלה
ברוך לוי
עדי אלדר: השיפור בפרמטרים הכלכליים הושג במאמצים רבים, למרות מדיניות הממשלה ולא בזכותה. הדרך ליציאת כלל הרשויות מהמשבר שכפתה עליהן הממשלה עדיין ארוכה
ברוך לוי
הממשלה החליטה על הארכת תקופת מתן הסיוע למתפרה בחורפיש בשנתיים נוספות במטרה למנוע את הגידול בשיעורי האבטלה ביישוב
מירב לוי
התואר יוענק על-ידי אוניברסיטת בן-גוריון    כהוקרה לפועלו ותרומתו לתרבות הישראלית    התואר יוענק במסגרת אירועי "יום בן-גוריון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il