X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העבודות להקמת הקו ההיסטורי יחלו במהלך שנת 2006 ויסתיימו בתוך כ-3 שנים עלות הפרויקט כמיליארד שקלים תוואי המסילה תוכנן במשותף עם הירדנים
▪  ▪  ▪

שר התחבורה, מאיר שטרית, הנחה היום (ד', 30.11.05) את מנכ"ל משרדו, אריה בר, לבחון אפשרות לחבר את נצרת ומגדל העמק למסילת הברזל המתוכננת של רכבת העמק, במסגרת תוכנית משרד התחבורה לחדש את פעילותה של מסילת העמק ההיסטורית.
שטרית ציין, כי יש חשיבות רבה לפיתוח תשתית רכבתית לגליל ולנגב, במטרה לקצר את המרחקים בין המטרופולינים לפריפריה. "חיבור ערים כמו נצרת ומגדל העמק לרשת מסילות ארצית יקצר משמעותית את זמן ההגעה למרכז הארץ ויאפשר לתושבים רבים להגיע מהפריפריה למרכז לצרכי עבודה ועסקים", אמר שטרית.
במהלך השנה הקרובה (2006) יוחל בהקמת רכבת העמק שתחבר בין חיפה לבקעת בית שאן. בעתיד תוכל הרכבת להתחבר גם לאירביד שבירדן. בהקמת מסילת העמק, יושקעו כמיליארד שקלים. עבודות ההקמה צפויות להסתיים במהלך שנת 2008. זמן הנסיעה מחיפה לבית שאן יגיע לכ-46 דקות בלבד.
פרויקט "מסילת העמק" יכלול הקמת מסילת ברזל כפולה באורך של כ-60 קילומטר בין חיפה לנשר ומסילה בודדת בין נשר לבית שאן. לאורך המסילה יוקמו תחנות רכבת חדשות בנשר, בכפר יהושוע, כפר ברוך, עפולה ובית שאן.
תוואי המסילה תוכנן במשותף עם הירדנים שרואים בחידוש הרכבת פרויקט לאומי מהמדרגה הראשונה. הירדנים מתכננים להקים מסילת ברזל שתחבר את אירביד לאזור בקעת בית שאן ותשמש בעיקר להעברת מטענים ירדנים לנמל חיפה.
החודש הודיעו תושבי קיבוץ יגור כי הם פותחים במערכה נגד סלילת המסילה בסמוך לקיבוץ. מזכיר הקיבוץ, ספי בארי, ציין כי מדובר במחדל חמור ומקומם. לדבריו, "אנשי הקיבוץ רואים בתוואי המוצע גזר דין מוות לקיבוץ ומתכוונים למנוע בכל דרך את מעבר מסילת הרכבת בשטחו".
רכבת העמק הוקמה בשנת 1905 בימי שלטון הטורקי ופעלה על קו דמשק חיפה. במהלך השנים הפכה הרכבת למיתוס בתולדות הישוב היהודי בארץ, בעיקר בשל סיפורים ואגדות שנקשרו אליה.

תאריך:  30/11/2005   |   עודכן:  30/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
כך אמר אלישע ינאי, נשיא חברת מוטורולה    חוזה: שנת 2006 - תהיה טובה יותר    קורא לממשלה להוזיל את עלויות העבודה בענף ההיי-טק ולשפר את החינוך הטכנולוגי
אלעזר לוין
החברה לנכסים ובנין ו- GTC קנו 80% משבעה בנייני משרדים בגרמניה ב- 108 מיליון אירו    מושכרים בתשואה של 6.1%    זהו שיתוף פעולה עיסקי ראשון בין החברה לנכסים ובנין, בשליטת קבוצת נוחי דנקנר, לבין GTC, הנמצאת בשליטת קרדן נדלן, שבעליה העיקריים הם יוסף גרינפלד ואבנר שנור
נוה יוסף
חברת נטו משכה את עתירתה נגד משרד הבריאות וחברת תנובה במסגרתה ביקשה לבטל את התיקון לחוק המאפשר שיווק ומכירת בשר טחון טרי בישראל
עומר שיקלר
עיקר הקמפיין לצירוף תומכים יעשה באינטרנט    מועמדים רבים ומפלגות עושים שימוש באינטרנט ככלי נוסף ליצירת קשר עם הציבור
עומר שיקלר
במסגרת הפרויקט תמוזג התחנה ותשופר האקוסטיקה, לרווחת הנוסעים    ביום ה', יחלו בביצוע העבודות שיימשכו כ-12 חודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il