X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בחקירת מצ"ח עלה כי החייל גנב ארבעה כלי נשק, שלושה מהם הספיק להעביר לפלשתינים בג'נין כתב אישור יוגש נגדו בשבוע הבא לבית הדין הצבאי
▪  ▪  ▪

חייל צה"ל הודה כי גנב כלי נשק והעבירם לפלשתינים תושבי ג'נין. החקירה בנושא החלה בחודש שעבר בעקבות הודעה בדבר היעלמות נשק מסוג רוס"ר M-16 מיחידת צה"ל בפיקוד הצפון. מצה"ל נמסר כי לאחר ביצוע פעולות חקירה אינטנסיבית והפעלת אמצעים מודיעיניים של המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח), אותר החייל החשוד בגניבה.
החייל הובא לחקירה והודה כי גנב את הנשק והסתירו בתחומי היחידה. במהלך החקירה החייל הוביל את חוקרי מצ"ח למקום מסתור הנשק ובהמשך הודה כי גנב שלושה כלי נשק נוספים והעבירם לפלשתינים תושבי ג'נין. בצה"ל בוחנים האם החייל גנב כלי נשק נוספים.
מעצרו של החייל הוארך עד לשבוע הבא (12.12.05) לצורך ביצוע פעולות חקירה נוספות והגשת כתב אישום לבית הדין הצבאי על-ידי הפרקליטות הצבאית.
זהו אינו המקרה הראשון של גניבת כלי נשק והעברתם לגורמים עויינים. ארגוני הטרור משקיעים מאמץ מתמיד להשיג כלי נשק ואחד המקורות בהם הם פועלים, בנוסף להברחות מסיני וירדן. במהלך השנים האחרונות בוצעו גניבות של כלי נשק מבסיסי צה"ל שבסופם הועבר הנשק לגורמים פלשתינים ואף שימש לפגיעה בישראלים במהלך פיגועים.
בצה"ל אמרו בעקבות מעצרו של החייל: "המשטרה הצבאית פועלת בנחישות וללא לאות לחשיפת גניבות אמצעי לחימה ומניעת העברתם לגורמים עויינים ופליליים. "חקירה זו מצטרפת לשורה ארוכה של חקירות בהן מופעל מערך מודיעיני נרחב ואמצעי חקירה גלויים וסמויים, שהובילו בסופו של דבר למציאת כלי הנשק והחזרתם לרשות הצבא".
בחודש יולי האחרון נעצרו שתי חיילות המשרתות בבסיס אגד לוגיסטי השייך לפיקוד מרכז בחשד לגניבת שלושה רובי M-16 מבסיסן והעברתם לגורמים פליליים. במהלך חקירה זו עצרה משטרת ישראל בן מיעוטים המעורב בפלילים אליו הועברו כלי הנשק.
מנתונים שנחשפו ב-Nfc בחודש אפריל השנה עלה כי בשנת 2004 נגנבו מצה"ל 152 כלי נשק (לא כולל רימונים וחומרי נפץ) ואולם צה"ל הצליח לשים את ידו על 115 מהם. קצין במצ"ח סיפר ל-Nfc כי רוב כלי הנשק שנגנבים מגיעים לידי הרשות הפלשתינית ומיעוטם מגיעים לידי גורמים עברייניים בישראל.

תאריך:  07/12/2005   |   עודכן:  07/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
בית המשפט: "אינני מקבל את הקביעה כי 'רישום יתר' הוא נורמה מקובלת בענף התיירות, כשמדובר בחבילת שיט שהוזמנה תשעה חודשים מראש"
הדר פרבר
החוטפים דורשים כי בלייר יוציא את הכוחות הבריטים מעירק
מירב לוי
החוק מעגן את מעמדו של בית התפוצות כמוסד לאומי ומבטיח את מימונו ואת הקצאת המשאבים לפעילויותיו    יוזמת החוק - ח"כ גבריאלי
עומר שיקלר
צה"ל מגיב לטענות כי קיימת פגיעה בחיילים וחיילות בגלל נטיותיהם המיניות    צה"ל חרט על דגלו את כבוד האדם כערך יסוד במסמך "רוח צה"ל" והוא חי, מתנהג ומחנך לאורו
מחלקה ראשונה
ביל גייטס עדיין לא ציין האם הרחבת כוח העבודה קשורה בהשקעות חדשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il