X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המטרה - השבת מי הקולחין להשקיית כל סוגי הגידולים בצפון מערב עמק יזרעאל
▪  ▪  ▪

חברת 'מקורות' החלה בימים אלה בביצוע פרויקט לניצול קולחי תשלובת הקישון - השלוחה המערבית. המטרה - השבת הקולחים במכון לטיפול שפכים חיפה, לצורך השקיית כל סוגי הגידולים באזור הצפון-מערבי של עמק יזרעאל. לצורך כך מקימה החברה מפעל לאספקת קולחין הכולל תחנות, קווים, ובריכות המשתלבים במאגר צד בנפח של 5 מיליון מטר קוב באזור כפר ברוך.
כתוצאה מהעלייה בצריכת המים העירונית באיגוד חיפה גדלה כמות השפכים המטופלת במכון הטיהור חיפה וכמות מי הקולחין גדלה בהתאמה. כיום מנוצלים רק חלק מהקולחין המטופלים במכון הטיהור. 'מקורות' מקימה את השלוחה המערבית של פרויקט קולחי תשלובת הקישון לצורך ניצול העודפים, אשר יאפשרו המרת מים שפירים.
מאגר כפר ברוך יקלוט את מי תשלובת הקישון. שהיית המים המושבים במאגר מהווה טיפול המאפשר ניצול המים להשקיית כל סוגי הגידולים ומשמש אוגר הנדרש לשם תפעול מפעלי אספקת מים באזור כולו.
במאגר כפר ברוך יונחו קווי פלדה שיגיעו עד ליישוב אלוני אבא. בדרך מסופקים המים להשקיית השדות והפרדסים של האזור הצפון-מערבי של עמק יזרעאל. בין הלקוחות השלוחה המערבית נמנים היישובים: אלוני אבא, גבת, יפעת, שדה יעקב, שער העמקים, נווה יער ואלונים.
כיום מספקת 'מקורות' באמצעות תשלובת הקישון כ-27 מיליון מ"ק בשנה. עם השלמת המערכת תספק 'מקורות' מהשלוחה המערבית, כ-3.5 מ"ק נוספים. פרויקט השלוחה המערבית מוערך בכ-30 מיליון שקל.
הצפי לסיום הפרויקט - עד סוף שנת 2007. בשלב השני תוקם בריכת מים בנפח של כ-7,500 מטר קוב באזור הישוב אלוני אבא, שתשמש כאוגר לתפעול מפעל השלוחה המערבית.

תאריך:  11/12/2005   |   עודכן:  11/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ממחקר שבוצע בקרב 39 סטודנטים הנוהגים לשחק במשחקי וידאו שונים עולה כי המשחקים במשחקי וידאו אלימים מאבדים את רגישותם לאלימות בחיים האמיתיים
הדר פרבר
הביא להחלטתו של הנשיא לינדון ג'ונסון לפרוש    פעל בראש המתנגדים למלחמת ויאטנם
מחלקה ראשונה
לאומי כיכב ברשימת החברות בכותרות העיתונים היומיים בנובמבר    מוביל בהפרש גדול עם אזכורים ב-374 כותרות וכותרות משנה    היה במקום השני בחודש שעבר    הנתונים: מ"יפעת מחקרי מדיה מתקדמים"
גלית יצחק
בבית חולים בילינסון נחנכה יצירה נוספת, של דני קרוון, המשלבת בין אמנות סביבתית למיצג לקהל המאושפזים    המגדל מתנשא לגובה של 26 מטר, קוטרו 5 מטר בבסיסו ו-7 מטר בחלקו העליון
ענבל אביב, הדר פרבר
סילבן שלום: כנראה בגלל הירידה בסקרים    שטייניץ: האופורטוניזם של מופז, כמו זה של פרס - המתמודדים על ההנהגה ועוברים למפלגה יריבה, מעורר שאת נפש    גדעון סער: מופז עשה טעות קשה כשחבר למפלגה שהדרך שלה היא לא דרכנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il