X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

מאז מלחמת יום הכיפורים, בה לא הצליחו לנצח במתקפה חזיתית, אימצו אויבי ישראל את האסטרטגיה של מלחמת התשה טרוריסטית, תעמולתית ופוליטית - המיועדת לדחוף את מדינת היהודים להתמוטטות.
המצב שנוצר כיום, עם פיצול העם - בעד ונגד "ההינתקות" - מוכיח שהם לא טעו באסטרטגיה. מי שטעו - זה ממשלות ישראל, שאפשרו למלחמת ההתשה להימשך ללא תכלית. וזה לא אומר שצריך לפתוח מייד במסע מאסיבי של דם ואש - לחיסול ההפגזה הטרוריסטית משטחי הרשות הפלשתינית.
אחרי שאהוד ברק יעץ לפתור את בעיית ההפגזה על שדרות על-ידי ביקור אישי של ראש הממשלה לשיחה עם תושבי המקום, וכנגדו - סגן שר הביטחון הציג אפשרות להפעיל סוללות תותחים מול שטחי האויב (והזדמנות לטריה לארסן לחזור על ההצגה שערך לצוותי הטלוויזיה בג'נין?), אני יכול רק לחזור על מה שאמרו מומחי הביטחון האמריקנים לוועדת החקירה שבדקה את לקחי אסון ה-11 בספטמבר 2001: WE NEED A CONGRESS ON A WAR-FOOTING, כלומר: קודם-כל, שיתחילו המחוקקים שלנו לחשוב במושגים של ניהול מלחמה. דבר זה נכון שבעתיים עבור ישראל.
במבנה השלטון הקיים אצלנו, אין הממשלה מסוגלת לתכנן ולהפעיל צעדים אסטרטגיים קונסטרוקטיביים לטווח ארוך, ולתוך החלל שהיא יוצרת נכנס בית המשפט העליון, המוסיף על המבוכה. האינסטנציה היחידה שיכולה כיום להכתיב אסטרטגיה של מלחמה-להשגת-ניצחון היא הכנסת. וזאת - על-ידי הפקת חבילת חקיקה שתיצור בסיס לגיטימי איתן לתקיפה מערכתית כוללת של הבעיות שהוצבו לפנינו.
פורום של ותיקי מלחמת העצמאות, ובתוכם בעלי ניסיון מצטבר, שאין לו תחליף, גם בלחימה וגם בבניית המדינה, הכין חבילת חקיקה כזו, שתוגש על-ידי קבוצת חברי כנסת לכל חברי הבית - להשגת קונצנזוס בין-מפלגתי הדרוש כיום לניצחון במלחמה והשגת שלום יציב בעקבותיו. לגבי הוויכוח על הפסקת ההפגזות מתוך השטח בו שולטת הרשות הפלשתינית מובא להלן תקציר מסעיף 5 בחבילה:
"5. תגובה ארטילרית להתקפה ארטילרית: כל מפקד גזרה בצה"ל, שסביבתו תותקף בארטילריה של אויב שלא ניתן לזהות את עמדותיו, יהיה רשאי לענות באש ארטילרית מכלי מתאים אחד, בקצב מפוזר, לאזור הכללי ממנו נורתה האש, ובתנאי - שלפני תחילת ההפגזה יפיץ לאותו אזור כרוזים, בעברית, ערבית ואנגלית, המורים לתושבים להימלט ממנו, עד שיושלם הטיהור שלו".
לשליטי ערב שיקימו צעקה על זרם הפליטים החדשים שייווצר מכך - יוצע לקחת חלק בשיקומם, ביחד עם הפליטים הקודמים שנעקרו מבתיהם כתוצאה מההתקפות וההסתה הפראית שיצאו ויוצאים מתחום שלטונם. ביחד עם יתר החוקים שבחבילה המוצעת, תעלה ישראל, סוף-סוף, על מסלול של מלחמה-להשגת-ניצחון.
___________
הכותב התמחה במחקר ותכנון אסטרטגי וניתוח מדעי של מערכות לחימה.

תאריך:  21/01/2005   |   עודכן:  21/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי שפירא
בועז מושקוביץ
נסים ישעיהו
השכל האנושי עלול להוביל את בעליו לעיוותים קשים ביותר בתפישת המציאות, וכתוצאה מכך – יכול להיות שיתגלו עיוותים קשים בהתנהלותו במסגרת אותה מציאות
נדיה מטר
יובל ברנדשטטר MD
נאמני ארץ ישראל צריכים לשים את השד במקומו הראוי, בבקבוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il