X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חלקם הגדול של ספורטאי העילית חיים במסגרת עירונית במרבית המקרים אחד מבני המשפחה גילה את הכשרון של הספורטאי
▪  ▪  ▪

רוב ספורטאי העילית בישראל הם גברים, עירוניים ורווקים. 73% מספורטאי העילית ו-77% מספורטאי הטרום-עילית הם גברים, ורק 27% מספורטאי העילית ו-23% מספורטאי הטרום-עילית הן נשים, כך עולה במחקר ראשון מסוגו, שנערך באוניברסיטת חיפה, על ספורטאי הצמרת הישראלים.
פרופ' רוני לידור, מהחוג לחינוך והחוג להוראה באוניברסיטת חיפה ומהמכללה בוינגייט, ערך את המחקר בקרב 141 ספורטאים ישראלים. 63 מתוכם היו ספורטאי עילית, שייצגו את המדינה באירועי ספורט מרכזיים כמו משחקים אולימפיים, אליפויות עולם ואליפויות אירופה. 78 מתוכם התחרו ברמה הבינלאומית הגבוהה ביותר, אך לא צברו ניסיון בינלאומי כמו עמיתיהם, ספורטאי העילית, ולכן הוגדרו כספורטאי טרום-עילית.
"תמונה זו משקפת את מציאות הספורט בישראל: מספר הבנים העוסק בספורט גדול ממספר הבנות, ומספר הגברים העוסק בספורט גדול ממספר הנשים", אומר פרופ' לידור.
מהמחקר עולה עוד, כי מרבית הספורטאים: 79% מספורטאי העילית ו-72% מספורטאי הטרום-עילית, חיים במסגרת עירונית, על-פי רוב עיר גדולה, ורק 21% מספורטאי העילית ו-28% מספורטאי הטרום-עילית גרים במקומות יישוב קטנים יחסית, כמו קיבוצים ומושבים.
"ממצא זה מחזק את הטענה, שקיימים סיכויים גדולים יותר לטיפוח כישרונות צעירים בספורט במסגרת עירונית, שכן מרבית האגודות והמועדונים המובילים בארץ נמצאים בערים הגדולות והבינוניות", מציין פרופ' לידור.
רוב ספורטאים עדיין רווקים
מצבם המשפחתי של ספורטאי העילית שונה מזה של ספורטאי הטרום-עילית. 68% מספורטאי העילית הם רווקים ו-38% נשואים. לעומתם, 81% מספורטאי הטרום-עילית הם רווקים ורק 18% נשואים.
המשפחה 'מגלה' את הכשרון
ממצאי המחקר מראים, כי הגורם המרכזי שהפנה את הילד לעיסוק בספורט היה אחד מבני המשפחה. 48% מספורטאי העילית ו-33% מספורטאי הטרום-עילית התגלו בידי הוריהם, אחיהם, אחיותיהם או קרובי משפחה אחרים.
מורים לחינוך גופני ומאמנים היו אחראים לגילוי של 19% בלבד מכלל ספורטאי העילית, ושל 28% מכלל ספורטאי הטרום-עילית. לדברי החוקר, ממצא זה מלמד שמעורבותם של אנשי המקצוע, שהוכשרו, בין השאר, לגלות ילדים מוכשרים בתחום הספורט, קטנה מהמצופה. עם זאת יש לציין שחלק מהספורטאים הופנו לעיסוק בספורט בטרם החלו ללמוד במסגרת בית-ספרית.
מצליחים לשלב לימודים וספורט
ממצא נוסף שעולה מן המחקר הוא ש-95% מספורטאי העילית והטרום-עילית דיווחו, שעלה בידם לשלב בהצלחה לימודים ופעילות ספורטיבית.
"למרות שספורטאי העילית והטרום-עילית הקדישו שעות רבות לאימונים ולתחרויות במשך השנים הראשונות לעיסוקם בספורט, הם הצליחו בכל זאת להתמיד בלימודיהם ולסיים 12 שנות לימוד", מסכם פרופ' לידור.

תאריך:  03/01/2006   |   עודכן:  03/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
בית הכלא יהיה הראשון מסוגו בישראל    אולמרט: "אני חושב שהיכולת להפריט את בתי הסוהר היא שילוב של שני גורמים: שינוי בתפיסת העולם של שירות בתי הסוהר, ויכולתם של קבלנים ויזמים לעמוד בסטנדרטים בינלאומיים"
שלומי דיאז
האב נעצר בעקבות תלונה של אם הילד    האב מכחיש    מקרה דומה גם בבית שמש
שלומי דיאז
מפקד המרחב הותקף    המשטרה מחלקת צווי פינוי למתיישבים שהשתלטו על שטחי פלשתינים בשוק
שי פאוזנר
החברה מנסה להגיע להסדר נושים ולאור לחצים של תנובה, המפיצה מוצריה, יהיה לה קשה מאוד    מדובר בחוב שעמד בסוף ספטמבר על 31 מיליון ש"ח
מירב לוי
משרד החינוך ביטל את שיטת הלימוד לפי יחידות (3,4 ו-5 יחידות לימוד), והפעיל את שיטת הלימוד המודולארית במתמטיקה    89% מהמורים תומכים במהלך, אך 69% מדגישים כי השיטה החדשה מצריכה שינויים בשיטת הלימוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il