X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ניצחון פלשתיני? למרות ההתנגדות הישראלית לקיום הבחירות הפלשתיניות גם במזרח ירושלים - מודיע אבו מאזן: "קיבלתי ערבויות מהאמריקנים" ישראל טרם הגיבה רשמית להודעה, אך כבר היום הפגינה סימני ריכוך: אפשרה קיום תעמולה פלשתינית בעיר
▪  ▪  ▪
בחמאס מזהירים מפני דחייה

ענבל אביב
המשטרה מאשרת תעמולת בחירות במזרח י-ם

מחלקה ראשונה
החמאס בוחן: שרים בממשלה וערוץ לווין

דמוקרטיה פלשתינית: יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, אמר הערב (ב', 9.1.06) כי הבחירות למועצה המחוקקת, אשר עתידות להיערך ב-25 בינואר, תתקיימנה במועדן. אבו מאזן סיפר כי בכירים בממשל האמריקני, וביניהם מזכירת המדינה, קונדוליזה רייס, הבטיחו כי גם תושבי מזרח ירושלים יוכלו להשתתף ב"חגיגת הדמוקרטיה".
במסיבת עיתונאים שערך בעזה, אמר היו"ר: "היום קיבלתי הבטחות מארה"ב, על כך שהבחירות ייערכו גם בירושלים, וכי גם מסע הבחירות ייערך בירושלים על-פי הנתונים של שנת 1996. לפיכך אני מודע, על סמך ההבטחות הללו, כי הבחירות יימשכו וייערכו אינשאללה במודען".
אבו מאזן לא סגר לחלוטין את הדלת בפני דחיית הבחירות, וקשר את קיומן במימוש ההבטחות האמריקאניות: "אני לא מוותר ולא אוותר על ירושלים והזכיות של התושבים שלה בהשתתפות בבחירות. לא ארשה לעצמי מבחינה לאומית ודתית לוותר על עיר הקודש".
שאלת השתתפותם של ערביי ישראל היוותה בשבועות האחרונים מרכיב מרכזי בשיח הפוליטי ברשות. ישראל הרשמית עודנה מתנגדת לקיום הבחירות בירושלים, על-רקע השתתפותם של המועמדים מטעם רשימת ארגון החמאס.
תנועת הפת"ח הנחלשת מביטה בחשש לעבר סקרי דעת הקהל ברחוב הפלשתיני. התחזקותו של ארגון החמאס לצד הקרע הפוליטי בתנועה, זורע חשש כבד בלב הבכירים. "האנרכיה בשטחים עוד תביא לקריסת הפת"ח", העריכו השבוע פרשנים בעזה.
הטקטיקה: להאשים את ישראל
החשש לקריסה פוליטית הביא את אבו מאזן לדרוש את דחיית הבחירות. הטקטיקה הייתה ברורה: להאשים את ישראל על-רקע התנגדותה להציב את הקלפיות במזרח העיר. כך, העריך אבו מאזן, ארגון החמאס לא יעמיד על כתפיו את האשמה.
החמאס מצידו, העמיד לאבו מאזן תנאי ברור: "באין בחירות - תתחדש האלימות", אמר אמש בכיר בארגון. ועתה, נראה כי הלחץ הבינלאומי עושה את שלו. הבוקר דיווחנו כי באישור הדרג המדיני, תתיר המשטרה לקיים תעמולת בחירות במזרח ירושלים לקראת הבחירות ברשות.
מהמשרד לביטחון פנים נמסר כי המשטרה תאשר קיום תעמולה רק למי שיבקש לכך אישור מראש. היא הדגישה: "גופים קיצוניים לא יקבלו האישור". השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, מסר ל-Nfc כי "למחוז ירושלים ניתן האישור לאפשר את תעמולת הבחירות לכל מועמד למועצה הפלשתינית במידה והוא אינו נמנה על ארגונים קיצוניים נושאי נשק, וזאת כמובן רק לאחר שיפנה אל המשטרה ויבקש אישור מוקדם. האישור מתייחס לתעמולת בחירות ולא לבחירות עצמן".
למרות הניסיון הישראלי להציג קו התנגדות תקיף, נראה כי הלחץ האמריקני עושה את שלו. "אני קורא לראשי קהילה הבינלאומית: לארה"ב, לאיחוד האירופי ולחברות האו"ם כי יפעילו לחץ על ישראל בכדי שתאפשר את קיום הבחירות במזרח ירושלים", קרא אבו מאזן בסוף השבוע האחרון. התוצאה, מתבהרת כבר היום.
הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, חוויאר סולאנה, ממשיך גם הוא את קו המדיניות האמריקני. סולאנה קרא לקיים את הבחירות במועדן, "בלא קשר למצבו הרפואי של ראש הממשלה, אריאל שרון". "אני מקווה שהבחירות אכן יתקיימו החודש", אמר סולאנה והוסיף: "הדבר דורש גם את השתתפותם של הפלשתינים במזרח ירושלים".
במשרד הפנים הפלשתיני – חוששים
לא רק "מיקום" הבחירות לפרלמנט הוא שמטריד את אבו מאזן בימים אלו. גל האנרכיה בשטחים, אשר הגיע בשבועות האחרונים לשיאים חדשים, מאיים על המהלך התקין של "חגיגת הדמוקרטיה". גדודי חללי אל-אקצה ממשיכים, גם היום, לאיים "בתגובה קשה", על-רקע הרכב רשימת המתמודדים שחיבר היו"ר.
אבו מאזן, מצידו, לא נישאר אדיש. בסוף השבוע נתן היו"ר הוראה לכלל מנגנוני הביטחון כי יפעלו בכוח על-מנת לעצור את כל מי שמעוניין לחבל במהלך התקין של הבחירות. "בלא שקט, בלא רגיעה, לא נוכל לדון בכל אותם הנושאים החשובים לעם הפלשתיני", הבהיר היום אבו מאזן.
במשרד הפנים והביטחון הלאומי הביעו חשש כבד מהעלייה באיומים להסלמה. בכירים במשרד הודיעו היום כי ההכנות לבחירות מתבצעות כמתוכנן, "לרבות ההכנות הביטחוניות הנחוצות".
בהודעה שפרסם משרד הפנים נכתב כי "האיומים לפוצץ את המצב הפנימי והניסיון להביא למלחמת אחים, הם דבר חמור, שיש להתמודד עמו ברצינות הראויה". "אנו מקווים", הם הוסיפו, "כי מי שחושב שיצליח לגרור את החברה הפלשתינית לאסון מהסוג הזה, מבין כי הוא פועל לטובת האינטרסים הישראלים".

תאריך:  09/01/2006   |   עודכן:  09/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
כ- 26 תיכונים מרחבי הארץ שנאספו בבית סלקום, יבנו תוך 6 שבועות רובוטים וישתתפו בתחרות במסגרת פעילות בינלאומית שבסיסה בארה"ב
אלעזר לוין
תכנס (אולי) לבנית 750 דירות, אולי בסרביה או ליטא
אסף גדות
פורטל האינטרנט 'תפוז' הציג מילון מקיף חדש בו נמצאות מאות מלים ומשפטים אשר נאמרו על-ידי הפעוטות של גולשי האתר
עומר שיקלר
הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ' שוחח עם כתבים צבאיים והדגיש כי ב-4 השנים האחרונות קוצץ תקציב הביטחון ב-17 מיליארד    ישראל אינה ממהרת להתמודד באופן עצמאי עם האיום האירני
שי פאוזנר
הסקר בוחן באופן כללי את החשיפה השבועית לאתרי האינטרנט הנבחרים בישראל, נחשב בענף לבעייתי    וואלה מחזיק במקום השני ואת המקום השלישי קיבל בדצמבר האתר Ynet
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il