X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הזמר אריאל זילבר הצליח לגייס, בתכנית הבוקר בערוץ 10, 4-5 סיסמאות ולדקלם אותן בלי להתבלבל. מפתיע לטובה
▪  ▪  ▪

שמוליק כבר לא מדדה בחינניות מעל במות השמאל החילוני, אלא חוצה את הגבול (הלגיטימי של מדינת ישראל) על-מנת להביע הזדהות מעשית עם תושבי גוש קטיף. אצלי בבית הם נקראים גוש חטיף, על משקל המחטף והחטיפה של מה שאינו שלהם, אינו שלנו, אין לנו זכות בו והמחטף שלהם מסכן את כולנו. אז מעתה, זה שמם כאן במאמר.
מי שלא הבינו, שמוליק הוא אריאל זילבר, אחד משני האריאלים הנאורים שהביעו בזמנו את שאט הנפש שלהם ממשכב זכר ומהתרבות החילונית, רק שהראשון לא הספיק להגיע בחייו למעבר הגבול ברפיח והשני כבר שם. הוא הופיע, חינני כתמיד וזחוח מתמיד, מפזר סיסמאות של המתנחלים כאנדר-דוג של החברה הישראלית, מתגאה בסווטשירט כתום שרכש במיטב כספו (50 ש"ח בדוכנים) ותוקף בשפה עילגת את הדמוקרטיה שאינה מתחשבת במיעוט היושב בגוש חטיף.
יש בשורה בהופעתו ודבריו של אריאל זילבר. ראשית, אוכלוסיית המיעוט ההזוי והקיצוני הזה, שלרגע הצליחו ליצור בחברה הישראלית רושם של קבוצה אליטיסטית שעל פיה יישק דבר (ובמיוחד ישקו תקציבים, לרווחתם ההדוניסטית של המתיישבים עצמם), חזרה למימדיה הטבעיים. הם מיעוט, ולמרות קובלנתו הלא רהוטה של אריאל זילבר, דמוקרטיה היא עדיין שלטון הרוב.
הבשורה השנייה בהופעתו של זילבר, הסאב-טקסט של דבריו, היא ברמת ההתגייסות של החברה היושבת בתוך גבולותיה הלגיטימיים של מדינת ישראל, למען המתנחלים. זילבר נשאל בראיון האם עבר עם משפחתו. אז זהו, שלא. המשפחה נשארת במקום בטוח וגם הוא עצמו יבקר בהתנחלות רק 3 פעמים בשבוע. זמר-המיית-הגוש תרץ את ההחלטה בכך שמשפחתו נדדה מספיק בחייה. אז אם היא נדדה כל כך הרבה - מה היא עבורם נדידה נוספת, החשובה והערכית שבהן למען גאולת העם וגבולותיו? אני משערת שהדעה אינה אחידה במשפחת זילבר. וגם שם אין "התחשבות דמוקרטית בצרכי המיעוט". עובדה, הם בצפון, הוא מטייל לגוש חטיף.
לפני מספר שנים, הייתי מעורבת בפעילותה של עמותת הלל לסיוע ליוצאים בשאלה. אריאל זילבר התנדב (בשקיקה, למיטב זכרוני) להופיע בכינוס פנימי של העמותה ואף אמר מילים חמות מהבמה על חשיבות עשייתה. לעמותת הלל מגיעים גם יוצאי הקהילות החרדיות וגם יוצאי הציונות הדתית, המתחרדת. הרכב הקהל ומקורותיו היה ידוע לו.
אני משערת שהוא שינה את דעתו מאז. בדמוקרטיה, זה מותר. רק רציתי לספר את הסיפור הקטן הזה לתושבי גוש חטיף. כמו שסבתי ז"ל הייתה מציינת ביובש עם קמצוץ הומור על אדם כזה: קניתם לכם מפטיר.
______________________
הכותבת הינה עורכת משנה של www.haderech.co.il

תאריך:  17/02/2005   |   עודכן:  17/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר MD
הרצח של חרירי וגורלו האישי של שאול מופז קשורים באופן הדוק
יוסי אחימאיר
אברהם פכטר
הימין הקיצוני עבר לשלב מסוכן של התנהגות בריונית אלימה, איומים בכתב ובעל פה. הקו שבין "חופש הדיבור" להסתה והמרדה נחצה כבר בפועל. עת לפעול, לחקור לעצור ולמנוע אסון. יש להשתמש במעצר מנהלי ככלי מניעה והרתעה. דמוקרטיה מתגוננת - חייבת לפעמים, בעת משבר וסכנה, להשתמש גם באמצעים לא דמוקרטיים
הרב ישראל אריאל
מיכאל שרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il