X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
מכה קשה לאירן: פוטין אומר הערב כי "עמדתה של רוסיה ביחס לאירן קרובה מאוד לזו של ארה"ב" הידידה הקרובה של טהרן מתחילה להתרחק, והדרך למועצת הביטחון מתקרבת האיחוד החליט: כינוס וועידת חירום של הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית
▪  ▪  ▪

הזמן של אירן אוזל: נציגי המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם, התכנסו (ב', 16.1.06) בלונדון לדיון חירום על-רקע ההחלטה האירנית להסיר את החותמות שהוצבו על מתקני הגרעין שבשטחה.
בתום הכינוס הפתיע נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, והצהיר כי עמדתה של ארצו בשאלת הגרעין האירני, "קרובה מאוד לעמדתה של ארה"ב". פוטין רומז לראשונה על הצורך ב"תגובה חמורה" כנגד אירן, ועם זאת מדגיש: "אנו חייבים להתנהל באופן זהיר ולהימנע מצעדים חדים מידי".
בעיני אירן, הצהרתו של פוטין חורגת משגרת קולות ההתנגדות שנשמעו לאחרונה מכיוון אירופה וארה"ב. עד כה, נחשבה רוסיה למשענת האירנית העיקרית בעולם, וכמי שתעמוד, יחד עם סין, כנגד ארה"ב במלחמתה בפרויקט הגרעין.
בתום פגישה שקיים היום עם קנצלרית גרמניה, אנג'לה מרקל, רמז נשיא רוסיה, כי אם אירן לא תסכים לתנאים הבינלאומיים, היא עלולה להיוותר לבדה במאבק על זכותה הגרעינית. בתוך כך, הבהירו הערב גורמים בכירים במשרד החוץ הבריטי, כי האיחוד האירופי "ייכנס ישיבת חירום" של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, כבר ב-2 בפברואר, על-מנת לדון בתוכנית הגרעין האירנית.
"אנו בוחנים העשרת אורניום ברוסיה"
על-רקע הדרמה הדיפלומטית שמספקת רוסיה, קורא הערב שגריר אירן במוסקבה, לקבל את ההצעה ולפיה תועבר המשך תוכנית העשרת האורניום לשטחה של רוסיה, צעד אשר יכול להביא לסיום המשבר הבינלאומי. "בכל הקשור להצעה הרוסית, אנו עדיין עובדים ומנתחים את האפשרויות השונות", אמר הערב השגריר. לדבריו, "זהו צעד חיובי ובונה שיכול לפתור את הבעיה. אני מאמין כי על רוסיה ואירן לנסות ולמצוא פתרון מוסכם".
כזכור, החליטה ממשלת אירן לדחות את ההצעה הרוסית להעשרת אורניום בשטחה, והודיעה כי תמשיך בפיתוח החומרים על אדמתה. ראש התוכנית לפיתוח הגרעין האירני, אמר בהמשך לפרסומים, כי המשטר בטהרן אינו יכול להשלים עם דחיות נוספות של פיתוח התוכנית. "במשך השנתיים האחרונות התעכבו רבות ואיננו יכולים להותיר את המדענים בלא מעשה ותעסוקה", אמר.
אירן ממשיכה להתעקש כי פיתוח הגרעין נועד למטרות שלום ופיתוח טכנולוגי. המערב, עם זאת, אינו מתרשם מההצהרות של טהרן. הלחץ הבינלאומי, וסכנת הסנקציות מעמידות את משטרו של מחמוד אחמדי-נג'אד על מישור דיפלומטי רעוע, ועשויות להביא בקרוב מאוד לבידודו בזירה הכלכלית. הצהרותיהן של רוסיה וסין דוחקות עתה את אחמדי-נג'אד ל"שטח האש" ממנו חשש: מועצת הביטחון של האו"ם.
סולאנה: "אנו משכנעים את רוסיה לתמוך"
האחראי על יחסי החוץ מטעם האיחוד האירופי, חבייר סולאנה, אומר הערב כי הוא מקווה שרוסיה וסין יתמכו בהצעה להעביר את סוגיית הגרעין למועצת הביטחון של האו"ם. סולאנה ציין הערב בתום פגישתו עם מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, כי הוא מצפה מנציגי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, לקיים כינוס חירום בכדי לדון בנושא.
"עמדתנו ברורה", הבהיר סולאנה. "אנו שואפים לשכנע את כל החברים בסוכנות להעביר את הדיון לאו"ם". לדבריו, "שמעתי היום קולות חיוביים במהלך הפגישה של נציגי המדינות. הרגשתי שכולם מבינים את חומרת המקרה ומעוניינים להגיע לפתרון בינלאומי מוסכם". סולאנה הבהיר כי הוא משקיע מאמצים רבים בשכנוע נציגי רוסיה וסין לתמוך בהצעה. "לא לחינם אני עובד כמו שאני עובד עכשיו", הוא אמר.
מתגרים במערב ועומדים על שלהם
בכירים אירנים איימו בסוף השבוע לחסום את הגישה לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם, ולמנוע מהם לערוך ביקורות במתקניה הגרעיניים. "אם שאלת הגרעין תגיע למועצת הביטחון - אנחנו סוגרים שערים", הם אמרו.
בארה"ב טוענים כעת, כי "הגמישות שהציגה מזכירת המדינה, קונדוליזה רייס, ביחסה עם אירן, הוכיחה את כישלון הדיפלומטיה". קולות בבית הלבן רומזים, כי רק לחץ מצד מועצת הביטחון וכן "איומים מוגדרים", יכולים להביא את טהרן לסגת מתוכניותיה. ביום חמישי האחרון הבהירו נציגי ארה"ב, בריטניה וצרפת כי "השיחות עם אירן הגיעו למבוי סתום".

תאריך:  16/01/2006   |   עודכן:  17/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
אבו מאזן כבר לא מדחיק: 9 ימים לפני הבחירות, החמאס מתחזק בסקרים, מצמצם פערים, והיו"ר כבר מודה: "אנחנו צריכים להתרגל למציאות פוליטית לצד החמאס"    לדבריו: "הסכם אוסלו חי, קיים ועודנו תקף"    החמאס: נשתף פעולה עם הפת"ח
יהונתן דחוח-הלוי
גדודי חללי אל-אקצה בשכם מאיימים למנוע בכוח הנשק את עריכת הבחירות לפרלמנט נוכח אוזלת היד של הרשות הפלשתינית והחמאס למנוע את המשך פעילות הסיכול של צה"ל באזור - הגדודים איימו לרצוח כל מי שילך להצביע בבחירות, אותן תארו כ"בזבוז זמן" ו"סם להמונים" - את אבו מאזן הם מאשימים כמי ש"שכח זה מכבר את ערפאת ואת עקרונותיו"
יוסי עבדי
צרפת החליטה סופית: רשת הטלוויזיה "אל-מנאר", השייכת לארגון החיזבאללה, "לא תוכל להמשיך את שידורי ההסתה והאנטישמיות משטחנו"    ההחלטה מאמצת את פסיקת בית המשפט הצרפתי מה-13 בדצמבר 2004
שי פאוזנר
ההערכות בשוק הן, כי חלק מהסניפים יוסבו למסעדות של ממש, במקום סניפי פאסט-פוד    המנכ"ל הפורש, שמוליק שלח נכנס לתפקיד רק לפני שנתיים, אך החלפת הבעלים הותירה אותו בחוץ
עידן יוסף, בועז גולן
שש בנות התעלפו בעת מהומה רבתי שפרצה בעת דוחק בקריון לפני הופעת להקת גיים בויז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il