X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מסמך המלצות שיגיע מחר לשולחנו של נשיא ארה"ב, קורא למנהיגי העולם להפוך את החמאס לפרטנר מדיני הערכה: "החמאס יתנתק מהזרוע הצבאית" עוד 7 ימים לבחירות
▪  ▪  ▪

ניצחון האסטרטגיה? החלום של בכירי החמאס בדבר לגיטימציה בינלאומית - הולך ומתגשם. לפחות מראה סימנים ראשונים לכך. המכון הבינלאומי לפתרון משברים, ניסח מסמך המלצות רשמי לממשל האמריקני ולאיחוד האירופי, בו הוא משרטט את "היום שאחרי" כניסתו של ארגון החמאס לפרלמנט הפלשתיני.
הארגון, אשר יושב בבריסל, עתיד להגיש כבר מחר (ה', 19.01.06) את עיקרי ההמלצות לידי בכירי הבית הלבן. על-פי המדיניות המומלצת, על ארה"ב ומדינות אירופה "לקבל את תוצאות הבחירות ברשות הפלשתינית, גם אם החמאס יזכה לרוב". לדעת המחברים, "יש אפוא להתחיל ביצירת שיתוף פעולה הדרגתי עם הארגון האיסלמי, עד להוצאתו הסופית מרשימת ארגוני הטרור". התנאי שמציבים מנסחי ההמלצות: "המשך הפסקת האש וסוף לאלימות הבלתי מוצדקת".
"ההכרה בחמאס תהיה הדרגתית"
ראש המכון הבינלאומי, רוברט מאלי, מי שהיה יועצו של נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, אמר כי "כל הסקרים האחרונים מצביעים על כך שארגון החמאס ייוצג באופן נרחב במועצה הפלשתינית המחוקקת". על כן, אמר, "מוטלת עלינו החובה לבחון ולנתח את המציאות הפוליטית ואת ההשלכות של תוצאות הבחירות על ארה"ב ועל האיחוד האירופי, וכן את יחסם העתידי עם ארגון החמאס".
לדבריו של מאלי, ההמלצות של המכון הבינלאומי מעלות בין היתר, "פתרון לדילמה, באמצעות תחילתו של קשר עם הארגון". "יהיה זה קשר הדרגתי", הבהיר מאלי. "הסיבה המרכזית לכך", הסביר, "היא משום שלא ניתן עוד להתעלם ולמחוק את כוחם בשטח".
להערכתו של ראש המכון, "גישה כזו כלפי החמאס תוסיף ותחזק את הכוחות הפרגמאטיים בארגון, ותגבש כוח פוליטי גדול יותר על חשבון הכוח הצבאי". החמאס, הדגיש מאלי, בעצם השתתפותו ההיסטורית בבחירות הפלשתיניות, "יוצר תפנית פוליטית-ארגונית".
"החמאס מוכן להיכנס למו"מ עם ישראל"
הערכותיו של רוברט מאלי, לפיהן "ארגון החמאס מוכן עתה להיכנס למשא-ומתן עם ישראל בתנאים מסוימים", סותרות לחלוטין את הצהרות הארגון בימים האחרונים. רק לפני יומיים הכחיש השייח' מוחמד אבו טיר, באופן מוחלט, הצהרות שיוחסו לו על-ידי עיתון "הארץ" לפיהן אמר, כביכול, כי החמאס ינהל מו"מ עם ממשלת ישראל בצורה יותר טובה מהאופן בו נוהל המו"מ בעשר השנים האחרונות.
אבו טיר, הממוקם כמספר 2 ברשימת החמאס הארצית, ציין, כי "עיתון 'הארץ' שם בפיו דברים שלא אמר אותם". לדבריו, "גם אם כל העולם כולו היה מנהל מו"מ עם הכיבוש לא הייתי בשום פנים ואופן מצטרף אליהם".
גורמים במכון הבינלאומי העריכו היום כי מעורבותו של החמאס בזירה הפוליטית, תביא לתהליך הינתקות מהזרוע הצבאית של הארגון. "אם הבחירות תעבורנה בהתאם לכללי החוק, החמאס יתנתק מהזרוע הצבאית, בדיוק כמו שהיה באירלנד עם ארגון IRA". במקרה הזה, הדגישו, "לא תהיה כל סיבה להימנע מפתיחת דיאלוג בין ארה"ב והזרוע הפוליטית של החמאס".
ככלל, רואה החמאס בתהליך הדמוקרטי אמצעי לרכוש לגיטימציה והכרה בינלאומית, מבלי שיידרש לשנות את עקרונותיו או תפיסתו המיליטנטית כלפי ישראל והמערב. התנועה מציגה כלפי חוץ בתקופה האחרונה קו מדיני פרגמאטי המתפרש על-ידי מדינאים ופרשנים כביטוי לשינוי המתהווה בחמאס מ"תנועה ג'יהאדיסטית" ל"מפלגה פוליטית". ציוני הדרך העיקריים במסלול זה היו: הסכמתה של החמאס להפסקת אש זמנית עם ישראל, השתתפותה בבחירות לרשויות המקומיות, החלטתה לראשונה, ליטול חלק בבחירות לפרלמנט והנכונות, הגם שמותנית היא, להצטרף לאש"ף.
החמאס חושף: "ניהלנו מגעים עם אירופה"
בכיר חמאס, איסמעיל הניה, חשף אמש (ג',17.01.06) כי ארגונו ניהל בתקופה האחרונה "מגעים מדיניים עם מדינות אירופה". במסגרת כנס בחירות שקיים בעיר ח'אן יונס, אמר הניה כי החמאס "הוכיח את יכולותיו בניהול היחסים הפנימיים והחיצוניים של העם הפלשתיני".
בנאומו, אמר הניה כי ארגון "החמאס הצליח בניהול יחסים חיוביים עם מדינות ערב והעולם האיסלאמי", והפתיע כשאמר כי ניהל לאחרונה מגעים עם מדינות אירופה, במה שמתפרש בעיניו כ"איתות חיובי באשר ליכולותיה העתידיים של התנועה".
בהתייחסו לאפשרות הטלת הסנקציות הכלכליות מצד ארה"ב ואירופה, אמר בכיר החמאס כי "מספר מדינות אירופאיות החלו במגעים עם הארגון, וכן הביעו נכונות להכיר בחמאס באם ינצח בבחירות". גם הניה חוזר ומדגיש כי במעמד הארגון כיום, "לא ניתן עוד להתעלם מכוחו". "על כן", הדגיש הניה, "כל ההצהרות של האירופים והאמריקנים חסרות ערך מאחר שבסופו של יום, גם כך יכירו בחמאס ובחשיבותה".

תאריך:  18/01/2006   |   עודכן:  19/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
דוד שי, הביורטוקרט הראשי של "ויקיפדיה ישראל": בעתיד תיתכן הכנסת פרסומות לאינציקלופדיה הפתוחה לקהל הרחב בחינם
אלעזר לוין
ימשיך להחזיק 18% בחברה לישראל    צפויים רווחי הון של כ-1.6 מיליארד שקל    יתכן שיוכל להמשיך ולהחזיק 10% ממגדל    קונים צפויים: לבייב וג'נרלי
מירב לוי
מאיר שטרית ביומו הראשון כשר החינוך    רואה בתפקיד המורה - שליחות    מתריע: לא ניתן יהיה להכין כיתות נוספות ללא תקציב    לא התחייב לגבי המשך יישום דוח דוברת
שי פאוזנר
מסרו על הקמת מרכז למנהל עסקים המיועד ל- 100 תלמידים, פתיחת קורס לינוקס ואבטחת מידע עבור 25 משתתפים ומלגות לימודים לאוניברסיטה
יוסי עבדי
אבו מאזן מגיב היום לדבריו של אהוד אולמרט, אשר הציע אמש להתחיל במו"מ על הסדר קבע, כבר לאחר הבחירות    "אנחנו לא נהסס לשבת ולדון על אפשרות של הסדר סופי", הבהיר היו"ר    בחמאס ממהרים להשבית את השמחה: "ההחלטות יעברו גם דרך הצינורות שלנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il