X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בהודעת סיכום ישיבת ההתייעצות שקיים אולמרט מתברר כי ישראל החליטה לחרוג ממפת הדרכים כבר לפני שנה ידעה ישראל כי החמאס לא יפורק מנשקו לפני הבחירות
▪  ▪  ▪

ישראל הסכימה עוד קודם לבחירות, כי פירוק החמאס מנשקו יבוצע רק לאחר הבחירות ולא קודם להן. בכירים בישראל התבטאו בשנה האחרונה כי על החמאס להתפרק מהנשק קודם לבחירות, על-פי המתחייב במפת הדרכים. אך עתה מתברר, כי ישראל הסכימה לחרוג ממפת הדרכים, ולכך שהרשות הפלשתינית תפרק את החמאס רק לאחר הבחירות.
הודעת סיכום הדיון הביטחוני אשר התקיים אמש בלשכת ממלא-מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שופכת אור על הנושא. כך נאמר בה, הין היתר:
"לפני כשנה החליטה הרשות הפלשתינית לקיים בחירות למועצה המחוקקת ולאפשר לארגון טרור מרכזי, החמאס, ליטול חלק בבחירות אלה. במקביל, התחייבה הרשות הפלשתינית והעומד בראשה, הן לנו והן לקהילה בינלאומית, כי התנאי לשיתוף החמאס בבחירות אלה הוא כי עם סיומן תפעל הרשות הפלשתינית לפירוק החמאס מנשקו והפיכתו מאירגון טרור לאירגון פוליטי, על-פי הנדרש ממנה במפת הדרכים".
בדיון המיוחד שהתקיים לאחר היוודע התוצאות הרשמיות, השתתפו שר הביטחון, שאול מופז, שרת החוץ, ציפי לבני, השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, השר בלי תיק צחי הנגבי, הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, ראש השב"כ, יובל דיסקין ובכירים נוספים במערכת הביטחון. עוד נאמר בהודעה, כי ניצחון החמאס בבחירות יוצר מצב חדש למדינת ישראל.
המידע החדש מסביר גם מדוע ישראל איפשרה את קיום הבחירות והצבעת תושביה הערביים של מזרח ירושלים בקלפיות בסניפי הדואר במזרח העיר. כמו כן, רשימת החמאס השתתפה בבחירות וזכתה לרוב מוחץ בקרב ערביי העיר.
מפת הדרכים של הנשיא בוש קובעת באופן חד-משמעי, כי יש לפרק את אירגוני הטרור עוד קודם לבחירות. בהודעת הממשלה מאמש נאמר באופן ברור, כי הקהילה הבינלאומית הסכימה להפוך את סדר הדברים ולאפשר את קיום הבחירות עוד קודם לפירוק אירגוני הטרור.
"אנו תובעים מהרשות הפלשתינית והעומד בראשה, לקיים את אותן התחייבויות, בזמן הקצר ביותר, ולפרק את החמאס ושאר אירגוני הטרור מנשקם ומשאר יכולות הטרור שלהם", נכתב בהודעה. ישראל גם הודיעה כי לא תקיים כל משא-ומתן עם הממשל הפלשתיני ו"בכל מקרה ישראל תמשיך להילחם בטרור ביד קשה בכל מקום".
כבר בהצהרות אמש של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ושל מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, נאמר כי עתה על הרשות לפעול לפירוק האירגונים. נראה כי התקופה הקרובה תהיה צומת דרכים בהתנהלות העולם מול הרשות, תוך ציפייה לראות האם הרשות תפרק את האירגונים. במידה והרשות לא תפעל כמצופה ממנה, העולם וישרא יעמדו מול שוקת שבורה ויצטרכו לבחון את צעדיהם פעם נוספת.

תאריך:  27/01/2006   |   עודכן:  27/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
בעוד פחות בעשרה ימים יתקיים הסופר-בול האמריקני    החליטו להעמיד בכוננות את כל מערך ההגנה האווירית
אור אריה
מאמן מכבי ת"א סירב לתלות את התבוסה למילאנו 94:71 בחסרונו של הסנטר הקרואטי: "בשבוע הבא יש לנו מלחמת עולם שלישית בוילנה"    שארפ: "יש לנו הרבה שיעורי בית לעשות מהמשחק הזה"
טלספורט
הקור במילאנו והחיסרון של ניקולה וויציץ′, הביאו לקריסה לא שיגרתית של מכבי ת"א באיטליה 71-94    הפסד ראשון לחניכיו של גרשון אחרי 5 ניצחונות רצופים    בשבוע הבא נוסעים לוילנה
יהונתן דחוח-הלוי
הקמפיין האיסלאמי נגד דנמרק (ונורבגיה) בפרשת הקריקטורות הפוגעות בנביא מוחמד מסלים והולך    סעודיה מחזירה את שגרירה בקופנהגן להתייעצויות    ארגונים איסלאמיים קוראים להחרים כלכלית את דנמרק ובאינטרנט מופצות רשימות שחורות של מוצרים וחברות דניות
יהונתן דחוח-הלוי
מייקל ג'קסון ממשיך להפתיע    השבוע נצפה בבחריין בלבוש אשה מוסלמית מבקר בקניון בלויית ילד קטן    ג'קסון שהמיר דתו לאיסלאם מתכוון להשתקע בנסיכות הנפט ולתרום כספים להקמת מסגדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il