X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כינוס פגרה: פינוי עמונה ועליית החמאס

מופז לא שיקר, "רק יצר רושם שגוי"

מופז זעם על הטענה ששיקר בעניין הסכם המעברים ועדת החו"ב קיבלה הסברו: הטעות לא נבעה מהטעייה מכוונת מצידו האלוף נווה: הופתענו מעוצמת ההתנגדות בעצמונה
▪  ▪  ▪
המפכ"ל קראדי ישתתף בדיון

שלומי דיאז
אולמרט: לא תוקם ועדה לחקירת אירועי עמונה

יואב יצחק
"שרון ומופז רימו את הציבור"

מליאת הכנסת מתכנסת (יום ד', 8.2.06) לדיון פגרה מיוחד, לבקשת 25 ח"כים, רובם מהליכוד. על הפרק: דיון מיוחד לבחינת פינוי עמונה, אוזלת ידה של המשטרה, וניצחון החמאס בבחירות. מפלגות הימין הן שיוזמות אל אירועים, מתוך מטרה מוצהרת: להצביע על מחדליה של הממשלה, הבנויה עתה על ראשי קדימה.
הבוקר נפתח בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ובמהלכו נמתחה ביקורת נוקבת על האופן שבו בוצע הפינוי. במהלך הדיון דרש מופז התנצלות על שיוחסו לו שקרים בעניין המעברים. בסופו של דבר קיבל הבהרה [על כך בהמשך], שהטעות שנוצרה לא נעשתה מצידו במכוון.
הדיון במליאת הכנסת יחל ב- 15:00, ובשל הויכוח הציבורי בנושא, צפוי דיון סוער. מפלגות הימין, וכן מועצת יש"ע, דורשים להקים ועדת חקירה ממלכתית, כדי לחקור את אלימות השוטרים נגד בני הנוער בעמונה.
מופז דרש התנצלות
דיון מיוחד בנושא אירועי עמונה נפתח בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת. זה החל בשעה 09:30, בהשתתפות שר הביטחון, שאול מופז ומפכ"ל המשטרה, משה קראדי. במסגרת הדיון עם שר הביטחון דנה הוועדה גם בפרויקט הגרעין האירני. הדיון התקיים בדלתיים סגורות.
כבר בתחילת הדיון קבל שר הביטחון, שאול מופז, על הטענות שהועלו כלפיו בישיבות הקודמות – כאילו הוא שיקר לוועדה, כשטען, כביכול, שיש הסכם בין ישראל והרשות הפלשתינית, בעניין המעברים. מופז קבל במיוחד נגד יושב-ראש הוועדה, ח"כ יובל שטייניץ, שטען שהוא, מופז, שיקר לוועדה ולציבור. מופז דרש מהוועדה בכלל ומשטייניץ בפרט, להתנצל בפניו. לדבריו, הוא לא טען שיש הסכם, אלא התייחס להבנות – ואלה אכן קיימות. לטענתו, לא יכול להיות שבעוד הוא עוסק בענייני ביטחון, תעסוק הוועדה בהכפשתו על בסיס פוליטי.
הדיון בנושא זה היה מתוח. מופז שב והבהיר, כי קיים מסמך הבנות. חברי הוועדה לחצו גם הפעם לקבלו, לאחר שדרישות קודמות שלהם בנושא נדחו - בטענה לסודיות. בסופו של דבר הסכים מופז למסור לעיונם את המסמך, בתנאי שלא יודלף. חברי הוועדה קיבלו את הסברו של מופז, ובהודעה מיוחדת שהופצה נאמר כי חברי הוועדה מקבלים את דבריו שהרושם המוטעה שנוצר - כאילו אין הסכם ואין הבנות - לא נבע מהטעייה מכוונת מצידו.
אלוף נווה: המתנחלים התגרו בכוחות
חדר הוועדה הפך לזמן קצר לאולפן, לאחר ששני הצדדים – הן חברי הכנסת (מצד המתנחלים והמפגינים), והן המשטרה וצה"ל, הביאו צילומים וסרטים, אותם ביקשו להציג בפני משתתפי הדיון בעניין המאחז עמונה.
אלוף פיקוד המרכז, יאיר נווה, אמר במהלך הדיון לחברי הוועדה, כי פיקוד צה"ל והמשטרה לא צפו התנגדות כה עזה בעת פינוי המאחז עמונה ולכך שאלפי צעירים יגיעו לשטח. הוא ציין, כי המפגינים התגרו בכוחות שהגיעו לשטח ואף חיבלו בציוד, במתקנים ובכלים הכבדים שהובאו לשטח. לדבריו, המתנחלים והצעירים שהגיעו לאזור העסיקו את הכוחות במשך ימים רבים, גרמו לכך שמשאבים הוסתו כדי לגונן עליהם – במקום שהכוחות ייפעלו בשטח למען מטרות ביטחוניות. לטענתו, המתנחלים עקרו עצי זית ופגעו בחקלאים-ערבים.
דבריו של אלוף נווה נדחו בתוקף על-ידי חברי הוועדה, ובראשם ח"כ אפי איתם, שנפגע בעת הפינוי; וח"כ אורי אריאל, שהיה גם הוא בשטח. השניים טענו, כי מדובר בעלילות, וכי מי שהחל באלימות הם השוטרים.
גם ועדת הפנים ואיכות הסביבה...
בשעה 13:30 התכנסה המליאה לדיון בוועדות הפנים ואיכות הסביבה בנושא התנהלות השוטרים בפינוי המאחז עמונה. מדובר בהצעה לדיון מהיר של ח"כ אורי אריאל, בהשתתפות ח"כ אפי איתם וח"כ אריה אלדד. לדיון מוזמנים נציגי המשרד לביטחון פנים, משרד המשפטים, משרד ראש הממשלה, נציגי איו"ש, ונציגי האגודה לזכויות האזרח.
בוועדת חוקה, חוק ומשפט התקיים דיון בשעה 09:30 בנושא הצעת חוק ההוצאה לפועל (הוראת שעה), התשס"ה-2005 לאישור לקריאה שניה ושלישית.
בשעה 09:45 התקיים דיון בוועדה בנוגע לאישור צו הגנת הפרטיות (קביעת גופים ציבוריים) (תיקון), התשס"ו-2005. ושעה 10:30, יתקיים דיון לקראת הכנה לקריאה שניה ושלישית בנושא הצעת חוק הגנה על הציבור מפני עברייני מין, התשס"ו-2005 - החלק הנותר, של קבוצת חברי כנסת.

תאריך:  08/02/2006   |   עודכן:  08/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גדעון עזרא
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחקרים חדשים ומפתיעים מגלים, כי תזונה דלה בשומן לא הורידה את הסיכון של נשים לפתח מחלות לב, סרטן השד וסרטן המעי
יפעת גדות
ידעו שסיגריות "לייט" גורמות לעישון אינטנסיבי יותר    גורמים רשמיים בחברת הטבק BAT ניסו לפתח סיגריות "גמישות" שכאשר ייבדקו על-ידי המכונה תרשם רמה אחת של עיטרן, אך למעשה תהיה בהן רמה גבוהה יותר
יפעת גדות
מומחים: רופאים רבים אינם יודעים כיצד להודיע לילד או למשפחות על המחלה
יהונתן דחוח-הלוי
המלך הירדני עבדאללה, שנועד אמש עם שרת החוץ ציפי לבני, קורא לישראל שלא לשפוט מראש את החמאס ומצהיר, כי ירדן תכיר בממשלה הפלשתינית החדשה ותמשיך לסייע לה    האחים המוסלמים בירדן רואים בניצחון החמאס מודל להשתלטות על הממלכה ההאשמית
עומר שיקלר
לאחר ארבע פעולות חיסול ישראליות יוצא מזכ"ל האו"ם נגד הפעולות    מציין כי הוא מודאג משיגור הקסאמים לעבר ישראל    "יש לכבד את החוק הבינ"ל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il