X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עובדיה יוסף יילד היום את יגאל עמיר מספר 2
▪  ▪  ▪

עובדיה יוסף, מצוטט היום כאומר "הקב"ה יתן לו מכה אחת שתפיל אותו והוא ימות... זה שמתאכזר אל עם ישראל". הדברים נאמרים על ראש הממשלה, אריאל שרון.
ספר שמות, פרשת משפטים, פרק כ"א, פסוקים י"ב,"ג - "מכה איש ומת, מות יומת. ואשר לא צדה והאלוהים אינה לידו ושמתי לך מקום אשר ינוס שמה...."
בפסוקים אלה "מסדירה" התורה את נושא ערי המקלט, אשר אליהם בורחים ההורגים בשוגג, כי שם הם מוגנים מנקמת הדם, ושם ישהו עד יום מותו של הכהן הגדול.
ומה דינו של רוצח במזיד ורוצח בשוגג אשר התחמקו ולא באו על עונשם? זה לא הומת, וזה לא ברח לעיר מקלט?
אומר שם רש"י "שהקב"ה מזמן שני בני אדם שאחד הרג מזיד, ואחד הרג שוגג, ואין עדים לשניהם, ולא באו על עונשם, ולכן זה שהרג שוגג עולה בסולם, ונופל על מי שהרג במזיד שנמצא תחת הסולם, וכאן זהו בפונדק בפרהסיא ויש עדים, זה שהרג מזיד בא על עונשו ונהרג, זה שהרג בשוגג גולה על-פי עדים".
תורתנו על-פי בכיר מפרשיה, מסבירה לנו כי גם כאשר רוצה הקב"ה לעשות מעשה, הרי אין הוא עושה אותו בעצמו - גם אם ראובן הרג בשוגג ולא נתפס, וגם אם שמעון הרג במזיד ואף הוא לא נתפס - אין הקדוש ברוך הוא שולח את ידו הארוכה ומושיב את ראובן בעיר המקלט ואין הוא שולח את ידו הארוכה השנייה ומנתק את פתיל חייו של הרוצח במזיד שמעון, אלא מפגיש בין השניים בנסיבות אשר יביאו לתוצאה אליה רוצה הקב"ה להביא.
הקב"ה לא נותן מכות, לקב"ה אין גוף, ואין לו דמות הגוף, הקב"ה משתמש ביציריו על-פני האדמה, על-מנת לקדם האינטרסים שלו על פני האדמה (הניסוח "אינטרסים" קצת מגושם אך לא מצאתי לכך שם יותר טוב).
עובדיה יוסף, הרואה עצמו כנציגו של הקב"ה עלי אדמות, ודאי בקיא בתורה, ודאי יודע לקרוא כתב רש"י, וודאי גם מכיר את פירושו הכל-כך מוכר של רש"י לפסוק ההוא בספר שמות, הוא ודאי יודע שלכמיהתו למותו של ראש הממשלה בידי שמיים, חייבת לבוא פעולה מסיימת - בידי אדם.
קריאתו של עובדיה יוסף למותו של ראש הממשלה, כמיהתו למותו של ראש הממשלה - אין לה כל פירוש אחר אלא קריאה, לשוליים של השוליים שבתומכיו, לקום על ראש ההמשלה להרגו - ולזאת קוראים חשד לכאורה להסתה לרצח.
מי שרואה כיום את סרטי האימה שקדמו לרצח רבין, סרטי אימה שלא הטרידו יותר מידי את מנוחתנו, חייב לומר היום די! יש גבול!! - אין כל מקום לשום שיתוף פעולה פוליטי עם גופים ומפלגות אשר מנהיגיהן מסיתים לרצח, ואת המסיתים עצמם יש לסגור מאחורי סורג ובריח - ומייד.

תאריך:  09/03/2005   |   עודכן:  10/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני רשף
עודד רוט
טל רבינוביץ'
עו"ד עילית רפאל
לאחרונה אנו עדים לתופעה ההולכת ומתרחבת של תביעות נזיקין בכלל ורשלנות רפואית בפרט בגין ניתוחים וטיפולים קוסמטיים; מהן אפשרויות הניזוקים במקרים אלה וכיצד עליהם לנהוג; עו"ד עילית רפאל המתמחה בסוגייה זו מנסה להשיב
עידן סובול
- רישעות, טיפשות ואטימות שילטונית; לא רק סל הבריאות חולה אנוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il