בימים אלה העניק מכון התקנים הישראלי למבשלות בירה ישראל את אישור לתקן החדש לניהול בטיחות המזון 22000 ISO. זו החברה הראשונה בישראל המקבלת את התקן החדש, מאז הושק לפני כחודשיים.
לאחרונה יצא לאור התקן החדשני של ארגון התקינה הבין-לאומי ISO המיועד לכל הארגונים בעלי מעורבות בשרשרת המזון, החל ממגדלים של מספוא ושל תוצרת חקלאית, ועד לגופי הסעדה וקמעונאים, ספקי חומרי גלם ואריזות מזון.
התקן 22000 ISO מהווה כיום את הכלי הניהולי המתקדם ביותר בעולם לניהול בטיחות מזון ולקבלת החלטות ניהוליות בתחום זה.
יעקב זיידל, מנכ"ל מבשלות בירה ישראל: "מבשלות בירה ישראל, כחברה המובילה את תחום המשקאות בישראל, דואגת תמיד לענות על הדרישות המחמירות ביותר בתחום המזון. אנו נערכנו זה מכבר להתעדה לתקן החדש מתוך מטרה להיות חלוצים בתחום ולעזור להביא בשורה של איכות ללא פשרות לשוק המזון הישראלי. אנו מאמינים כי יש להבטיח את בטיחות המזון לאורך כל שלבי השרשרת, ונערכים תמיד להתקין שינויים עדכניים לטובת הצרכן".
זיוה פתיר, מנכ"ל מכון התקנים הישראלי: "לא אחת מתפרסמים מקרים של זיהום מזון, הרעלות המוניות, חדירה של גופים זרים לאריזות המזון וכו'. חברות ייצור המזון, חברות שינוע וקירור, מסעדות ונותני שירותים נוספים בתחום המזון שישכילו לקחת אחריות ולהבטיח ככל יכולתם את בטיחות המזון ואת בטיחותם של הצרכנים הם אלו שיובילו את שוק המזון. אנו שמחים כי מבשלות בירה ישראל, המובילה את תחום המשקאות בישראל, בחרה להיות מהחלוצות בתחום ונערכה לקבלת התקן החדש. אנו מעריכים כי בקרוב ארגונים לא ירשו לעצמם לרכוש מזון וחומרים הבאים במגע עם מזון מארגון שלא מקיים את דרישות התקן החדש 22000 ISO".
בחודש ספטמבר 2005 פרסם ארגון ISO העולמי את תקן 22000 ISO . זוהי הפעם הראשונה שארגון ISO העולמי פרסם תקן ניהולי ייעודי לתחום המזון.
התקן החדש לענף המזון בעולם ובישראל כולל בתוכו את דרישות ה-HACCP ונכנס לתוקף בראשית 2006. המיקוד בנושא ניהול בטיחות המזון מלווה את תעשיית המזון והארגונים המשיקים בשנים האחרונות ונראה כי המגמה הולכת ומתחזקת.
מבשלות בירה ישראל
מבשלות בירה ישראל, בבעלות החברה המרכזית למשקאות ("קוקה קולה"), היא אחת משתי שחקניות המפתח הבולטות בשוק הבירה המקומי.
החברה חולשת על למעלה מ-30% מהשוק, ומשווקת מותגי ענק כגון קרלסברג, טובורג, גינס, סטלה ארטואה ועוד.
על-פי נתוני סטור-נקסט לשנת 2004, זינק נתח השוק של מב"י ב-5% בקטגוריית הבירה מ-29.8% ב-2003 ל-34.8% ב-2004, כאשר ברבעון הראשון של 2005 הגיע נתח השוק ל-37.8% לעומת 33.3% בתקופה המקבילה אשתקד (רבעון ראשון 2004).