X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם הטלוויזיה גוססת? האם המכשיר האהוב ימצא עצמו שוכב בפינה ביתית נידחת תחת אבק כבד בעתיד הלא רחוק? יש הטוענים שאכן זה מה שעומד לקרות. בהמשך תדעו מדוע
▪  ▪  ▪

אם נולדתם לפני שנות ה-90' נוכחתם לדעת שבמה שקשור לטלוויזיה, בארץ היה רק ערוץ אחד, הערוץ הראשון המיתולוגי, ו"מבט לחדשות" הייתה מדורת השבט לאורך תקופה ממושכת. מדורת השבט, כי לא היה נהוג לצלצל מבית לבית בזמן המהדורה כי ידוע היה שכולם צפו בה ואסור היה להפריע. מדורת השבט, כי אם לא ראית "מבט לחדשות", למחרת לא היה לך על מה לדבר עם העמיתים לעבודה או עם נהג המונית. דרך הערוץ הראשון היינו עדים לאירועים מרתקים.
ערוץ אחד בלבד מילא תפקיד חברתי בעל חשיבות עליונה: אינטגרציה לאומית, מפני שכולם צפו באותו תוכן בו-זמנית, כולם נחשפו בדיוק לאותו דבר. זה יוצר לכידות, תודו.
הזמנים השתנו, והטכנולוגיה מתקדמת ללא הרף. מתחילת שנות ה-90' הטלוויזיה הרב-ערוצית החלה את דרכה בארץ (ערוץ 2, כבלים ובהמשך גם לווין) וכעת אנו מוצפים במאות ערוצים בשפות שונות, עם תכנים מאוד שונים אחד מהשני, לפי טעם הצופה. כעת אני יכול לשבת בשקט בבית לצפות בתוכנית המציאות התורנית, לא משנה באיזה מדינה או באיזו תחנה, אפילו "אסטרונאות נולד" בחסות הנאסה. אני, לבד עם עצמי, מול הטלוויזיה, כשספק עם עוד מישהו בארץ צופה יחד איתי באותה תוכנית.
תופעה זו היא מעולה מחד-גיסא, אך מאיימת מאידך. מעולה, כי אני בוחר מה שבא לי מתי שבא לי. מאיימת, כי ריבוי האפשרויות מאיימת על אותה "אינטגרציה לאומית" שהצליח לכונן הערוץ הראשון בתחילת הדרך.
בהיותי סטודנט לתקשורת, השבוע השתתפתי באוניברסיטה בהרצאה של פרופ' אליהו כ"ץ, אחד מגדולי התיאורטיקנים של התקשורת בת זמנינו. פרופ' כ"ץ טוען כי הפונקציה העיקרית של הטלוויזיה היא הפונקציה המלכדת בפן החברתי. כלומר, זה מה שהביא את הטלוויזיה לשיגשוגה. לטענתו, דווקא בגלל האופציות המרובות העומדות בפני הצופה כיום, הטלוויזיה בפורמט שאנו מכירים כיום איננה מרכזית עוד, היא אפילו גוססת בעיניו.
אין הוא טוען כי אנחנו כצופים נפסיק לצרוך את התכנים הטלוויזיוניים שכיום אנו צורכים, אלא שהפורמט ישתנה: משפחה או חברים לא יזדרזו להגיע הביתה כדי לצפות באירוע כזה או אחר, אלא, אולי מי יודע (אני מוסיף לדבריו), יוכלו לצפות באותו אירוע באמצעות הטלפון נייד או השעון.

תאריך:  16/03/2005   |   עודכן:  17/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
פרופ' ג'רלד פרמן
בועז מושקוביץ
אליקים העצני
עו"ד גולדבלט משה
מאמר מערכת בעיתון המכוון להשפיע על בית המשפט בכל הנוגע לגזירת דין נאשם, והמתפרסם מספר שעות לפני מתן גזר הדין, הוא הדוגמא הבוטה ביותר שניתן להעלות על הדעת להתערבות בהליך פלילי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il