X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרקליט המדינה, ערן שנדר, החליט בתום דיון ארוך עם בכירי מערכת הביטחון והמשפט, כי "לישראל נתונה הסמכות להעמיד לדין את רוצחי השר רחבעם זאבי" גורמים משפטיים: ההליך השיפוטי ברשות הפלשתינית "לא היה ראוי"
▪  ▪  ▪
החכם של חדר המדרגות
עו"ד משה מכנס
הודעת היועץ המשפטי לממשלה, כי טרם החליט מה יעשה במבוקשי יריחו, מלמדת ככל הנראה על מנהגים רשלניים
לרשימה המלאה

עומר שיקלר
רוצחי זאבי הסגירו עצמם לידי צה"ל

עומר שיקלר
צה"ל, לרוצחי זאבי: צאו - או שתמותו

בדרך לבית המשפט? בתום שעות ארוכות של דיונים משפטיים בלשכתו של פרקליט המדינה, ערן שנדר, הוחלט הערב (ה', 16.03.06) כי לישראל יש סמכות חוקית להעמיד לדין את רוצחיו של השר רחבעם זאבי ז"ל. בדיון השתתפו היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף אביחי מנדלבליט, וכן בכירים בעולם המשפט.
פרקליט המדינה הודיע, כי ההכרעה בדבר העמדה לדין תוכרע רק לאחר סיום חקירתם של ששת החשודים, ובראשם מזכ"ל החזית העממית לשחרור פלשתין, אחמד סעדאת. מוקדם יותר אמר מזוז כי מבחינתה של מדינת ישראל "יש אינטרס מובהק שרוצחי שר בישראל יישפטו על-ידי בית משפט ישראלי במדינת ישראל". לדבריו, "העמדה הישראלית הובהרה הן לאמריקנים והן לפלשתינים - שהסמכות הבלעדית לשיפוטם היא של מדינת ישראל".
השאלה המרכזית, שעמדה בפני נציגי מערכת המשפט והביטחון, היא האם ניתן להעמיד לדין את רוצחי זאבי בישראל. על-רקע ההחלטה, מאיימים עתה בכירים ברשות הפלשתינית, כי אם לא ישוחררו רוצחי השר זאבי, יפנו נציגיהם לבית הדין הבינלאומי בהאג במטרה להביא לשחרורם.
אם וכאשר יוחלט להעמיד לדין את חוליית הרוצחים, תבחן פרקליטות המדינה באיזו ערכה שיפוטית יהיה על המדינה לקיים ההליכים. השאלה: האם יועמדו לדין בפני בית משפט צבאי או לחלופין במסגרת בית משפט אזרחי. גורמים משפטיים העריכו כי "החלופה האזרחית סבירה הרבה יותר". כזכור, מרואן ברגותי, ראש התנזים, נעצר על-ידי כוחות צה"ל בחשד למעורבות בפיגועי טרור והובא לדין במסגרת בית משפט אזרחי.
"ישראל מפרה הסכמים בינלאומיים"
ד"ר עזיז דוויק, יו"ר המועצה המחוקקת הפלשתינית אמר אמש כי "פעולת החטיפה שביצעו כוחות צה"ל נגד מזכ"ל החזית העממית, אחמד סעדאת וחבריו, מוכיחה כי ישראל אינה מכבדת את ההסכמים ולא את החוק הבינלאומי".
דוויק הטיל את האחריות לפעילות הכוחות ביריחו על כתפי ממשלת ישראל, והוסיף כי הפעולה ננקטה כחלק מתעמולת הבחירות של אהוד אולמרט ומפלגת קדימה. דוויק הזהיר כי המהלכים הישראלים יביאו לתגובה קשה מצד העם הפלשתיני, אך בה בעת קרא לארגונים השונים שלא לחטוף אזרחים זרים בשטחי הרשות.

תאריך:  16/03/2006   |   עודכן:  17/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
חברות פיננסיות וחברות הייטק ואינטרנט רבות התאגדו בקואליציה חדשה ששמה לעצמה מטרה לחסל את תופעת מכירת פורנוגרפיית קטינים ברשת
אלעזר לוין
חברה-בת תנפיק ניירות ערך בבורסה ותרכוש בתמורה מסאמיט את נכסיה בגרמניה    בעיקר 24 בנייני משרדים המושכרים לדויטשה טלקום    הערכה: יחסכו הוצאות מימון
יפעת גדות
יותר מאלף תרנגולות מתו בחוות לגידול תרנגולי הודו בישובים עין השלושה וחולית אשר בדרום הארץ    שר הבריאות אמר כי בארץ אין שפעת עופות בבני אדם
אורון חדי
מבקש להימנע מהרשעה בפלילים בפרשת העתקת העבודות האקדמיות    טען בביהמ"ש: "מאז שנפתחה הפרשה הדם שלי ושל משפחתי נשפך בחוצות העיר"
יהונתן דחוח-הלוי
המגעים להרכבת ממשלת החמאס נכנסו לישורת האחרונה - קשיים במציאת מצע מדיני שיאפשר הצטרפות ה'פתח' לממשלה - החמאס: הלכנו לקראת ה'פתח' והגמשנו את עמדותינו - הנייה יציג את ממשלתו ביום שבת גם ללא ה'פתח'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il