X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תהליך ההיתנקות טומן במובו הפתעות וארועים בלתי-צפויים ולא לטובה. דווקא שרים וחברי כנסת עלולים להוות מקור לעידוד אלימות עד כדי קרבות-רחוב בין הבתים של ישובי רצועת-עזה, הלוואי ואתבדה
▪  ▪  ▪

הפוליטיקה שמשמעותה מדע השלטון מעוותת לעיתים, בניגוד לכל מדע אחר, את ההגיון והחשיבה של אלו העוסקים בה. תאוות השלטון, מניפולציות ואינטרסים אישיים ומפלגתיים גוברים על האינטרס של המדינה. דוגמה מצוינת לכך הציג בפנינו שר בכיר מאוד בממשלה המתנגד להינתקות ומביא נימוקים שקשה להבין כיצד אדם בעל הגיון חד ומושחז בענייני כלכלה מסוגל להשתמש בהם.
לפי גרסתו, ההינתקות היא חד-צדדית, 'דפוס של נסיגה ללא תמורה וכי ישראל מרגילה את הקהילה הבינלאומית ואת העולם הערבי שהיא מוכנה לתת הרבה בלא תמורה'. אסור להעביר את השמירה על ציר פילדלפיה לאחריות מצרים ושאל האם ניתן למצרים להילחם בשבילנו. כל זאת בנאום קצר אחד.
ישנם רבים החושבים בצורה דומה אך מנהיג אחראי אינו יכול לנקוט בדמגוגיה כה חסרת אחריות בהצגת פני הדברים. האם הנסיגה היא חד-צדדית? האם אנו מתנתקים כדי לקבל סחורה מהצד השני או פועלים לפי האינטרס שלנו? ולבסוף, האם המצרים באמת יילחמו בשבילנו? התשובות כמעט ברורות מאליהן ובכל זאת חובה להפריך אמירות הנישאות בבריטון רועם ולהכריז כי המלך הוא עירום.
ההינתקות שהחלה כתכנית חד-צדדית במהלך נועז שנועד לפרוץ את הקיפאון המדיני, הופכת להיות מהלך מדיני רב-לאומי ששותפות לו ארה"ב, מדינות האיחוד האירופי, מצרים ומדינות ערביות נוספות, וחשוב מכל, גם הפרטנר שלנו להסכם - הרשות הפלשתינית. מדינות המערב עומדות להעביר כמיליארד דולר כסיוע לשיקום הכלכלה ברצועת עזה שנהרסה כמעט כליל בשנות האינתיפאדה. מדינות ערביות כבר מכשירות את הכוחות הפלשתינים האמורים למנוע טרור מהשטחים שיפונו, ובמהלך ימים אלו מחזירה ישראל לרשות הפלשתינית את השליטה בערי שומרון ויהודה, שליטה שנלקחה מהן במשך האינתיפאדה. הינתקות כזאת אינה חד-צדדית אלא רב-צדדית והולמת את האינטרסים של כל הצדדים המעורבים בה ובמיוחד ישראל.
הגישה ליחסים בינלאומיים לפיה יש לדרוש תמורה על כל צעד לקראת היריב, אבד עליה הכלח והיא משמשת רק את אלו שנשארו מאחור. מדיניות אינה משחק סכום אפס לפיו כאשר צד אחד מרוויח השני מפסיד. יש גם משחק שבו שני הצדדים זוכים וזהו משחק ההינתקות. ישראל קונה לעצמה בהינתקות יותר ביטחון ברמה האסטרטגית, היא מפסיקה לשלוט במליון ערבים שמהווים נטל מוסרי, כלכלי, חברתי ומדיני. ישראל כבר השיגה הפסקת טרור כמעט מלאה ומעמד מדיני מחוזק במערב ואפילו בין מדינות ערב, וכל זה רק על קצה המזלג.
לבסוף, המצרים לא יילחמו בשבילנו. החולשה שלנו בציר פילדלפיה נובעת מהעובדה שאנו שולטים ברצועה צרה מאוד בין שטח פלשתיני לבין שטח מצרי. המצרים ישלטו משני עברי הציר, למעשה הציר ייעלם שכן מצידו האחד משתרעת מצרים שממנה נובעות המנהרות להעברת נשק. ברור לכל בור ועם הארץ כי תנאי השיטור של המצרים טובים לאין-שיעור מהתנאים שלנו. נוסף לכך יש הסכמה כמעט מלאה בין הרשות לבין מצרים שהיא הפטרון של הפלשתינים כלפי ארה"ב וישראל. לכן אין לצפות לצל צילה של מלחמה בין מצרים לפלסטינים, אך ישנם פוליטיקאים ישראליים שאינם מחוייבים למציאות אלא לעצמם בלבד.
תהליך ההיתנקות טומן במובו הפתעות וארועים בלתי-צפויים ולא לטובה. דווקא שרים וחברי כנסת עלולים להוות מקור לעידוד אלימות עד כדי קרבות-רחוב בין הבתים של ישובי רצועת-עזה, הלוואי ואתבדה.

תאריך:  30/03/2005   |   עודכן:  30/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יונה סוקולובסקי
עו"ד יוסי פוקס
מנחם ברוד
ייתכן מאוד שדווקא כישלון הקמפיין למען משאל-עם יחולל מפנה חיובי. אולי עכשיו, כשנסתיימו הטקטיקות, יתחילו סוף-סוף להסביר לציבור למה התוכנית הזאת רעה ומסוכנת
רו"ח עופר אלקלעי
מי לא חולם לשמוע את המשפט הבא " דוד עשיר הוריש לך את כל רכושו"? מתברר כי אנשים רבים מוכנים להאמין לסיפורי אלף לילה ולילה, כל זאת מתוך האמונה שאולי הפעם הירושה באמת בדרך אליהם. מידי תקופה אנו עדים לסיפור חדש הקשור למכתבי העוקץ אשר מסרבים להיעלם. מהם אם כן אותם "מכתבי עוקץ"? והאם באמת מישהו הוריש לנו מיליונים או שמא המדובר בתרגיל הונאה מחוכם? - רו"ח עופר אלקלעי מסביר
יעקב הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il