X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אייל פישמן, בנו של אליעזר פישמן: מוקדם מדי להעריך את השווי, אבל שום דבר לא נראה מוגזם מבני תעשיה זינקה ב-14% וכלכלית ירושלים ניתרה ב-22% - בשבוע
▪  ▪  ▪

לאליעזר פישמן לא הצליח עם הנפקת חברת התקשורת 012 קווי זהב בבורסת ה-AIM בלונדון: לאחר שהמשקיעים הבריטים לא הסכימו להשקיע במחיר המבוקש, הודיעה החברה ביום חמישי על דחיית ההנפקה. ואולם פישמן נמצא בדרך להנפקה בלונדון של נכס בשווי גבוה בהרבה מעסקי התקשורת - נכסי המקרקעין ברוסיה. בשוק מעריכים כי פישמן מעוניין לקבל עבור הנדל"ן ברוסיה 1.2 מיליארד דולר.
התחממות ההנפקה בלונדון היא כנראה הסיבה לעליות החדות במניות של החברות בקבוצה בשבוע שעבר. מניית מבני תעשיה זינקה ב-14% בשבוע האחרון וסיכמה עלייה של 22% מתחילת מרס. כלכלית ירושלים - החברה האם של מבני תעשיה - עלתה ב-22% בשבוע האחרון והשלימה עלייה של 34% מתחילת מרס. מניית דרבן הוסיפה 7% מתחילת מרס והשלימה עלייה של 80% מתחילת 2006.
הנפקת הנדל"ן הרוסי של פישמן בלונדון יוצרת גלים בשוק ההון, גם בגלל הגלים שיצרו הדיווחים על שווי עסקי הנדל"ן ברוסיה של חברת אפריקה ישראל. אפריקה ישראל, שהודיעה כי קיבלה הערכת שווי גבוהה מאוד לעסקים ברוסיה, עלתה מאז ההודעה ב-22% לשווי של יותר מ-10 מיליארד שקל.
לפני כחודש דיווחה כלכלית ירושלים כי "החברה החלה ב-2005 לפעול ברוסיה בתחום הנדל"ן. כלכלית ירושלים בוחנת אפשרויות שונות לגיוס הון למימון פעילותה ברוסיה, בין אם באמצעות הלוואות ממוסדות בנקאיים בחו"ל ובין אם באמצעות הנפקה לציבור".
ואולם נראה שהדברים כבר קצת יותר ממוקדים, כשהיעד ל"בית החדש" של הנכסים הוא בורסת ה-AIM בלונדון. אייל פישמן, ממנהלי הקבוצה (ובנו של אליעזר פישמן), אמר: "ההנפקה תכלול קבוצה גדולה של נכסי מקרקעין ברוסיה, מסחרי ולמגורים, המשולבים בכמה מחברות הקבוצה. מוקדם מדי להעריך את השווי, אבל שום דבר לא נראה כהגזמה". אייל פישמן הוסיף כי עוד לא הוחלט סופית מי יהיה החתם, אבל זה יהיה אחד מהבנקים המובילים.
בחודשים האחרונים שומעים לעתים קרובות על חברות נדל"ן ישראליות שרוצות להנפיק פעילות נדל"ן ב-AIM. אנגל מזרח אירופה (מקבוצת אנגל) ואטלס נכסים (מקבוצת אלרן השקעות) כבר נסחרות ב-AIM, וחברות נדל"ן כמו נאנט (החברה הבת של אולימפיה ולוינשטיין), סאמיט שבשליטת זהר לוי וב.ס.ר אירופה מתכננות להצטרף אליהן בקרוב. לרוב מדובר בחברות המשקיעות בנדל"ן במזרח אירופה, כשגם בסיטי של לונדון גוברים הקולות שמתריעים על "בועת נדל"ן".
"ההנפקות של מזרח אירופה לא דומות לאלו של רוסיה. אלו שני עולמות שונים", אומר אייל פישמן. "מזרח אירופה כבר דומה למערב אירופה מבחינת שווי נכסים ותשואות. מוסקווה, לעומת זאת, היא עיר מיוחדת, ורוסיה היא מעצמה, מדינה עם עוצמה כלכלית. ברוסיה יש את שוק הנדל"ן המעניין ביותר בעולם".
הגדלת ההשקעות בחו"ל
כלכלית אימצה בשנים האחרונות אסטרטגיה של הגדלת השקעותיה בחו"ל במקום בישראל. ב-2005 השקיע פישמן כ-2 מיליארד שקל מעבר לים. בקבוצה מאמינים כי ברוסיה קיים פוטנציאל רווחיות, ולכן מעמיקים את הפעילות בשוק זה עם כוונות להתרחב בתחום היזמות, המסחר, המגורים והמשרדים בערים הראשיות בהן קיים ריכוז אוכלוסיה גדול.
באחרונה הודיעה מבני תעשיה כי רכשה 410 דונם בעיר סנט פטרסבורג שברוסיה תמורת 36.7 מיליון דולר. במתחם יש זכויות בנייה בהיקף כולל של 840 אלף מ"ר, המיועדים בעיקר למגורים. מבני תעשיה מתכננת לבנות במקום פרויקט גדול שיכלול אלפי דירות למגורים, שטחי מסחר ומשרדים.

תאריך:  09/04/2006   |   עודכן:  09/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עודד ירון
אוריון אוסף ממנועי חיפוש רק תוצאות טקסטואליות רלוונטיות; על-פי ההערכות, גוגל רכשה את הפיתוח לאחר שגם יאהו ומיקרוסופט ניהלו מו"מ עם האוניברסיטה בה לומד אלון - מפתח מנוע החיפוש
ענבל אביב
הסל דרשה להגדיל את התקציב פי שלושה מהסכום המקורי ויו"ר הוועדה איים להתפטר    לבסוף התקבלה פשרה לפיה יתווסף סכום של 310 מיליון ש"ח לסל
הדר פרבר
תוצאות רוב הסקרים מצביעות על כך שראש הממשלה, סילביו ברלוסקוני, יפנה את כסאו לטובת ראש קואליציית המרכז-שמאל, רומנו פרודי
הדר פרבר
שני צעירים ניסו להשתלט על מסעדת ברגר-קינג באיסטנבול    נהרגה מחבלת מתאבדת שפוצצה עצמה בטעות בבירה הטורקית
יפעת גדות
ממצאי מחקר חדש הראו, כי בנים שגדלו בקהילות שבהן הוסיפו למים רמות מתונות של פלואוריד חלו בסרטן העצמות לעיתים קרובות יותר מבנים ששתו מים ללא פלואור, או עם כמות מעטה יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il