X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"החיים החדשים": אהוד אולמרט - פרופיל אמריקני

"גם המתנחלים מסכימים להתכנסות"

אהוד אולמרט, כפי שלא הכרתם קודם בראיון בלעדי שהעניק לשבועון האמריקני "טיים", הוא מצהיר: אירן - לא בעיה רק של ישראל נעזור לפלשתיני הרעב
▪  ▪  ▪

אהוד אולמרט, זכה אומנם לעשרים ותשעה מנדטים בבחירות האחרונות, ובעיני המזרח התיכון הוא קיבע את מעמדו כמנהיג הבא של מדינת ישראל. עתה, גם הוא יודע כי דעת הקהל האמריקנית חשובה לא פחות. בראיון חושפני שהעניק לשבועון האמריקני המוביל, "טיים", מספר אולמרט על החיים החדשים, ולא שוכח להעביר את המסרים הקבועים.
בתמונות הוא נראה יושב לצד השולחן במטבח. מראה צעיר. לצד העיתונים הקבועים שלצידו, הוא פותח כמה כפתורים בחולצה הכחולה, וממשיך להתאמץ להבהיר כי הוא מכניס רוח חדשה לפוליטיקה הישראלית. עכשיו זה מתחיל: בראשית הדברים - אירן. הגרעין האירני.
בשבועות האחרונים עלה בישראל עניין הגרעין לראש הכותרות. מימין ניסו להפחיד, משמאל ניסו להרגיע. הממשל בטהרן מצידו, המשיך בתצוגת ראווה מרשימות. ומה אולמרט אומר? "כאחד שאמון על קבלת ההחלטות - איני סבור כי ישראל צריכה להיות בחזית המאבק מול הגרעין האירני", מסביר ראש הממשלה הנבחר.
"אני לא מבין מדוע אנשים חושבים שזו בעייתה הייחודית של ישראל", הוא טוען. לדבריו, הגרעין האירני הינו סכנה לעולם כולו. "אירן מסוכנת לארה"ב ולמדינות אירופה באותה המידה שהיא מסוכנת לישראל”. לחשוב שאנחנו נהיה אלה שיחלו במתקפה צבאית כנגד מתקני הגרעין - זה חוסר הבנה בסיסית של המציאות הקיימת, הוא אומר.
תוכנית ההתכנסות? גם המתנחלים מסכימים
"אני מבטיח לך", אומר אולמרט בראיון, "שישנם גורמים רבים בתוך אוכלוסיית המתנחלים אשר מבינים כי זו העת לנסיגה נוספת". בתשובה לשאלה מדוע הוא נחוש כל כך לממש את משנתו, הוא מסביר בפשטות: המציאות השתנתה - אין לנו ברירה אחרת. "אם ננהל את המהלך באופן רגיש ובתבונה, אני מאמין שניתן יהיה למנוע נזק אנושי רב. המטרה בסופו של דבר היא להביא להפרדה בין הישראלים והפלשתינים".
לדברי אולמרט, מימוש תוכניתו המדינית, המורשת שהותיר אחריו אריאל שרון, תאפשר לפלשתינים לנקוט בצעדים הנדרשים בדרכם להקמת מדינה עצמאית וריבונית. "אני מאמין", הוא אומר, "כי קווי הנסיגה הקרובה יהיו דומים מאוד לקווי הגבול הפוליטיים-מדיניים של ישראל".
בתשובה לשאלה האם יסכים לחזור לשולחן המשא-ומתן במקום להמשיך בתוכניות הנסיגה החד-צדדית, אומר אולמרט, כי הפלשתינים צריכים לשנות הרבה יותר מרטוריקה בסיסית. "הם זקוקים לשינוי דרך החיים. הם צריכים לשנות מהיסוד את הדרך בה הם תופסים את מהות קיומה של מדינת ישראל". אולמרט מסביר כי אינו מאמין לרוח האופטימית שמנסה תנועת החמאס להפיץ ברחבי העולם. "אני לא מאמין ששינוי רטורי של ראש הממשלה הפלשתיני, איסמעיל הנייה, משקף שינוי מחשבתי בעם הפלשתיני. נדרש הרבה יותר מזה".
תנועת החמאס, הוא מסביר, היא דוגמה מובהקת לגוף פונדמנטליסטי, קיצוני ודתי שלא חושב במונחים פוליטיים דומים לשלנו. "על כן, איני אופטימי באשר לסיכויי השינוי בגישתם". אל לנו כי נשכח, מזהיר אולמרט: הכוח שמניע את הגוף הפוליטי של החמאס עודנו מונע תחת השאיפה להקים ח'ליפות איסלאמית שתתרחב לשטחי ישראל, אירופה ואסיה. "מדובר בקבוצה קיצונית-דתית שלא יכולה לשנות פניה בין לילה".
נסייע להעם הפלשתיני הרעב
רבות דובר לאחרונה על שאלת הסיוע הכספי לרשות הפלשתינית. בארה"ב וקנדה החליטו השבוע לנתק כל קשר עם הגורמים הרשמיים. "לא ננהל כל מגעים עם גורמי טרור", הבהירו בממשל בוש. אולמרט מצידו, מסביר כי "ישראל תושיט יד ותעזור לעם הפלשתיני הרעב". ואולם, הוא מבהיר, "אין זה אומר כי עליי לשתף פעולה עם ממשלת החמאס. עלינו למצוא דרך לסייע לאותם אנשים מבלי לתת לכספים להגיע לזרועות החמאס, אשר יכולים לנווט את הכסף בקלות רבה, לידיהם של פעילי הטרור השונים". ובאשר לשיטה, עונה אולמרט: "יש לנו קשר עם ארגונים בינלאומיים רבים אשר עוסקים בסיוע לעם הפלשתיני. אני מאמין כי ניתן יהיה להעביר להם את הכסף ישירות".
ראש ממשלה, סיפור ידוע מראש (?)
"חבר ילדות אמר לי לאחרונה שאני נראה מוכן לתפקיד, עד כי זה לא יאומן. כאילו התכוננתי לזה כל חיי. במידה מסוימת הוא צודק", חושף אולמרט באוזני הכתב האמריקני. "אני מכיר כמה מהמומחים שהייתה להם תחזית אחרת, אבל אני ידעתי שיום אחד אני עשוי להיות ראש ממשלה".
בראיון בן השעתיים, טוען אולמרט כי הגשים חלום ילדות. "עבדתי 33 שנה במטרה להגיע לרגע הזה. אני נמצא במקום בו הייתי אמור להיות". אחרי הכל, נראה כי אולמרט השיג את יעדו. אפשר לומר כי כתבת הפרופיל יצאה מוצלחת. עשרה קילומטרים מדי בוקר וקריאת עיתונים כבר ב-05:00 - כך מתארים את תחילת שיגרת יומו.
"האם אנשים מתייחסים אליך באופן שונה מאז נבחרת להיות ראש ממשלה?", נשאל אולמרט לבסוף על-ידי המראיין. "לוקח זמן להתרגל לזה", הוא ענה. "נפגשתי עם חבר קרוב, בביתי, לפני כמה ימים. לבשתי שורט וחולצה קצרה", הוא סיפר. "בסוף הפגישה הוא יצא לדרכו, ורגע לפני שעזב - הוא חזר במפתיע. חשבתי לעצמי, שאולי היו לו בעיות עם סידורי הביטחון. אבל הוא פשוט בא אליי ואמר: אהוד, תראה איך אתה לבוש.... אתה ראש ממשלה עכשיו!. חשבתי לעצמי, מה הבעיה, הרי זו דרכי להתלבש. אבל עכשיו אני מבין שאני ראש ממשלה. הדברים השתנו. אני לא יכול ללכת לשחק עוד כדורגל, או ללכת לקניות בסופר". חיים חדשים.

תאריך:  10/04/2006   |   עודכן:  11/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
הסכום יועבר עוד לפני חג הפסח, ויספיק לכיסוי שני שלישים מהגמלה בשלושת החודשים האחרונים    בעקבות הסיכום החליטה ההסתדרות לבטל את ליל הסדר מול השולחן הריק, שהיה אמור להתקיים מול משרד רה"מ
ברוך לוי
שלחו כ-20,000 בקבוקים לתרמילאים ולמטיילים הישראלים השוהים בתאילנד, הודו ועוד    עליה של כ- 2% ביצוא המצות לחו"ל לקראת חג הפסח    יצוא היין הכשר לפסח ירד בכ- 9%
יהונתן דחוח-הלוי
המרכז לחקר מדינות במזרח התיכון חנך לא מכבר אתר אינטרנט חדש בו הוא מתעד פעילות עוינת המתקיימת בשטחי הרשות הפלשתינית    העיתונאי דוד בדין: המטרה - להיאבק על דעת הקהל ולחשוף את האמת על כוונותיה של הרשות הפלשתינית
עומר שיקלר
אמר את הדברים בכנס של המכללה האקדמית נתניה    מחקר: דרך למנוע פיגועים - לעצור אימהות של מחבלים מתאבדים
יהונתן דחוח-הלוי
החמאס מגדירה את החלטת ישראל לנתק את הקשרים עם הרשות הפלשתינית כ"הכרזת מלחמה" - הניסיון הישראלי לעקוף את החמאס דרך אבו מאזן "נועד לכשלון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il