X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
לאחר 99 יום בשבי, שוחררו שני האזרחים הגרמנים שנחטפו בעירק בינואר האחרון תשלום כופר מגרמניה, הוא שהביא לשחרורם
▪  ▪  ▪

כבמקרים קודמים, כך הפעם, בחרה גרמניה לשלם כופר לחוטפים בעירק ולהביא לשחרור אזרחיה. במשך כמעט מאה ימים, הוחזקו שני הגרמנים, ששהו בעירק כטכנאים במסגרת פרטית. ב-24 לינואר נחטפו שני הגרמנים מחוץ למקום עבודתם, בעיר התעשייתית באייג'י, צפונית לבגדד. הם הגיעו לעירק למשך תקופה בת שישה ימים, תקופה שכאמור נתארכה לכדי שבי ממושך, שהסתיים אמש (יום ג', 2.5.06).
שר החוץ הגרמני, פרנק-וולטר שטיינמאיאר, הודה לצרפת, לבריטניה, לארה"ב ולשותפים באיזור, על הסיוע במשא-ומתן מול החוטפים לשחרור החטופים, שנמצאו לדבריו "בתנאים תת-אנושיים". "לא נרחיב כמובן, בפרטים קונקרטיים בנוגע לשחרור", אמר שטיינמאיאר בראיון לטלוויזיה הגרמנית.
בעבר פורסמו מספר קטעי וידאו על-ידי החוטפים, שהציגו את מצבם המייאש וחסר האונים של החטופים הגרמנים. בקטע הוידאו האחרון ששוחרר בסוף מרס, נראה אחד החטופים הגרמנים כשהוא אומר: "אנא, עיזרו לנו! איננו יכולים לשאת זאת עוד. בבקשה, עיזרו לנו!".
סגן שר החוץ הגרמני, גרנוט ארלר, אמר כי לדעתו אין מדובר בחטיפה על-רקע פוליטי, וכי הוא מקווה כי הפרשייה כולה תסב את תשומת לב הציבור לאזהרת משרד החוץ הגרמני, על הסכנה המוחשית שבנסיעה לעירק.
"בסופו של דבר, לחטוף גרמנים זה כסף טוב"
החטיפה בחודש ינואר היתה אך מעט אחרי שחרור נוסף של אזרחית גרמניה, שגרה ועבדה בעירק, מידי חוטפים עירקים. במקרה ההוא ציין שר החוץ שטיינמאיאר כי הועבר סכום כסף לידי החוטפים, שהוביל לשחרור. במקרי חטיפה קודמים, לדוגמה בשנת 2003, הועברו 5 מיליון אירו לידי החוטפים, מטעם הממשלה הגרמנית, כדי להביא לשחרורם של 14 תיירים, שנחטפו במהלך חופשה במדבר סהרה.
איש עסקים גרמני שחי ומתגורר כיום בעירק, מרוצה כמובן משחרורם של החטופים, אך הוא חרד לעובדה כי מסורת תשלומי הכופר על-ידי הממשלה הגרמנית, תיצור מציאות בה "חטיפת אזרחים גרמניים תהיה עסק רווחי", כך בראיון שפורסם לאחרונה בתקשורת הגרמנית.
הצלחה לשר החוץ הגרמני
שחרורם של החטופים מצטייר כהצלחה גדולה של שר החוץ הגרמני, שטיינמאיאר, המוצג בתקשורת כאיש אחראי שמצליח לנהל משברים ולעמוד תחת לחץ, מאז התמנה בנובמבר האחרון לשר החוץ תחת ממשלתה החדשה של הקנצלר אנגלה מרקל.
אך, בל נשבית את השמחה. בביתם של החטופים הגרמנים, בלייפציג (איזור מזרח גרמניה לשעבר), לאחר שבועות ארוכים של תפילות למען שחרורם, יצלצלו הפעמונים בכנסיית ניקולס.
למעלה מ-200 זרים ואלפי אזרחים עירקיים, נחטפו מאז כניסת הכוחות האמריקניים לעירק ב-2003. רוב החטופים הזרים שוחררו, אך כחמישים וחמישה חטופים הוצאו להורג על-ידי חוטפיהם.

תאריך:  03/05/2006   |   עודכן:  03/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
נציגי המשפחות המתגוררות בבית שפירא בחברון עתרו לבג"צ נגד פינוי המבנה על-ידי צה"ל והמשטרה    הפלשתינים: הבניין הושכר במרמה עם מסמכים מזוייפים
עומר שיקלר
עובדי הרשות הפלשתינית לא קיבלו את משכורותיהם זה החודש השני    ברשות מחפשים מוצא ואף שקלו להעביר את המשכורות מחו"ל ישירות לחשבונות העובדים    לטענתם, ארה"ב סיכלה את הניסיון
מחלקה ראשונה
המוני בית ישראל גדשו את אתרי הבילוי והפארקים    עומסי תנועה בכבישי הארץ    מחנות צה"ל והמשטרה היו פתוחים לביקורי הציבור    עם ישראל חוגג עצמאות
מחלקה ראשונה
הסיבה שנתן החייל לסירובו היא ההינתקות אותה הרמטכ"ל מזכיר לו    נשיא המדינה העיר לחייל    צה"ל: הצטיינותו תישקל מחדש
עידן יוסף
הזוכה היא תלמידת אולפנת הרב בהר"ן ותושבת גימזו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il