מיקרוסופט תחשוף היום (ה', 4.5.06) מערכת מכירות מכרזים למכירת פרסום במנועי חיפוש ששמה adCenter, במהלך השאפתני ביותר נגד גוגל בשוק זה, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". המערכת מתחרה במערכת מכרזים דומה של גוגל, המובילה במכירת מודעות בתוצאות מנועי חיפוש.
השירות של מיקרוסופט יאפשר למפרסמים להתחרות ביניהם על קניית מקום להצגת מודעות טקסט בתוצאות מנועי חיפוש לפי מילות חיפוש. מפרסמים משלמים בממוצע 50 סנט לכל הקלקה על קישור כזה.
שוק הפרסום במנועי חיפוש גילגל מחזור הכנסות של 5.1 מיליארד דולר בארה"ב בשנה שעברה, צמיחה של 31% לעומת 2004, והוא חזוי להמשיך לצמוח בקצב קרוב לזה במהלך שלוש השנים הקרובות. יאהו מתכוונת בקרוב להציג מערכת מכרזים אוטומטית משודרגת לפרסום במנועי חיפוש, וגוגל ממשיכה לשפר את הטכנולוגיה שלה.
מיקרוסופט התעוררה בשנה שעברה להבין כי שוק התוכנות למחשבים אישיים לא ימשיך לספק לה את הצמיחה הדרושה לה כדי להמשיך להיות חברת התוכנה הגדולה בעולם. במקום זאת החלה החברה להתמקד בשירותי רשת, ובתחומי הצמיחה המהירים שבהם פועלות המתחרות גוגל ויאהו. MSN, שירות האינטרנט של מיקרוסופט, מחזיק ב- 10.9% מכלל שוק החיפושים באינטרנט, לעומת שליטה מוחלטת של גוגל ב- 49% ושיעור כפול משל MSN עבור יאהו, 22.5%.
מיקרוסופט הפעילה מערכת ניסוי של אדסנטר בקרב 6,000 מפרסמים, והשבוע תפתח את השירות לכלל המפרסמים. במקביל תפסיק החברה להשתמש בשירות של יאהו ששימש אותה לצורך זה עד כה.