X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא ארה"ב וקאנצלר גרמניה נפגשו בסוף השבוע בוושינגטון

גרמניה-ארה"ב: יחסי ידידות מצויינים

מרקל ובוש נפגשו בסוף השבוע בוושינגטון שני הצדדים הגדירו את היחסים כחמים וידידותיים, ההולכים ומשתפרים גרמניה שואפת לתמימות דעים במועצת הביטחון נגד אירן
▪  ▪  ▪

אומרים על נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, שהוא נוהג להזמין את מנהיגי העולם האהובים עליו, לחוותו בקרוופורד, טקסס. ככל הנראה, גם קאנצלר גרמניה, אנגלה מרקל, אימצה רעיון דומה. השבוע נפגשה הקאנצלר מרקל עם נשיא ארה"ב בוושינגטון, והזמינה אותו למקום האהוב עליה: העיירה הגרמנית סטראלסונד, עיירה ציורית השוכנת לחופי הים הבלטי. בוש קיבל את הזמנתה של הקאנצלר מרקל, והוא צפוי להגיע לביקור בגרמניה ב-14 ליולי, השנה.
אין ספק שהרבה מאוד השתנה ביחסי גרמניה-ארה"ב, מאז בחירתה של הקנצלר אנגלה מרקל. קודמה בתפקיד, הקאנצלר גרהארד שרדר, דאג לשמור על יחסים פושרים עם ארה"ב. תעיד על כך העובדה כי הפגישות בין ארה"ב וגרמניה בתקופת הקדנציה של שרדר היו נדירות. לעומתו, פגישות מרקל-בוש הפכו עניין שבשגרה.
שני המנהיגים יכולים להיות שבעי רצון מפגישת מרקל-בוש, בסוף השבוע בוושינגטון. אין ספק שהפגישה ביניהם מעידה על יחסי ידידות ההולכים ומשתפרים. ביקורי מרקל בארה"ב הפכו כבר "עניין שבשגרה", כפי שציינו יומוני גרמניה נוכח הפגישה האחרונה.
"יחסים אישיים ההולכים ומשתפרים" כך הגדיר בוש את יחסיו עם הקאנצלר מרקל. לעומתו ציינה מרקל כי "אני חושבת שבתקופה האחרונה, יחסים ידידותיים וחיוביים נוצרו בין שתי המדינות".
סוגיית האיום האירני
בשבוע שעבר, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית דיווחה כי אירן מסרבת להשלים עם החלטת מועצת הביטחון של האו"ם- קרי, לחדול מיידית מתהליך העשרת האורניום. כעת, אמורה מועצת הביטחון של האו"ם לשקול את המשך צעדיה מול אירן, כאשר איומים בסנקציות עומדים על הפרק. הגוש המרכזי שמתנגד כעת לסנקציות מול אירן, הם הרוסים והסינים, שמסוגלים להטיל וטו על החלטה נגד אירן במועצת הביטחון.
גרמניה נחושה למנוע את ההתפוררות במועצת הביטחון, נגד הגרעין האירני. "מנקודת מבטי, תמימות דעים במועצת הביטחון בנוגע לאירן, חשובה מאוד", כך רופרכט פולנז, ראש הוועדה לקשרי חוץ בממשלת גרמניה, בראיון לסוכנות הידיעות הגרמנית. לטענתו, מצב בו לא תהיה תמימות דעים במועצת הביטחון, יוביל את אירן "לראות את הקהילה הבינלאומית מתמוטטת, אל מול הנחישות האירנית", כך לדבריו.
במהלך מסיבת העיתונאים בסוף השבוע, בבית הלבן, אמרה מרקל כי- "גרמניה וארה"ב נמצאות בהסכמה מלאה בנושא אירן, קרי - אירן תוכל להחזיק בנשק גרעיני לצורכי שלום, אך ורק תחת פיקוח בינלאומי".
גרמניה מנסה ליצור שיתוף פעולה בינלאומי ביחס לאירן
בשבוע שעבר ביקרה הקאנצלר מרקל ברוסיה, ונועדה עם הנשיא ולדימיר פוטין. שם, נכשלה מרקל בניסיונה לשכנע את פוטין להטיל סנקציות על אירן, במידה ולא תחדול ממאמציה להעשרת אורניום. כעת מנסה מרקל למצוא איזשהוא מכנה משותף בין ארה"ב לרוסיה, במטרה להביא, כאמור, ליצירת תמימות דעים במועצת הביטחון.
"אנחנו מעוניינים מאוד לפעול למען תמימות דעים בקרב הקהילה הבינלאומית ביחס לאירן, ובכך להראות לאירן שכולנו מעוניינים לפעול באמצעים דיפלומטיים. אך אירן חייבת לשמור על ההסכמים שהיא עצמה התחייבה בהם. אנחנו לא מעוניינים למנוע מאירן הפקת אורניום לצרכי שלום, אבל היא מצידה חייבת לעמוד בהתחייבויותיה".
אירן מכירה במאמציה של גרמניה, וראש ועדת החוץ בפרלמנט האירני אף הציע כי גרמניה תתווך בין אירן לבין הקהילה הבינלאומית. גרמניה מצידה דחתה את ההצעה, והעדיפה להמשיך את מאמציה בביסוס הסכמה רחבה במועצת הביטחון. זהו למעשה המסר אותו נושאת מרקל לוושינגטון היום- מחד לשאוף למאמצים דיפלומטיים, ולא לאיים בתקיפות ופעולות צבאיות, ומאידך - לחייב את רוסיה לפעול בנחישות כאשר אירן מתעלמת מההתחיבויות הבינלאומיות בנושא הגרעין.
"פגישת מרקל-בוש, ככל הנראה, תעזור להבין את הצעדים הבאים מול אירן", כך התבטא קרסטן וויגט, יועץ לענייני היחסים עם ארה"ב, במשרד החוץ הגרמני.
מרקל צפויה גם לנאום בפני הועידה היהודית בארה"ב, לרגל חגיגות מאה שנים להיווסדה. זו הפעם הראשונה בה ינאם קאנצלר גרמני, בפורום זה.

תאריך:  06/05/2006   |   עודכן:  07/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ורטהימר: "מעתה ידברו על הצהרת באפט" כפי שדיברו על הצהרת בלפור    מיליארד דולר ישולמו כמיסים    23 אלף בעלי מניות הגיעו לשמוע את הבשורה מוורן באפט
רונן ליבוביץ
לקראת האפשרות של פינוי "בית שפירא", מתריעה דוברת היישוב היהודי בקריית ארבע, אורית סטרוק, על סכנת פיקוח נפש בעת הפינוי
שלומי דיאז
אדם התווכח עם אדם אחר במרכז קריית עקרון    הויכוח גלש לדקירות    נפטר בבית החולים    זהו רצח שלישי בתוך יומיים
מירב לוי
ההרוג: מוסא סווארקה בן 60 נפגע מרסיסים שנחתו בסמוך לביתו    צה"ל מפגיז את מרחבי השיגור בעקבות ירי הקסאמים לעבר ישראל
Nfc
23 אלף המשקיעים הריעו לבאפט על רכישת ישקר הישראלית    היו להוטים לשמוע על פרטי העסקה ואת שמו של היורש לאחר שמועצת המנהלים בחרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il