X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עיתון הארץ ממשיך לא להפתיע. ביום 27.4.05 עסק מאמר המערכת שכותרתו "חרם לא מפתיע" בחרם שהוטל על-ידי איגוד המרצים הבריטי על אוניברסיטאות חיפה ובר אילן
▪  ▪  ▪

הארץ נאמן לתורתו הליברלית שולל חרם זה לחלוטין ומדגיש כי "חרם על האקדמיה הוא פגיעה בלתי נסבלת בחופש המחקר והמחשבה, שמעיד על ערכיהם הליברלים הפגומים של המחרימים יותר מאשר על אלה של המוחרמים ועל צביעות חסרת גבולות." יתרה מכך החרם אינו מוצדק מאחר והוא "פוגע באנשים שאין להם בהכרח יכולת להשפיע או לשנות את מדיניות ממשלתם, חלקם מתנגדי הכיבוש, רבים מהם פעילי זכויות אדם. בניגוד לחרם שהטילו כמה ממדינות אירופה על קניית מוצרים שמקורם בהתנחלויות".
לתגובת העיתון הייתי מוסיף ומדגיש כי החרם פוגע באקדמאים רבים שלא זו בלבד שאינם גרים ויוצרים בהתנחלויות, אלא, רבים מהם ממש מנויים על עיתון הארץ - הייתכן??
אולם בצד הגינוי למעשה הבלתי ליברלי והנפסד מגלה הארץ הבנה רבה למניעי החרם. למעשה אומרת מערכת הארץ החרם הוא אכן בלתי מוצדק - אך מדינת ישראל ספק רב אם היא רשאית לטעון שאינו מוצדק (למרות נכונות הטענה) בשל מעשיה הנלוזים בשטחים -אם הקורא הספקן אינו מאמין שזו אכן עמדת העיתון - הרי לכם ציטוט מדויק.
"עם זאת, החופש האקדמי הישראלי אינו יכול להתקיים בתוך בועה. גם מי שרואה בחרם אמצעי פסול מעיקרו אינו יכול להשתומם על יוזמות כאלה כאמצעי להפעלת לחץ פוליטי שתכליתו להבהיר לישראל שהמשך הכיבוש אינו מתקבל בעולם בהבנה. כשמדינת ישראל מונעת מסטודנטים ערבים ובני משפחותיהם את חופש התנועה אל האוניברסיטאות שהם לומדים בהן, ואת החופש הבסיסי עוד יותר להתפרנס בכבוד ולחיות חיים חופשיים מכיבוש, כשגדר ההפרדה בירושלים מוקמת על הקמפוס של אוניברסיטת אל-קודס, קשה לטעון שישראל דבקה בערכי היסוד שהיא דורשת, בצדק, מאיגוד המרצים הבריטי לדבוק בהם".
אכן בת מזל היא מדינת ישראל שעיתון ליברלי כל כך פועל בה והוא היכול להשמיע ברמה טענות שלמדינת ישראל ככזו אין כל זכות מוסרית להשמיען. לפרקליט טוב יותר מעיתון הארץ לא יכלה מדינת ישראל להתפלל!
באופן אישי אני כבר מעדיף את הצביעות העוינת של איגוד המרצים הבריטי ואת המשך החרם האקדמי ובלבד שלא אזקק להגנת עיתון הארץ. שמרני מידידי מאויבי אשמר בעצמי.

תאריך:  28/04/2005   |   עודכן:  28/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אדרי יצחק ג'קי
"הגלובליזציה הכלכלית בעולם אפשרה גם לגלובליזציה החברתית להתפתח, וכך ממקם עצמו אדם כפרט בתוך הכפר הגלובלי, ובוחן בכלים יותר רחבים את מעמדו בתוך הפערים החברתיים בהם הוא חי ומתקיים
נסים גבאי
ד"ר ישראל דויד
מכתב לרקטור בן-זאב מאוניברסיטת חיפה, שהכריז שלא יפוטר ד"ר פאפה המסתובב בעולם, מוציא את דיבתנו רעה, ומסית להחרים את מדינתו-הוא ואת האוניברסיטה נותנת לחמו
יונה סוקולובסקי
החברה הערבית. חוקיה וערכיה. היאוש.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il