X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מבקר המדינה חושף פרשת שחיתות במינהל ובראשן קבלת טובות הנאה על-ידי ראש המינהל בעצמו, ד"ר יהושע דקל
▪  ▪  ▪

השחיתות חוגגת: ד"ר יהושע דקל, סמנכ"ל משרד החינוך, התרבות והספורט וראש מינהל הספורט במשרד, קיבל במשך שש שנים (1999-2004), ללא תשלום, מחברה פרטית - "חברת מועדון הכדורסל מכבי תל אביב (1995) בע"מ" מינוי שנתי המאפשר כניסה לכל משחקי הקבוצה בליגת העל בכדורסל ולמשחקי היורוליג. מחיר המינוי כ-7,500 ש"ח בשנה.

המלצות המבקר

המבקר קובע בדוח כי יש לראות בחומרה את מעשיו של ד"ר דקל. חומרה יתרה יש לראות בכך שד"ר דקל לא דיווח על קבלת המינוי גם כשעסק בהתקשרות האמורה של המשרד עם הקבוצה ופעל בניגוד עניינים.
כמו כן, קובע המבקר כי מן הראוי שמשרד החינוך יבדוק בשיתוף עם היועץ המשפטי לממשלה ונציבות שירות המדינה, את פעולותיו של ד"ר דקל בעניין קבלת המינוי ובעניין התקשרות המשרד עם הקבוצה, ואת פעולותיהם של ועדת הרכישות ושל גורמים נוספים במשרד בעניין התקשרות זו, וינקוט את כל הצעדים המתחייבים מכך.

מינהל הספורט - גוף מסואב ובירוקרטי

מבדיקת דוח מבקר המדינה עולה כי מינהל הספורט אינו עושה את עבדותו. המינהל פעל בעצלתיים בתחומים שאינם קשורים ישירות לפעילותו השוטפת. המשרד לא מנע חשש לניגוד עניינים, הנובע מהעובדה שכמה מעובדי המשרד חברים בהנהלות של עמותות הקשורות אליו.
קביעת המדיניות למערכת הספורט בישראל לוקה בחסר ומצריכה יד מכוונת ומנחה. המבקר קובע כי מבנה מערכת הספורט בישראל לוקה בחסר ולא ניתן לחולל שינוי יסודי במערכת הספורט בשנים הבאות.
אמנם בשנת 2001 נעשה ניסיון להקים מועצה עליונה לספורט שנועדה למלא את החסר, שנוצר במרוצת השנים בכל הקשור לגיבוש ולהתוויית מדיניות כוללת בתחום הספורט, אך המשרד עצר את התהליך והעדיף שהמצב יישאר כשהיה.

משרד החינוך העביר כספים ללא מכרז

משרד החינוך היה מעוניין לסייע לקבוצ הכדרוסל מכבי תל אביב במימון עלויות אירוע הפיינל-פור, נוכח העלויות הרבות הכרוכות בקיומו. סיוע כזה מהווה למעשה תמיכה, אך לא ניתן היה להעביר את הסיוע בדרך של תמיכה מאחר שמדובר בגוף ובאירוע שמטרתם להפיק רווחים. מהדוח עולה כי המשרד נתן את הסיוע באמצעות הליך לכאורה של רכש. המשרד פעל כאילו מדובר ברכישת שירות, אך לא נראה כי נרכש שירות כלשהו מהקבוצה.
בנוסף לכך פטרה ועדת הרכישות את ההתקשרות עם הקבוצה ממכרז, אף על-פי שספק אם ההתקשרות עמדה בתנאי התקנות.
ד"ר דקל מילא תפקיד מרכזי והוביל בהתקשרות זו של המשרד עם אותה קבוצה, אף על-פי שקיבל טובת הנאה.

ראש מינהל הספורט קיבל טובות הנאה

מבקר המדינה חושף שחיתויות במינהל הספורט, ובראשן קבלת טובות הנאה על-די ראש המינהל בעצמו. מדוח עולה כי ד"ר יהושע דקל, סמנכ"ל משרד החינוך, התרבות והספורט וראש מינהל הספורט במשרד, קיבל במשך שש שנים (1999-2004), ללא תשלום, מחברה פרטית - "חברת מועדון הכדורסל מכבי תל אביב (1995) בע"מ" מינוי שנתי המאפשר כניסה לכל משחקי הקבוצה בליגת העל בכדורסל ולמשחקי היורוליג. מחיר המינוי כ-7,500 ש"ח בשנה.
ד"ר דקל קיבל את המינוי מהקבוצה בשל היותו ראש מינהל הספורט, ולכן על-פי הוראות חוק המתנות, תקנות שירות הציבור (מתנות), והתקשי"ר, היה עליו לדווח על קבלתו לוועדת המתנות במשרד. ואולם הביקורת העלתה כי הוא לא דיווח על כך לוועדה ובהיעדרה לגורמים הממונים עליו.
מבקר המדינה מתריע בפני משרד החינוך כי עליו לבדוק בהקדם אם גם בעלי תפקידים אחרים במשרד קיבלו כרטיסים ומינויים ללא תשלום ולא דיווחו על כך ולנקוט את הצעדים המתחייבים מכך. על המשרד להבהיר בהקדם לכל עובדיו את הכללים בעניין קבלת הזמנות, כרטיסים ומינויים לאירועים שונים. נוסף על כך רצוי שייתן לכללים אלה ביטוי בנהליו.

תאריך:  09/05/2006   |   עודכן:  09/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
המבקר חושף פערים ביכולות לממן את מרכזי ההתשלמויות למורים    ניצול כושל של התקציב ורמה נמוכה של המומחים והיועצים במרכזי פסג"ה
עומר שיקלר
מבקר המדינה קובע כי מנכ"ל אגרקסקו כשל והכשיל אישי ציבור בכך שאישר, בניגוד לכללים, נסיעות של ח"כים וחברי דריקטוריון    "המנכ"ל עשה שימוש לא ראוי ולא תקין בטיסות ובאירוח בחו"ל" קובע המבקר
מירב לוי
מדובר בגליונית מזכרת מיוחדת שתונפק לרגל תערוכת הבולים הבינלאומית ירושלים 2006
מתן פריידין
מדיניות ה"תעדוף" לייעול הטיפול בעבירות שאינן פשע - כשלה    "גניזת תלונות נעשית ביד קלה"
עומר שיקלר
מבקר המדינה מציין בדוח הביקורת המתפרסם היום כי המדינה ומשרד האוצר לא מממשים את הזכויות אשר ניתנו למדינה בהסכם הקיבוצים    הדוח מצביע על ליקויים מהותיים בפעולות של משרד האוצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il