X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר השופט יעקב טירקל, יו"ר ועדת ירושה, ביום עיון בלשכת עורכי הדין נציג לשכת עורכי הדין ציין, כי חובות מהווים חלק מהעזבון, וליורשים אחריות מסוימת לפרעון החובות
▪  ▪  ▪

"יהיה צורך לתת מענה בעתיד להגדרת ילד במקרה של הפריה חוץ גופית". כך אמר שופט בית המשפט העליון בדימוס, יעקב טירקל, יו"ר ועדת הירושה שמונתה כוועדת משנה לוועדת הקודיפיקציה, והמליצה על שינויים בחוק הירושה. השופט טירקל נשא דברים ביום עיון שיזמה ועדת הירושה של לשכת עורכי הדין, בראשות עו"ד אליעזר שטינלאוף, בנושא המלצות הוועדה בשיתוף משרד המשפטים.
עו"ד שרית דנה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, התייחסה בפתח יום העיון לעבודת ועדת הירושה. לדבריה, הוועדה נתנה תוקף אמיתי לרצון הנפטר, וביקשה לכבד ככל שניתן את רצונו. לפיכך, ניכרת המגמה של העדפת מהות על פני צורה וריכוך הפטרנליזם, שאפיין את חוק הירושה הקיים. כך, למשל, ציינה עו"ד דנה, שהוועדה העניקה לבית המשפט סמכות להשלים חסרים ולתקן פגמים צורניים.
השופט טירקל ציין בראשית דבריו, שהעיסוק בתחום דיני הירושה הוא רווי רגשות, שכן מדובר בתחום שעוסק למעשה בקשר האחרון בין המוריש ליורשיו. לדבריו, כאשר הוקמה הוועדה בשנת 1999, הוא סבר שתעסוק בתיקונים קלים ובהתאמות טכניות, אולם במהלך דיוניה, התברר שיש צורך לתת את הדעת על שאלות רבות וקשות.
כך, למשל הסביר, היה הדיון בדבר טכנולוגיות חדשות כדוגמת "הפריה חוץ גופית". "אנו רואים ילדו של אדם, מי שנולד תוך 300 ימים מיום פטירתו של אביו. ילד יכול היום להיוולד מהפריה אחרי פרק זמן ממושך יותר. אנו בוועדה אומנם החלטנו להותיר את המצב כפי שהוא, למרות הטכנולוגיה, אולם יהיה צורך לתת על כך תשובה בעתיד. זוהי שאלה קשה", ציין.
לדברי פרופ' מיגל דויטש, החוקר הראשי של ועדת הקודיפיקציה וחבר ועדת הירושה, יש חשיבות רבה לקוהרנטיות במדיניות ובהסדרים במסגרת הקודקס, וכי הוא מקווה שהדבר הושג גם בדיני ירושה. פרופ' דויטש התייחס להמלצת הוועדה בדבר הגנה על צדדים חלשים במסגרת הירושה, והכוונה היא להשפעה בלתי הוגנת במסגרת יחסים בין מטפל למטופל. לדבריו, לעיתים יש צורך בפטרנליזם מתוך רצון להוקיע תופעות פסולות. על-פי המלצת הוועדה, ישנה הנחה להשפעה בלתי הוגנת, אולם היא ניתנת לסתירה. המטפל צריך להוכיח שלא היתה השפעה בלתי הוגנת.
עו"ד אליעזר שטינלאוף, נציג לשכת עורכי הדין בוועדת הירושה, דיבר על שינויים בסוגיית חובות העזבון. לדבריו, חובות מהווים חלק מהעזבון, וליורשים אחריות מסוימת לפרעון החובות. הוא הבליט את העדפת הזוכים ברכוש ספציפי על פני היורשים הכלליים בנושא חלוקת הנטל של חובות העזבון, המונח בעיקר על כתפי האחרונים.
עו"ד שטינלאוף הבהיר, כי לעושה הצוואה הכוח לקבוע כיצד יחולקו החובות בין היורשים בהתאם לרצונו, ועל כן הוא ממליץ שמורישים יעשו שימוש בזכות זו, "שהרי מה שמעניין את המוריש הוא מה שיקבלו יורשיו נטו לאחר חלוקת החובות. נושא זה לא טופל עד כה, עד כדי הזנחה".
פרופ' שמואל שילה דיבר על ההגדרה החדשה על-פי המלצות הוועדה לבני זוג וידועים בציבור. לדבריו, על-פי ההצעה, במצב שבו בני זוג פרודים לתקופה של 3 שנים מתוך כוונה לסיים את היחסים, לא יוכל בן הזוג לרשת את הנפטר. עוד הוסיף, שבהצעה הושמטו המילים "איש ואישה", ולפיכך בן זוג כולל גם ידועים בציבור וכן בני זוג חד מיניים, שכן על-פי פסיקת בית המשפט המחוזי בנצרת, שהיא הפסיקה המנחה בעניין, בן זוג כולל גם בן זוג מאותו מין, אם כי הדבר לא צוין במפורש בהמלצות.
פרופ' פנחס פישמן, חבר ועדת הירושה, דבר על צוואות הדדיות. לדבריו, בצוואה הדדית יש אנומליה. אדם מבטל צוואה ובכך מבטל צוואה של בן הזוג האחר. הוועדה קבעה סייג, לפיו מוענק שיקול דעת לבית המשפט לקבוע, כי המצווה השני לא היה רוצה בביטול צוואתו.

תאריך:  10/05/2006   |   עודכן:  10/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
חברת Telmap הישראלית, המספקת פתרונות מיפוי סלולרי, חתמה על עיסקה עם חברת MapQuest האמריקנית ליישום הטכנולוגיה שלה בארה"ב
מחלקה ראשונה
עוברת לחיות עם שבט ה"אמר" באתיופיה במסגרת תוכנית הדוקו-דרמה "החיים על y",
אשר תעלה בערוץ הקולנוע הישראלי של yes
מירב לוי
בחודשים הראשונים של השנה נרשם גידול חד של 34% במספר הלינות של ישראלים באוסטריה    הגידול נובע בין היתר בשל המחירים הזולים והגידול במספר טיסות מישראל לוינה
אסף גדות
בשנת 2005 גדל שוק הורדות השירים באורך מלא לסלולר פי 20 בהשוואה לשנה הקודמת
אריאל שמידברג
חברת דיסני החליטה לפתוח את האודישנים הבינלאומיים לסדרת הפאוור-ריינג'רס עבור מועמדים ישראלים    באודישנים יוכלו להשתתף רק מועמדים שיופנו מסוכנויות השחקנים המובילות בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il