X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
'טוב שם משמן טוב', ומה לגבי שם רע? הרמן גרינג היה יד ימינו של אדולף היטלר, בזמן מלחמת העולם השנייה מתיאס גרינג, פיזיותרפיסט גרמני, נושא את שמו מעורר החלחלה זה לא מפריע לו, להתקרב ליהדות ולהיות אוהד מושבע של ישראל
▪  ▪  ▪
"אמרתי לאלוהים: 'אם אתה באמת קיים, אני זקוק לעזרתך. לא בעוד שבועיים, כעת! אם תעזור לי, אעשה כל מה שתרצה"

"התעוררתי בזריחה, ואלוהים אמר לי: 'אני רוצה שתשמור על שערי ירושלים'. "אמרתי, 'חכה רגע, אתה ודאי יודע את שמי, אני חושש שבחרת באדם הלא נכון'. אבל הוא השיב לי: 'לא, אני בוחר בך'. אז ידעתי שאני חייב לנסוע לישראל"

שמו של אדם הוא דבר בו אין להקל ראש. את זה, כנראה, יש לבשר להוריו של מתיאס גרינג, יליד גרמניה, שזה 49 שנה נושא את שמו מעורר החלחלה של מי שהיה יד ימינו של אדולף היטלר - הרמן גרינג. הרמן גרינג, היה מפקד הלוופטוואפה (חיל האוויר הגרמני), שנתפס ונשפט לאחר סוף המלחמה במהלך משפטי נירנברג, והתאבד בתאו באמצעות בליעת כדור ציאניד, שהוברח מחוץ לכותלי בית מאסרו.
מתיאס גרינג, פיזיותרפיסט בן 49, פתאום גילה את היהדות, והיום הוא, כדבריו, "אוהד מושבע של ישראל". הוא חובש כיפה, שומר כשרות ושבת, לומד עברית ואף שוקל להתגייר. משפחתו, משפחת גרינג, חושבת שהוא כנראה השתגע.
"הם חושבים שירדתי מהפסים", מגחך גרינג, שכרגע מתנדב למען קורבנות פיגועי טרור בישראל. ישנו קשר משפחתי רחוק בין מתיאס גרינג לגרינג המקורי - אחיו של סבא רבא של מתיאס, היה אחיו של סבא של גרינג.
"חייב להגיע לישראל"
מתיאס גרינג עזב את ביתו בן 18, והצטרף לקרקס. לאחר מכן הפך לפיזיותרפיסט והתחתן. חייו היו טובים.
אולם בשנת 2000, פשט גרינג את הרגל. אשתו עזבה אותו, ולקחה איתה את בנם המשותף. שבור ובודד, גרינג היה קרוב להתאבדות. בפעם הראשונה בחייו, הוא התפלל. "אמרתי לאלוהים: 'אם אתה באמת קיים, אני זקוק לעזרתך. לא בעוד שבועיים, כעת! אם תעזור לי, אעשה כל מה שתרצה", סיפר.
רגעים אחדים אחר כך צילצל הטלפון בביתו של גרינג. בטלפון קיבל גרינג הצעת עבודה בתחום הפיזיותרפיה. "לא יכולתי להאמין", אמר גרינג, "במשך השנים נכנסתי לכל כנסייה בה עברתי, בשביל להגיד תודה".
שנתיים מאוחר יותר, הגיע הסימן השני. "התעוררתי בזריחה, ואלוהים אמר לי: 'אני רוצה שתשמור על שערי ירושלים'", אמר גרינג כשעיניו בורקות. "אמרתי, 'חכה רגע, אתה ודאי יודע את שמי, אני חושש שבחרת באדם הלא נכון'. אבל הוא השיב לי: 'לא, אני בוחר בך'. אז ידעתי שאני חייב לנסוע לישראל".
מתיאס גרינג, בעל העיניים הכחולות ושרשרת מגן הדוד על חזהו, איננו היחיד הנושא שם של פושע נאצי, ואוהד את ישראל. היינריך הימלר היה אחד מהפושעים הנאצים האכזריים ביותר, הימלר עמד בראש הס"ס והגסטאפו, ונחשב אחראי למעשי הרצח הנוראיים במחנות ההשמדה. קטרין הימלר, חיברה ספר שהתפרסם בשנה שעברה, ובו פרסה את מחקרה בעניין פשעי המלחמה של הס"ס. קטרין הימלר מעלה שאלה בספר: "אז איך זה בעצם להיות הימלר?". קטרין התחתנה עם ישראלי, שלטענתה: "צו הגורל הוא שהביא לפגישתנו, ולבסוף לחתונתנו".
מונעים על-ידי האשמה
ברייט ניימאן, בתו של קצין הס"ס, ברונו סאטלר, ביימה את הסרט עטור הפרסים - "האב הטוב". בסרט הדוקומנטרי, מתארת ברייט את מסעה חסר הסיכוי למציאת אביה כאדם בו היא יכולה להתגאות. במקום זה, היא מוצאת את עצמה מבקשת את סליחתם של ניצולי מחנות ההשמדה באירופה, לאחר שהיא מגלה כי אביה היה רוצח המונים, האחראי לרציחתם של מאות ואלפי יהודים.
אמון גת היה מפקד מחנה הריכוז פלאשוב. מחנה הריכוז פלאשוב מתועד בסרטו של סטיבן שפילברג "רשימות שינדלר", ובאחת הסצנות המפורסמות עומד אמון גת, מפקד המחנה, על מרפסת ביתו בבוקר שטוף שמש, ויורה להנאתו בעוברים ובשבים. הווי אומר - ביהודים שהפכו פועלי כפייה במחנה הריכוז הנורא ההוא. בתו של אמון גת, מוניקה גת, מחפשת גם היא את סליחתם וקרבתם של מי ששרדו את פשעי אביה. "לחלוטין נסחפתי אחרי היהדות", אמרה מוניקה גת בשנה שעברה, שנה בו ציין העולם 60 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ. "יהודים היו הגיבורים האמיתיים, ואני מגיבה בשאט-נפש כלפי אלה שעדיין מעריצים וסוגדים לנאצים", כך מוניקה.
נדמה כי אנשים אלו מונעים על-ידי אשמה בלבד, בין אם זה מפני קשריהם המשפחתיים לפושעים הנאציים, ובין אם זה בשל שמם הזהה. אלא שמתיאס גרינג חושב שזה מעבר לכך. "אינני מרגיש אשמה, בעצמי", אומר מתיאס. "יש איזו שהיא אשמה רוחנית כלפי משפחתי, כלפי העם הגרמני - וזו האחריות שלנו להכריז על כך בריש גלי. אני חושב שאלוהים לקח את ההזדמנות להשתמש בשמי, ולשנות משהו בליבם של אחרים".
היום מתיאס גרינג, כאמור, בארץ. רחוק כל כך מעברו, רחוק כל כך מהרמן גרינג. מתיאס, נוהג לאכול שווארמה, כשרה כמובן. על ידו עדיין תלוי ועומד הצמיד הכתום של מתנגדי תוכנית ההינתקות, הנושא את הכיתוב: "יהודי לא מגרש יהודי". הוא נוהג לשוחח ולספר לחוג מכריו על נופיו עוצרים הנשימה של הגליל, על השמש הקייצית של ישראל, ועל חיבתו לקטוף ולזלול מנגו טרי, ישר מהעץ. "במשך שנים היה שמי לקללה", אומר גרינג. "כיום אני מבין כי אין ברכה גדולה מזו. בזכותו פגשתי את ישראל, והישראלים בהחלט חברותיים. אני מרגיש כאן ממש בבית".

תאריך:  10/05/2006   |   עודכן:  10/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
כך נטען בעתירת החברה להגנת הטבע לביהמ"ש בנצרת    החברה דורשת להעביר את נושא הפיתוח בשמורת הבניאס, אחת השמורות היפות והייחודיות בארץ, לוועדת תכנון ארצית
עידן יוסף
נשיא המדינה חתם על הסכמה לקיצור תקופת ההתיישנות של המורשעים בתיפעול ושידור בערוץ, אך שרת המשפטים השהתה את פניית הנשיא אצלה וסירבה לחתום    כך נחשף הערב בערוץ 10
מתן פריידין
הנאמנים בפרשה, וכונס הנכסים הרשמי מביעים, בתשובתם לבית המשפט המחוזי בת"א, תמיכה בבקשת קבוצת בורוביץ'-מוזס-רוזן לאפשר לבאי כוחם להיות נוכחים בחקירות נגדם
מחלקה ראשונה
רובוט שמשחק כדורגל זכה בתחרות הרובוטיקה באוניברסיטת חיפה    הרובוט משחק על המגרש כחלוץ ופעולותו מורכת ממספר משימות
ברוך לוי
נייר עמדה חדש של חברת פורסטר ריסרץ' יוצא נגד הדעה הרווחת בארה"ב, המושמעת על-ידי מנכ"לים ופוליטיקאים, לפיה יש צורך במספר רב יותר של מהנדסים ומדענים, כדי להתחרות בסין ובהודו    בחברה ממליצים על הכשרה רב-תחומית, אשר תשמור על היתרון האיכותי של האמריקנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il