X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צוות המשרד מנהל בימים אלה מגעים בנושא עם האוצר הוסיפה: מנעתי שליחת מכתבי הפיטורים למורים הודיעה כי תשב עם כל הגורמים הקשורים כדי לגבש רפורמה למערכת החינוך
▪  ▪  ▪

משרד החינוך פועל בימים אלה למנוע קיצוץ של 60 מיליון ש"ח מתקציבו, כחלק מהקיצוץ המתגלגל שהושת על המשרד. "חשוב לי לא לפתוח את השנה בקיצוץ נוסף במערכת", אמרה שרת החינוך החדשה, יולי תמיר, במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (יום ה', 11.5.06) בתל אביב.
השרה הודיעה, כי בימים אלה מנהלים צוותי המשרד מו"מ בנושא עם גורמים באוצר. כמו כן הודיעה השרה, כי אין בכוונתה לפטר בזמן הקרוב מורים מהמערכת. "אני ביקשתי לעצור את שליחת מכתבי הפיטורים למורים. צוותים של המשרד יושבים עם האוצר על-מנת למנוע מצב של שליחת מכתבים וביטולים לאחר מכן", אמרה השרה.
עם זאת, ציינה השרה, כי בכוונתה לשבת עם כל הגורמים, ובהם ארגוני המורים, הרשויות המקומיות וצוות המשרד על-מנת לגבש יחדיו מהלך חינוכי שיהיה מוסכם על הכל, במטרה לערוך שינוי במערכת החינוך. לדברי השרה, אין כוונה לפטר מורים בזמן הקורב, אך עם זאת היא תפעל לכך שהאוצר יאשר למשרד מכסות פרישה, אשר במסגרתן יוכלו למורים לפרוש מהמערכת.
באשר לרפורמת דוברת שהנהיגה השרה הקודמת לימור לבנת, הודיעה השרה תמיר, כי בכוונתה לבחון מחדש את שלושת הרפורמות שעומדות כיום על סדר היום, ובהן גם הרפורמה שהוצעה על-ידי ארגוני המורים, על-מנת לגבש הסכמה מלאה לקראת השינוי שייערך במערכת.
באשר לשכר הלימוד של הסטודנטים, עליו נאבקה תמיר כאשר היתה בוועדת החינוך, אמרה השרה, כי בכוונתה לכלול את הנושא שכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה בקווי היסוד של הממשלה.
על-פי תוכניתה של השרה, סטודנט יוכל לקבל הלוואה ללא קשר למצבו הכלכלי. הסטודנט יחזיר את ההלוואה כאשר יחל להשתכר בשוק העבודה ויקבל שכר ממוצע. כך למשל, סטודנט שיקבל 7,000 ש"ח, יחזיר מדי חודש 240 ש"ח. לדבריה, תוכנית זאת פותחת לפני כל אחד את האפשרות ללמוד, ללא קשר למצבו הכלכלי.
לדברי השרה תמיר, "הנושא של החינוך תופס בשנים האחרונות מקום מרכזי בתודעה של הציבור. אני לא מאמינה שמדינה מודרנית יכולה לדבר על האופק ההתפתחותי ללא החלק של החינוך. ישראל לא צריכה להתחרות עם מדינות העולם השלישי, אנחנו לא צריכים כאן תעשיית מתפרות. אנו צריכים להיות מוקד לתעשיה עתירת ידע, ולשם כך צריך להכין את מערכת החינוך".

תאריך:  11/05/2006   |   עודכן:  11/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
צעירה מתל אביב נהגה לפגוש גברים בפאבים בצפון    פיתתה אותם להגיע לדירתם ושם סיממה אותם    היא הודתה בשני מקרים וטוענת: "בעיות כלכליות הניעו אותי לבצע את המעשה"
שלומי דיאז
האיש, תושב תל אביב בן 72, נפצע באורח קשה    חיפושים נרחבים אחר הרכב והגנב    2הולכי רגל נהרגו בתל אביב ובצפת
שלומי דיאז
בת 15 מרעננה איימה להתאבד בבליעת כדורים, ניצלה והועברה לבית החולים    בת 14 מכפר סבא סיפרה כי ברצונה להתאבד כי אביה אנס אותה    היא נחקרת במשטרה לברר את אמיתות הסיפור
ענבל אביב
הירשזון: זהו הישג נוסף למשק הישראלי ולמומנטום החיובי של הכלכלה הישראלית    התמורה: 553.7 מיליון ש"ח
גלית יצחק
רבינוביץ החליף בתפקידו את ד"ר דב חנין, שנבחר לאחרונה כח"כ    רבינוביץ הינו מרצה בכיר בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il