X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דיקאנית הסטודנטים בקריה האקדמית אונו, ד"ר ריבי שלינגר, מגיבה לנתוני בחינות לשכת עורכי הדין האחרונות שבהן דורגה המכללה במקום האחרון מהנתונים עולה כי שיעור העוברים בבחינה בקמפוס קריית אונו עומד על 83%
▪  ▪  ▪
מתן פריידין, מירב לוי
80% תופרים את הגלימה

דיקאנית הסטודנטים בקריה האקדמית אונו, ד"ר ריבי שלינגר, מגיבה לנתוני בחינות לשכת עורכי הדין האחרונות שבהן דורגה המכללה במקום האחרון. מהנתונים שהציגה שלינגר, עולה כי שיעור העוברים בבחינה בקמפוס החרדי של המכללה עמד על 57% בלבד. בקמפוס הרגיל שבקרית אונו היה שיעור העוברים גבוה הרבה יותר ועמד על 83%.
הקריה האקדמית אונו הוקמה על-ידי פרופ' גבריאלה שלו, מומחית בעל שם לדיני חוזים, אשר מצוטטת תדיר בפסקי דין של בית המשפט העליון הקשורים לדיני החוזים. תחילה, הוקמה הקריה כשלוחה של אוניברסיטת מנצ'סטר האנגלית ובהמשך הפכה למוסד ישראלי עצמאי. לפני מספר שנים, נפתחה באור-יהודה, שלוחה של המכללה, המיועדת לציבור החרדי, כאשר הלימודים בה נערכים בכיתות נפרדות לגברים ונשים.
לפני כשבוע, פרסמה לשכת עורכי הדין את נתוני בחינות הלשכה שנערכו בחודש אפריל האחרון. מהנתונים, עלה כי הקריה האקדמית נמצאת במקום האחרון, כאשר שיעור העוברים את הבחינה מקרב בוגריה הינו 68% בלבד. נתון זה נראה חריג מכמה טעמים: ראשית, בבחינה הקודמת נתוניה של המכללה היו טובים הרבה יותר כאשר 85% מבוגריה עברו את הבחינה בהצלחה, בנוסף, הבחינה האחרונה נחשבה לקלה וכ- 80% מהניגשים אליה צלחו אותה ללא קושי.
כעת, מתברר כי הגורם לנתונים הלא מחמיאים הוא הקמפוס החרדי השוכן באור-יהודה, ואליו מתקבלים הסטודנטים ללא תעודת בגרות ובלא שעברו בחינה פסיכומטרית. ד"ר שלינגר, מרצה לדיני חוזים וסדר דין אזרחי, טוענת כי ההקלות שניתנו לחרדים נובעות ממדיניות הקריה לפעול למען החברה:
"אני לרגע איני מצטערת על הנתונים, אנו פועלים לשילוב המגזר החרדי בשוק העבודה וזו מטרה נעלית בעיני. אם מהבחינה האחרונה ישתלבו עוד 50 חרדים בכוח העבודה אני עשיתי את שלי".
שלינגר מוסיפה כי הקריה פועלת לשלב מגזרי מיעוטים נוספים:
"אנו מוסד הלימוד היחידי שפועל למען שילוב הקהילה האתיופית. מתוך 78 סטודנטים למשפטים שלומדים בכל המוסדות בארץ, 71 לומדים בקריה. אנו, לא רק דואגים להם ללימודים, אלא דואגים באופן אישי למצוא עבורם משרד להתמחות".

תאריך:  15/05/2006   |   עודכן:  15/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בדברים שנשא בכנס בלונדון אמר הוגו צ'אבז, כי "לא ברור מתי ייעשה שימוש בפצצה האטומית הראשונה" וכי פעולה אמריקנית תגרום למחירי הנפט לנסוק "כמו רקטה"
יפעת גדות
דלקת כרונית עשויה להיות קשורה גם לסרטן הושט, הקיבה, המעי הגס והכבד    אנשים עם רמות גבוהות של CRP (סמן לדלקת) נטו יותר לפתח סרטן המעי הגס    דלקת יכולה לעודד התפתחות סרטן על-ידי כך שהיא גורמת לנזק לגנים שלנו
יפעת גדות
למרות ששיעור התקפי השיעול היה נמוך לאחר מתן הקודאין מאשר בתחילת המחקר, הרי שלא היה שוני בין הקודאין לפלצבו (תרופת דמה שאינה מכילה חומר רפואי אך מבחינה פסיכולוגית משפיעה כתרופה)
יפעת גדות
נשים שהיו עקרות בית למשך כל חייהן, או רוב חייהן, ולא עסקו בעבודה אחרת, נטו יותר מאחרות לומר כי בריאותן היתה לקויה, אחריהן אמהות חד-הוריות ואחריהן נשים ללא ילדים
יפעת גדות
רעידות, טלטולים, קשיות, תנועות איטיות וקושי באיזון הם תסמינים נפוצים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il