X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העמותה דורשת לחשוף את ההטבות שניתנו בעסקת ישקר טוענים כי בעקבות תרגיל פיננסי החברה תשלם סכום הנמוך ממיליארד הדולר שפורסם
▪  ▪  ▪

עמותת אומ"ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, פנתה הבוקר (ג', 16.5.06) אל ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שר האוצר, אברהם הירשזון, ויו"ר רשות המיסים, ג'קי מצא, אשר היו מעורבים בעסקת הענק של מכירת מכירת "ישקר" מידיי משפחת ורטהימר למשקיע האמריקני וורן באפט בדרישה לחשוף בפני הציבור את הנתונים המדויקים של הסכמים שנחתמו עם המדינה.
לטענת העמותה, בימים שלאחר השלמת העסקה פורסם באמצעי התקשורת כי משפחת ורטהיירמר והמשקיע באפט קיבלו מהמדינה הטבות מפליגות והתחייבויות שונות לטווח ארוך ששחקו במידה ניכרת את גובה המיסוי שאוצר המדינה יקבל מהעסקה.
העמותה טוענת, כי מדובר בעסקת ענק ראשונה בסוגה במדינה אשר לתוצאותיה יכולות להיות השלכות רחבות על המשק הישראלי ומשום כך יש מקום לחשוף את כל הנתונים של ה"מתנות" שהעניקה המדינה.
לדברי אנשי העמותה, נעשה תרגיל פיננסי כאשר לפני ביצוע העסקה מכרה חברת "ישקר" המקורית את נכסיה ופעילותה תמורת 4 מיליארד דולר לחברה חדשה בשם זהה המצויה בבעלות משותפת של משפחת ורטהימר ומשקיע אסטרטגי כדי להכשיר את הדרך לקבלת ההטבות וההתחייבויות.
על-פי תכנון המס של העסקה, מרבית תשלומי המס שישקר המקורית אמורה הייתה לשלם יוחזרו לבעליה באמצעות הטבות מס שחברת ישקר החדשה תהנה מהן ומשום כך הסכום הסופי של שעור המס שישולם לקופת המדינה יהיה נמוך בהרבה מהסכום שפורסם ברבים - מיליארד דולר.
בפניה ששוגרה נכתב, כי העמותה מבקשת לדעת מי הוא הגורם הממלכתי שהחליט על ההטבות האלה והאם הן קיבלו את אישורה של ועדת הכספים של הכנסת כנדרש.
במקביל, פנתה אומ"ץ אל יו"ר רשות המיסים, ג'קי מצא, בבקשה להעביר אליה פירוט של הטבות המס שיוענקו למשפחת ורטהימר, חברת ישקר במתכונתה החדשה ולבאפט. הם מציינים, כי לא חל במקרה זה חיסיון של נישום מאחר שמדובר בהשקעה אסטרטגית.
בנוסף, וללא קשר לפניות אלו, פנתה העמותה גם אל מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס בדרישה לבדוק את פרטי העסקה על-מנת לברר אם נעשתה על-פי כללי המנהל התקין והאם לא היו בה אלמנטים של חיבור בין הון ושלטון.

תאריך:  16/05/2006   |   עודכן:  16/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ירון שמאי
ניצחון לתושבי שכונת ל' ורמת-אביב החדשה    בית המשפט הורה להסיר את שני תרני הענק בצומת איינשטיין-נמיר, וקבע כי הוקמו שלא כדין    לחברות הסלולריות ניתנה ארכה של 8 חודשים לביצוע
ברוך לוי
חתמה על הסכם עם חברת "אקווה קל" לשיווק ברים במגזר הפרטי בבלגיה בהיקף של 5 מיליון ש"ח במהלך 2006
ברוך לוי
רושמת הצלחות גם ברבעון הראשון של 2006: הכנסות החברה גדלו ב- 45%, והסתכמו ב-334.4 מיליון דולר    הרווח הנקי גדל בכ- 14%    צבר ההזמנות עומד על 3.5 מיליארד דולר
ברוך לוי
שר האוצר מבהיר, כי לא תיפרץ תקרת ההוצאה לשנת 2006    "בכוונתי ליישם מדיניות כלכלית מאוזנת, המשקפת שינוי בסדרי עדיפויות של הממשלה, והכל במסגרת תקרת ההוצאה המעוגנת בהסכמים הקואליציוניים"
ברוך לוי
אין שינוי בשיעור החשבונות בהם נרשמה חריגה ממסגרת האשראי, והוא נותר גבוה מאוד    עד סוף אפריל 2006 הוסדרו מסגרות אשראי ל- 87% מחשבונות הלקוחות לעומת 86% בחודש מרס    המפקח על הבנקים מתריע: היערכות הבנקים בלתי מספקת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il