X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במושב בנושא "תעריפון לענישה" שהתקיים בכנס הלשכה באילת התגלו חילוקי דעות באשר להצעת חוק חדשה הקובעת עונשי מוצא לעבירות הפליליות ביניש: הצעה חשובה, חוששת מהחמרת הענישה
▪  ▪  ▪

"תעריפון לענישה" היה שמו של המושב בכנס לשכת עורכי הדין באילת, שנערך אתמול (ב', 22.5.06) ועסק בהצעת החוק להבניית שיקול הדעת בענישה הפלילית, המקודמת בימים אלה על-ידי משרד המשפטים. לפי הצעת החוק, ייקבעו עונשי מוצא לכל עבירה פלילית בספר החוקים, כאשר יהיה ניתן לסטות מהם רק במקרים מיוחדים.
הנשיאה המיועדת של בית המשפט העליון, דורית ביניש, שהנחתה את המושב, הביעה תמיכה עקרונית בהצעת החוק: "מדובר בהצעה חשובה בכל הנוגע לקביעת הנחיות לענישה", אך הביעה הסתייגות מנוסח ההצעה שגובשה "חוששתני כי מאחורי ההצעה קיימת מגמה להחמרת הענישה, מאחר שאפשרות השיקום מצומצמת בהצעת החוק. ההצעה פוגעת באינדיבידואליזציה של הענישה".

"לא נספיק לקום וההצעה תהפוך לחוק"

ביקורת נוספת על ההצעה, נשמעה מפיה של, עו"ד רחל תורן, יו"ר הפורום הפלילי בלשכת עורכי הדין. לטענת תורן, ההצעה היא אינדיקצייה אחת מיני רבות למגמה של החמרת הענישה, הניכרת בשנים האחרונות: "בהצעה ניתנת קדימות לשיקולי החומרא, על פני שיקולי הקולא. ההצעה תעניק כוח רב לאותו תובע בפרקליטות, המחליט בחדרי חדרים על סעיף האישום שאותו יש לייחס לנאשם, וכך קובע, למעשה, את עונשו", דברי תורן.
מרבית משתתפות המושב קראו לשר המשפטים להמתין, ולא לקדם את ההצעה במהירות כה רבה: "אנחנו לא נספיק לקום מהמושב הזה והצעת החוק תהפוך לדבר חקיקה", הזהירה עו"ד רחל תורן.

קולם של הקורבנות אינו נשמע

ד"ר דנה פוגץ', העומדת בראש מרכז נג"ה, העוסק בסיוע לנפגעי עבירה, הביעה אף היא ביקורת חריפה על ההצעה. "ההצעה מתעלמת מזכויות נפגעי העבירה", אמרה, "קולם של הקורבנות אינו נשמע. מדוע לא יישבו גם נציגיהם בוועדה הקובעת את עונשי המוצא?"
עוד עסקה פוגץ' בהשלכות שתהיינה להצעה על הסדרי הטיעון בין הנאשמים לפרקליטות, והביעה חשש כי הסדרי הטיעון יעקפו את רעיון הבניית הענישה, שכן מרבית התיקים הפליליים נסגרים כיום בעסקות טיעון.

שיבר תומכת; רובינשטיין מסתייגת

פרקליטת מחוז מרכז, שהייתה חברה בוועדת גולדברג, אשר גיבשה את הצעת החוק, עו"ד רחל שיבר, הביעה, כצפוי, תמיכה בהצעה: "עונשי המוצא הם סמן בלבד", טענה הפרקליטה, "נקודת התחלה ולא נקודת סיום".
הסניגורית הציבורית הארצית, עו"ד ענבל רובינשטיין, סיברה את האוזן בנתונים, לפיהם בעוד שמספר האסירים במדינה הוכפל בעשור האחרון, הרי שרמת הפשיעה בישראל במגמת ירידה. היות שכך, "צריך לבחון מחדש את מסקנות ועדת גולדברג, שניתנו לפני כעשור", טענה עו"ד רובינשטיין, "עלינו ללמוד מהניסיון שנצבר, בינתיים, בארצות הברית, שם אומץ מודל דומה למוצע כאן, שהביא להחמרה אדירה בענישה". רובינשטיין הביעה תרעומת על כי הושמט מהצעת החוק, רעיון מרכזי שבא לידי ביטוי במסקנות ועדת גולדברג, לפיו ייגזר עונש מאסר כמוצא אחרון בלבד.

תאריך:  23/05/2006   |   עודכן:  23/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ממצאים מפתיעים של מחקר חדש: הסימנים הפיסיים הראשונים לסיכון לדימנציה אצל אנשים ללא ליקוי קוגנטיבי הם בעיות בהליכה ואיזון    בקרב אנשים עם ליקוי קוגנטיבי מתון, לחיצת יד חלשה הראתה כי הם מתקדמים לכיוון דימנציה
הדר פרבר
ועדת הבחירות המרכזית במונטנגרו אישרה (ב') כי על-פי תוצאות כמעט סופיות התקבל רוב של 55.4% לתומכים בהיפרדות המדינה מסרביה
מחלקה ראשונה
רואה חשבון, בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות מאוניברסיטת חיפה
הדר פרבר
מטוסי חיה"א האמריקנים הפציצו אזור בו בית ספר דתי וגרמו למותם של עשרות מורדים ובנוסף למותם של כ- 17 אזרחים
יפעת גדות
חוקרים גילו כי משככחי כאבים מסוג 'נוגדי דלקת לא סטרואידים' העלו את הסיכון למצב בקרב אוכלוסיית הקשישים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il