X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דור-אלון סוללת דרכה להשתלט על סונול

דור-אלון מוכרת 70 תחנות סונול לבזן

בזן ודור-אלון גיבשו הסכם לפיו יימכרו לבזן 70 תחנות דלק ציבוריות מתוך תחנותיה של סונול תמורת 51 מיליון דולר במזומן בזן תוכל לרכוש בתנאים דומים 10 תחנות נוספות
▪  ▪  ▪

בזן ודור-אלון גיבשו הסכם לפיו יימכרו לבזן, בתי הזיקוק בחיפה, 70 תחנות דלק ציבוריות מתוך תחנותיה של סונול תמורת 51 מיליון דולר במזומן.
עם זאת, ההסכם כפוף להכרעת בית המשפט העליון בשאלת מיזוג דור-אלון וסונול, וכן בקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים. 70 תחנות הדלק הציבוריות מהוות כשליש מכל תחנות הציבוריות של סונול.
במידה ומהלך זה יזכה לאישור בית המשפט, תתקדם דור-אלון, ודודי ויסמן העומד בראשה, לקראת השלמת ההשתלטות על סונול והפיכתה לחברת הדלק הגדולה בישראל. חברת בזן הינה חברה ממשלתית הנמצאת בתהליכי הפרטתה ומכירתה לידיים ציבוריות.
במסגרת העסקה יימכרו לבזן 70 תחנות דלק מייצגות בפריסה ארצית. הצדדים סיכמו על הליך מוסדר לגיבוש רשימת התחנות שיועברו לבזן. המחיר שנקבע בעסקה והזכויות וההתחייבויות הנלוות למכירת התחנות, מתבססים על מחיר העסקה בין דור-אלון לבין סונול וכפופים לבדיקות שיערכו בהמשך על-ידי הצדדים.
בכפוף להסכמת שני הצדדים, יתווספו לעסקת המכירה עד 10 תחנות דלק ציבוריות נוספות, במאפיינים דומים ובהתאם לנוסחת המחיר שסוכמה.
בבזן מציינים, כי הכניסה לתחום השיווק מהווה צעד אסטרטגי למימוש חזון החברה להפוך לחברת אנרגיה אינטגרטיבית ותואמת את מדיניות הממשלה ועמדת רשות ההגבלים העסקיים לגבי המבנה העתידי והרצוי של משק הדלק בישראל.
עמדת הרשות ההגבלים העסקיים, כפי שנקבע ביום ה- 8.7.04, אשר עוגנה בהחלטת ממשלה: "כניסת בזן חיפה הנהנית מיתרון של אינטגרציה אנכית, כמתחרה נוספת במקטע השיווק, תוך פריסת תחנות דלק באופן עצמאי, עשויה, בסבירות גבוהה, להגביר את התחרות במקטע השיווק".
עם ביצוע העסקה לא תעבור בזן את המגבלה שהציבה הרשות להגבלים, בדבר כניסה לשיווק על-ידי מיזוג עם חברת דלק שחלקה בשוק הוא מעל 15%. מבחינת בזן ביצוע השקעה אסטרטגית מסוג זה בעיתוי הנוכחי, משביח ומבסס את ערכה של בזן לקראת הפרטתה בבורסה.
יו"ר בזן, אוהד מראני, אמר בעקבות השגת ההסכם, כי "ההסכם שגובש תואם את החזון של החברה להקמת תאגיד אנרגיה, מרחיב באופן משמעותי את בסיס הפעילות של החברה ומקטין את חשיפתה של החברה לתנודתיות הרבה הקיימת במשק האנרגיה", לדבריו, בזן רואה לנגד עיניה את ההזדמנות העסקית הנגזרת מהעיתוי והמחיר שבהם מתבצעת העסקה שבין דור-אלון לבין סונול.
הוא הוסיף, כי "ביצוע העסקה צפוי להגדיל את מספר המתמודדים על רכישת בית הזיקוק באשדוד ולהעלות את רף המחיר".
מנכ"ל בזן, ישר בן מרדכי, אמר כי "מבנה אינטגרטיבי של חברות דלק הינו נפוץ ומקובל בכל העולם. לאחר המכירה הצפויה של בית הזיקוק באשדוד תגבר התחרות במקטע הזיקוק והשיווק ולכן יש חשיבות לכך שיהיו לבזן אלטרנטיבות לשיווק מוצרי הדלק באופן עצמאי בשוק המקומי ובחו"ל".

תאריך:  24/05/2006   |   עודכן:  24/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
אי. סי.איי טלקום מינתה את ד"ר ניל רנסום למועצת המנהלים של החברה
עומר שיקלר
לאור המלצות ועדת הבדיקה שיגרה העמותה מכתב למפכ"ל ובו טענה כי המשך הכהונה תפגע באמון הציבור במשטרה, וביכולת פיקוד המשטרה לתפקד באופן תקין
מחלקה ראשונה
עמותת תנו לחיות לחיות פנתה למשטרת ישראל בבקשה להורות על פתיחת חקירה ומציאת האשמים
ענבל אביב
בתגובה לדבריו של ניצב שחר איילון, לפיהם ועדת זיילר רמסה את כבודה של המשטרה אמר היום ח"כ מיכאל איתן, כי "לא הוועדה היא זו שרמסה את כבודה של המשטרה אלא מספר קצינים בהנהגת המשטרה הם אלה שהכתימו אותה בחשדות ועבירות לטיוח וחיפוי לרשלנות פושעת"
מירב לוי
מעתה יוכלו החיילים לשלם עבור הטיסה מבעוד מועד, באמצעות הטלפון, בכרטיס אשראי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il