X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר יו"ר תוכנית "שכר מצווה", סיוע משפטי למיעוטי אמצעים של לשכת עורכי הדין באירוע חגיגי לכבוד התוכנית, שהתקיים במסגרת הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת
▪  ▪  ▪

"אנחנו יודעים שלבוא לבית משפט בלתי מיוצגים זה להפסיד את התיק, חבל אפילו על הנסיעה באוטובוס", כך אמר יו"ר תוכנית "שכר מצווה", סיוע משפטי למיעוטי אמצעים של לשכת עורכי הדין, עו"ד שחר ולנר, באירוע חגיגי לכבוד התוכנית, שהתקיים במסגרת הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת.
ולנר ציין, כי בשנת 2005 נפתחו מיליון וחצי תיקים במערכת המשפט הישראלית. חצי מיליון מתוכם היו כנגד אנשים בלתי מיוצגים. "בית המשפט היום הוא בית משפט לעשירים בלבד. השופטת סירוטה אמרה בראיון לביטאון 'עורך הדין': 'הצדק נעשה אבל הוא לא שווה. תלוי מי מייצג את הצדדים'. אנחנו עורכי הדין לא יכולים לשבת ולהגיד שהמדינה תעשה. זאת לא חובה אלא זכות שלנו לסייע לנזקקים. זאת התכלית שלנו. אין תענוג גדול מזה", ציין עו"ד ולנר.

"תעודת עניות למדינת ישראל"

השופט (בדימ.) אליהו מצא, יו"ר קרן התרומות החדשה של התוכנית, ציין כי נדהם מהנתונים. "זאת תעודת עניות למדינת ישראל, בושה וחרפה. יכולים שופטי העליון לכתוב בפסקי דין שהנגישות לבית המשפט היא זכות על חוקתית".
השופט מצא הוסיף, כי עלה בידיו במאמצים קשים לגרום להכרה בקרן התרומות של שכר מצווה כחברה לתועלת הציבור שפועלת למטרה שמצדיקה פטור חלקי של התרומות ממס לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה.
"השירות המקצועי ניתן על-ידי עורכי דין בהתנדבות מלאה. אבל אין הליך שאין סביבו הוצאות. ואם לא נהיה מסוגלים לתת לנזקק סל שירותים מלא, כל ההתנדבות של עורך הדין לא תיתן כלום. לכן, הקול צריך לצאת מכאן הוא, להתנדב גם למשימת התרומה".

הבקשה לייצוג נדחתה בגלל 116 שקלים

במהלך האירוע הוקרן סרטון על תוכנית "שכר מצווה" הפועלת זו השנה הרביעית ב– 24 תחנות סיוע ברחבי הארץ. לדברי עו"ד שירי דביר, מנהלת "שכר מצווה", התוכנית פועלת לפתיחת תחנות נוספות שתפעלנה גם מתוך בתי המשפט.
בסרטון, הוצג גם סיפורה הנוגע ללב של דורית, אם צעירה לשני ילדים, שעברה התעללות קשה מצד בעלה ופנתה לתוכנית "שכר מצווה" לקבלת ייצוג משפטי. בתה של הפונה, בת ה- 5, סובלת ממחלה אורטופדית קשה שגורמת לפירור מפרק הירך, והיא זקוקה לניתוח דחוף על-מנת למנוע נזק בלתי הפיך.
הסיוע המשפטי הממשלתי, דחה את בקשתה של האם לקבלת ייצוג משפטי עקב חריגה של 116 שקלים בלבד מעל לרף הזכאות. לפונה נאמר שאם תאבד בהמשך את מקום עבודתה בעקבות הניתוח הצפוי, אזי תוכל לחזור אליהם. הפונה הגיעה לתוכנית כשהיא על סף ייאוש וחסרת אונים והיא הופנתה לעו"ד ליטל בלומנפלד, המייצגת אותה בהתנדבות בהליך הגירושין והמזונות.

להתמודד עם הטרור בדרך דמוקרטית

אורח הכבוד באירוע היה הלורד פיטר גולדסמית', היועץ המשפטי של ממשלת בריטניה, שכיהן בעבר כראש לשכת עורכי הדין של אנגליה ווילס, ואשר הקים את תוכנית הפרו-בונו של הלשכה האנגלית והוא עדיין מכהן כנשיא התוכנית. הלורד גולדסמית' דיבר על הניסיון בבריטניה לתקוף את הטרור במסגרת החוק.
הוא הסביר את השקפת עולמו בסוגיה זו. "זהו האתגר הגדול ביותר של הדמוקרטיות. איך אתה שומר על האיזון בין ההגנה על חרויות בסיסיות". הלורד הסביר את העקרונות שעל הממשלות לנהוג על פיהם, "כבוד לחוק, שמירה על ערכים בסיסיים כמו משפט הוגן ולהבטיח שהצעדים הננקטים הם הפרופורציונליים והנחוצים ביותר בהתמודדות עם הטרור".

צריכים לעלות מדרגה

עו"ד יגאל ארנון, יו"ר התוכנית, אמר כי "בקרוב נחגוג חמש שנים לתוכנית שכר מצווה. וכמו שמקובל לקראת העליה מגן הילדים לבית הספר, אנחנו צריכים לעלות מדרגה".
"כיום מתנדבים בתוכנית כ- 1,500 איש. בכך אין די. אני קורא לכל המתנדבים למבצע 'חבר מביא חבר' ולהכפיל את מספר המתנדבים בתוך שנה ל- 3,000, כדי להגדיל את יכולתנו לסייע, להקטין את העומס על המתנדבים הקיימים ולהעשיר את המתנדבים החדשים".

תאריך:  29/05/2006   |   עודכן:  29/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
התמורה הכוללת בעיסקה הינה 165 מיליון דולר    מנכ"ל הפטרוכימיים: סקיילקס תשמש כפלטפורמה לצורך ביצוע השקעות עתידיות
ברוך לוי
יו"ר הדירקטוריון: החברה רווחית, יציבה ואיתנה, ומוכנה להשלמת תהליך הפיצול וההפרטה
אלעזר לוין
לא כלל ביטוח, ועכשיו גם לא סקיילקס - בסוף נחת בלשכתו של נוחי דנקנר    מדוע מינה אותו דנקנר ליו"ר סקיילקס לשבוע, כשניהל מו"מ למכירת החברה?
הילה רפופורט
בפיצוץ נהרגו צלם וטכנאי קול שצוותו לכוחות האמריקנים    כתבת CBS שנפצעה קשה ונותחה
ברוך לוי
הרווח הנקי הסתכם ב- 96.6 מיליון דולר. גם מכירות החברה צמחו, והסתכמו ב- 717 מיליון דולר לעומת 710 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il