X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא עשיתם די שתקתם או נמנמתם עד עכשיו - ואם תוכיחו שלא, הרי לא התאמצתם במיוחד, לא הקמתם מהומת אלוהים ומהומה ציבורית, לא דחפתם עיתונאים להמשיך לעקוב לבדוק ולדווח פישלתם כי כשהיה לכם נוח או לא נעים שתקתם. חברים, אתם צודקים - תעשו משהו! מרגלית את דנקנר - כמשל בלבד
▪  ▪  ▪

המאמר של דנקנר ומרגלית בעיתון מעריב מיום ג' (17.5.05) מדבר וזועק בשם עצמו. כאן 1,000 מילים חשובות ושוקלות יותר מתמונה אחת של ג'ודי עם מדונה.
חברים - אתם צודקים, אבל איפה הייתם עד עכשיו. אנשים ברמה שלכם, בקליבר שלכם, בעמדות מפתח כשלכם, בתקשורת הכתובה האלקטרונית עכשיו התעוררתם?
למען ההגינות, עליכם להודות כי התופעות שהדגשתם אינן חדשות, אינן בלעדיות לתקופה האחרונה - ויש להן היסטוריה ארוכה עוד מתקופת שלטון מפא"י, הפנקס האדום של ההסתדרות הישנה, של הסעות המוניות של עובדים לקלפיות, ראשי וועדים שפעלו כקבלני קולות ואנשים גדולים עם פנקסים קטנים שחורים - שניהלו את המדינה.
אז נכון, אתם לא אשמים וגם אז העיתונות מדי פעם היתה מגלה כותבת חוקרת ואפילו מדי פעם מעיזה פנים וחושפת שחיתויות - אבל במקרים אחרים - ידעה, שתקה וחיפפה, למען שקט תעשייתי מפלגתי ציבורי.
יש דוגמאות לרוב, אם נתחיל לנער את עץ ההיסטוריה הפוליטית של מדינת ישראל, מפלוגות הסדרנים בחיפה, דרך חסימת התקדמותם לצמרת הממשל והצבא של מי שלא היה "משלנו" לא החזיק בפנקס הנכון, או היה רשום בפנקס השחור, ולא קיבל את ציווי המפלגה.
הוכחות לכך אפשר למצוא גם בספרו של דן מרגלית "ראיתי אותם" למי שקורא בעיון ובין השיטין.
כלומר: שחיתות, סאוב, פרוטקציה, קשרים, הם לא המצאה ישראלית, לא המצאה של השלטון הנוכחי, אם כי יש לציין בהתפעלות שכמה דמויות המוזכרות בכתבה, שיפרו ושכללו את השיטה עד כדי רישום "פטנט" ישראלי על ההמצאה.
נכון, הגיעו מים עד רפש ועד הצוואר, עד שקשה לנשום ולתפקד. קשה להבין איך לא מתביישים שם למעלה מהמעשים ומהתדמית של המדינה מוסדותיה ופקידיה הנבחרים. ומה חושבים הגויים? תראו מה קורה במדינה הציונית - מדינה שרוצה להיות "אור לגויים" ובינתיים מתפקדת על תקן של קוסם עם "נחשים" - ראה הערתו הצינית של הרמטכ"ל בוגי יעלון.
מדוע שהפקידים הבכירים במשרד החוץ, או בתקשורת לא יקליטו את הממונים עליהם כדי לחזק את האליבי שלהם - בעוד המשטרה ביצעה עד לאחרונה אלפי הקלטות סתר בניגוד לחוק ובחריגה ברורה ומודעת מצווים והחלטות של בתי המשפט, והתוצאה שרבים בציבור כולל עיתונאים, פרשנים ואנשי פרקליטות יצאו להגנתם וניסו אפילו להסביר למה הם צודקים. אומנם בסוף נעשה סדר בתחום הזה, אבל באיחור רב מדי.
כאשר היועצים המשפטיים לממשלה, בעבר ובהווה, מנהלים מדיניות של "איפוק וריסון", כנגד תופעות של שחיתות שלטונית ומוסדות, כנגד הסתות, המרדה, קריאה למרד אזרחי בכתב ובעל פה ובהופעות פומביות וכנסים - מה יגידו אזובי הקיר.
העיתונות לדעת חלק מהמבקרים והציבור, "מחפפת" ומורידה פרופיל כנגד תופעות שליליות בממסד הממשלתי - כדי לא לעשות גלים ולטרפד אולי את מהלך ההתנתקות - שרוב העיתונים והעיתונאים מזדהים עם המהלך - כאשר הציבור עייף או אדיש או מחכה לאות, לעשות משהו כנגד. כמו-כן, העיתונות היא שבנתה את כל "הדמויות" המוזכרות על-ידכם והפכה אותם למותגים, ועכשיו אותה עיתונות באה אליהם בטענות ובביקורת על-כך שהם הפכו לסמלים ומובילי דעת קהל.
כאשר היועץ המשפטי ופרקליט המדינה - מדברים, מאיימים, אך לא עושים הרבה ואם עושים לא מספיק מהר יעיל ואלגנטי. כאשר בתי המשפט ובג"צ, לא מספיק מהירים החלטיים חדים וברורים - הבריונים ונוער הגבעות חוגג בכבישים ואחרים מנצלים את המומנטום לחגוג בממשלה ובמשרדי ממשלה. ולמרות זאת לא הכול שחור, הספינה לא שוקעת, המדינה לא מתפרקת - היא זקוקה לטלטלה ולשיפוצים, שבוודאי יגיעו. ועד אז נאחז באימרתו של גלילאו גליליי - "ואף פי כן - נוע תנוע".

הכותב הוא עו"ד, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה
תאריך:  18/05/2005   |   עודכן:  18/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוני מרדכי
יוסף דוריאל
כדי להפעיל נכון את המחשב - דרוש, קודם כל, דיסקט לאיזון המערכת הנתונה במצב של טירוף מערכות
מנחם ברוד
דווקא בימים שבהם גוברת הסכנה לקרע בעם, חיוני להדגיש את המכנה-המשותף המאחד את כולנו. הזמן המתאים - ל"ג בעומר; ומניפי נס האחדות - הילדים
משה אלעד
הכדורגלנים עבאס סואן וואליד באדיר מסמלים שינוי שיש לטפחו
פרופ' יעקב רוזנברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il