X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גורם בכיר בשיחה עם Nfc: בעקבות הממצאים החמורים, נדרוש פיטוריהם של בכירים במשרד החוץ הוסיף: "נפעל נגד מינויו של המנכ"ל היוצא לתפקיד שגריר ישראל בגרמניה"
▪  ▪  ▪
ליבני. הרוח החדשה במשרד?

"זה הזמן שלנו להוציא את הכביסה המלוכלכת אל מחוץ לבית"

פותחים פה: הדוח החריף שפרסם מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, כנגד התנהלות בכירי משרד החוץ - לא הפתיע רבים. כבר בתקופת כהונתו של השר סילבן שלום, התגבשה קואליציה פנים משרדית שקראה להלחם בתופעת "המינויים הידועים מראש". עתה, עם פרסום הדוח, חושפים גורמים במשרד את קולם האמיתי. "זה הזמן שלנו להוציא את הכביסה המלוכלכת אל מחוץ לבית", אומר לנו גורם בכיר במשרד החוץ.
פרסום הדוח, כך מתברר, מגיע בעיצומם של שינויים ארגוניים אשר מתווה שרת החוץ החדשה, ציפי לבני. "בתקופת כהונתו של השר סילבן שלום", אומר לנו גורם בכיר במשרד, "הוביל ועד העובדים מאבק עיקש נגד שיטת המינויים, ויצא כנגד כל התופעות הפסולות שהנהיגו הבכירים". על-פי העדויות, הסלים המאבק מול אנשיו של שלום, בעקבות ריכוז מרבית הפעילות בלשכת המנכ"ל, רון פרושאור, דבר אשר ניתק את מעורבותו של שר החוץ מהנעשה במשרדו.
"הרבה אנשים שלא האמינו בפעילות הוועד", מספר לנו הגורם. "בדרך כלל מרבית הבכירים, היו משתפים פעולה עם השרים, ודאגו להדליף להם את שמות העובדים הבעייתיים". הפעם - התמונה קצת שונה: "חברי הוועד הנוכחי זוכים לאמינות מאוד גבוהה, והצליחו לגבש לעצמם בסיס כוח אצל עובדי המשרד". לטענת הגורם, "חברי הוועד לא חששו מפעולות בתחום המשפטי, ואיימו לפנות לבתי הדין בעקבות מינויים בלתי כשירים". בחלק מהמקרים, הוא מבהיר, עצרו חברי הוועד מינויים בעייתיים שיזמו מקורביו של השר שלום.
כבר לא נשארים בשקט
בשיחה עם Nfc חושף הגורם כי בעקבות פרסום דוח מבקר המדינה, מתכוונים חברי ועד העובדים לדרוש את פיטוריו של המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל בכיר למנהל, נסים בן שטרית, אשר נחשב בעיניהם "למוציא לפועל של המדיניות הבלתי תקינה". במקביל, הוא טוען, פועלים גורמים בתוך המשרד לסיכול מינויו של המנכ"ל היוצא, רון פרושאור, לשגריר ישראל בגרמניה - משרה שעליה מתמודד גם סמנכ"ל התקשורת וההסברה, גדעון מאיר.
"הדוח הזה חושף את ערוותו של השר הקודם, סילבן שלום, של מקורבו, המנכ"ל רון פרושאור, ושל כל מערכת ראשי אגף המנהל של המשרד אשר שיתפו פעולה בניהול הבלתי תקין ויזמו את חגיגת קידום המקורבים", אומרים גורמים במשרד החוץ. "לא יתכן כי אדם שהיה חלק מהתנהלות בלתי תקינה, ינצל את המערכת שהוא עצמו יצר ויעבור לשרת בתפקיד מכובד של שגריר", הם אומרים.
השינוי של לבני
הרוח החדשה של השרה ציפי לבני, מתאפיינת בשינוי מרענן לוותיקי המשרד. אלו התומכים בשינויים הארגוניים שמנהיגה השרה הנכנסת, טוענים ל"פרץ חדש" במסדרונות הירושלמיים. עובדי המשרד שנותרו עד כה מחוץ לדלתות הדיונים, נשאלים עתה לדעתם, ומרגישים כי בכוחם להשפיע על מדיניות החוץ של ישראל. "ישיבות הצוות שיוזמת השרה לבני מועילים רבות לחשיבה הכוללת", אומר לנו גורם במשרד. "עדיין מוקדם לחגוג את הניצחון הארגוני, ורק הזמן יגיד. אבל ניתן להרגיש את השינוי באוויר".
עוד טרם פרסום דוח המבקר, החליטה השרה לבני על שינוי מדיניות בכל הקשור לוועדות המינויים. רבים הרימו גבה, אך הבשורה שם היתה: בסבב המינויים הקרוב, כך נראה, תימנע לבני מניצול זכותה למינויים פוליטיים לתפקידי שגריר. "משרות שגרירים שהיו עד כה בחזקת מינויי השר, יהיו עתה מינויים מקצועיים בעיקרם".

תאריך:  26/06/2006   |   עודכן:  26/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
ועדות מינויים ללא פרוטוקולים, קונסולים ללא תעודת בגרות, ושגרירים ללא הכשרה מקצועית    אלה רק מקצת הליקויים שהעלה דוח מבקר המדינה    החגיגה בעיצומה
עומר שיקלר
69 עובדים במשרד המבקר בשנת 2004 קיבלו שכר חודשי (ברוטו) הגבוה מ- 25,000 ש"ח    ארבעה מהם קיבלו שכר הגבוה מ- 40,000 ש"ח    המבקר: אפעל להורדת השכר על שעות נוספות
רונן ליבוביץ
ח"כ והבה טוען כי חברת מקורות משתמשת בשיטות ענישה קולקטיביות על-מנת לאלץ את הישובים בצפון לשלם חובותיהם    חברת מקורות טוענת כי "חלק מראשי הרשויות מפרים את הוראת החוק ואינם משלמים עבור צריכת המים    בינתיים לתושבים רבים אין מים במשך שעות רבות במשך היום
שלומי דיאז
בימ"ש קבע כי לאור בריאותו הרופפת ישהה במעצר בית    מקורביו של האיש טוענים כי הוא שוחרר בשל העדר ראיות    המשטרה: נמשיך בחקירה לגביו
שלומי דיאז
דקר אישה בבאר שבע    עבד אצלה בשיפוצים ביחד עם שני מעורבים נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il