X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוק זכויות הסטודנטים הוצג במליאה:

סטודנטים - דעו זכויותיכם!

חברי הכנסת שיזמו את החוק: אלכס מילר, מתן וילנאי ואלחנן גלזר הצעת החוק קובעת כי זכותו של כל אזרח ישראלי לרכוש השכלה גבוהה במדינת ישראל החוק מעגן את הזכות לבחינה חוזרת, ומחייב פרסום מלא של כל התשלומים הנלווים לשכר הלימוד יו"ר אגודת הסטודנטים בת"א: פעם ראשונה שלוקחים את הסטודנטים ברצינות
▪  ▪  ▪

במליאת הכנסת הוצגה (יום ד', 28.6.06) לראשונה הצעתם של שלושת חברי הכנסת: אלכס מילר (ישראל ביתנו), מתן וילנאי (העבודה) ואלחנן גלזר (הגימלאים), שנועדה לעגן את זכויות הסטודנטים בחוק. נציגי הסטודנטים נפגשו בנושא עם ח"כ אלכס מילר, כחלק משדולת הסטודנטים.
חוק זכויות הסטודנטים מעגן את זכותו של כל אדם לרכוש במדינה השכלה גבוהה. כמו כן פועל החוק למניעת אפלייה, כאשר הוא אוסר על "מוסד אקדמי שלא לקבל מועמדים בשל מוצאם, דתם, אזור מגוריהם או רקע הסוציו-אקונומי, לרבות בכל אחד מאלה - רישום וקבלה; תחומי לימוד; מסלולי לימוד מיוחדים. טופסי הרישום ללימודים לא יכללו דרישה לספק מידע אודות מוצא, ארץ לידה, דת או לאום".
החוק מעגן מחדש את זכויות חופש הביטוי וההתארגנות של הסטודנטים בישראל. נקבע בו: "סטודנט רשאי להביע את דעותיו, עמדותיו וערכיו לגבי חומר הלימוד, ערכי הלימוד ותכניהם. כמו כן, סטודנטים רשאים להתארגן ולהפגין בכל תחום ונושא, לרבות בנושאים הנוגעים לסטודנטים ולזכויותיהם".
החוק גם יחייב את המוסדות האקדמיים להודיע בזמן על מועדי הבחינות: "מוסד אקדמי יפרסם את מועדי הבחינות בסמוך למועד הרישום לקורסים, בטווח זמן אשר יאפשר לסטודנט לשנות או להחליף את בחירתו בקורסים אותם הוא מעוניין ללמוד. כל שינוי במועד בחינה יהיה תוך יידוע אגודת הסטודנטים במוסד".
הזכות לבחינה חוזרת
החוק מגדיר זכות בחינה חוזרת לסטודנט מבלי להירשם לקורס חוזר: "סטודנט רשאי להבחן בכל בחינה, לרבות בחינות בקורסי יסוד, בשני מועדים, שקבע המוסד האקדמי, ובהתאם לתוכנית הבחינות הרב שנתית, ללא קשר לרמת הישגיו בבחינות הקודמות וללא צורך ברישום חוזר לקורס".
סטודנט יהיה רשאי להגיש ערעור על ציון בחינה או עבודה, שלדעתו אינו משקף את רמת ידיעותיו. בודק הערר לא ייחשף לשם המערער, ציונו והערות הבודק הראשון. כמו כן, המוסד האקדמי יהיה חייב לאפשר לסטודנטים לקבל את מחברות הבחינה והעבודות לאחר בדיקתן ופרסום הציונים.
שכר לימוד: שקיפות מלאה
הצעת החוק קובעת כי שכר הלימוד יקבע על-ידי הוועדה לקביעת שכר הלימוד שימנה השר, בהשתתפות נציג מועצה להשכלה גבוהה, נציג התאחדות הסטודנטים בישראל ונציג ארגון הסטודנטים בישראל.
כמו כן, יהיה המוסד חייב לפרסם בפומבי ובצורה מרוכזת, שקופה וברורה, את כל התשלומים הנלווים לשכר הלימוד שעל הסטודנט לשלם במהלך לימודיו ואת כל התשלומים האפשריים לתשלום, לרבות קנסות, דמי פיגור וכל נושא אפשרי אחר, וזאת לפני תחילת שנת הלימודים.
הקמת קרן הלוואות ממשלתית
יוזמי החוק קוראים בהצעת החוק החדשה לממשלה להקים קרן הלוואת ממשלתית שתענה על צרכי הסטודנטים: "הממשלה, בשיתוף כלל הגורמים הסטודנטיאליים, לרבות ועד ראשי האוניברסיטאות, ועד ראשי המכללות, התאחדות הסטודנטים בישראל וארגון הסטודנטים בישראל, תשאף להקמת קרן הלוואות ממשלתית שתענה על צרכי הסטודנטים למימון ההוצאות בתקופת לימודיהם".
הסטודנטים: לוקחים אותנו ברצינות
יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איתי שונשיין: "ברצוני לברך את ח"כ אלכס מילר המבין את צורכי הסטודנטים בישראל ואת החיבור החשוב ביניהם ובין עתיד המדינה".
יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, בועז טופורובסקי, מסר בתגובה: "אני מברך את יוזמתם של ח"כ מילר (ישראל ביתנו) שאליו חברו ח"כ וילנאי (עבודה) וח"כ גלזר (הגימלאים) על הקמת חוק זכויות הסטודנטים. זוהי פעם ראשונה שלוקחים את נושא הסטודנטים ברצינות. אנו נעבור על הצעת החוק בצורה מעמיקה- נוסיף, נתקן ונחדד עד אשר זכויותיהם של הסטודנטים בארץ יעוגנו בפועל ובצורה מלאה".

תאריך:  28/06/2006   |   עודכן:  29/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
הגימלאים הפגינו הבוקר ליד בית החולים במחאה על אי תשלום פנסיה במשך 3 חודשים    הגימלאים החרימו ציוד רפואי מחדר המיון וניתקו במשרד המנהל את זרם החשמל
מירב לוי
מאז הפתיחה ביקרו באתר 3 מיליון איש    נתון זה מעמיד את הגנים הבהאים כאתר התיירות המבוקש ביותר במדינת ישראל
אלעזר לוין
יערוך 250 בדיקות בכל דירה    הקבלן ישלם 2,500 דולר לדירה    המכון ינפיק תעודת אחריות וסרט לכל קונה    קבוצת שחר תיתן שירותי תיקונים ואחזקה    3,000 תביעות ב- 500 מיליון שקל בשנה
ברוך לוי
התאחדות התעשיינים של ישראל ולשכת התעשיה והמסחר של אינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, חתמו על הסכם לשת"פ כלכלי    שרגא ברוש: בעקבות ההסכם, הסחר ההדדי בין שתי המדינות יגדל פי ארבעה תוך חמש שנים, ויעלה על 600 מיליון דולרים ב-2010
ברוך לוי
בורסת מוסקבה ליהלומים היא החברה ה- 26 בפדרציה    תסחור בעיקר ביהלומים קטנים ללקוחות קטנים ובינוניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il