תופעת 'דואר הזבל' או ה- spam בלעז, הפכה לנפוצה מאוד במחוזותינו. לפי נתונים של חברות מחקר בינלאומיות כ- 73% מתעבורת הדואר האלקטרוני היא "דואר זבל", דבר המקשה מאוד על הגולשים ברשת. גולשים פרטיים ועסקיים, נאלצים לרכוש מערכות הגנה מתוחכמות לסינון דואר הזבל, המגיע בהמוניו לתיבות הדואר האלקטרוני שלהם, כאשר, נכון לעכשיו, לא מסתמן באופק, פתרון לתופעה.
חברת התקשורת, 012 קווי זהב, הצליחה באופן תקדימי, למנוע ממפיץ "דואר הזבל", אמיר גנס, לעשות שימוש במערכות החברה, להפצת "דואר זבל". זאת במסגרת תביעה והסדר פשרה שהושג בעקבותיה, ההסדר בין הצדדים קיבל מבית משפט השלום בכפר סבא, תוקף של פסק דין. גנס, והחברה שבבעלותו - ניו אפרוצ', התחייבו למלא אחר צווי המניעה שהגישה נגדם קוי זהב בכתב התביעה.
ההסדר קובע, כי גנס והחברה שבבעלותו לא יוכלו יותר להתחבר לשירותי הגישה לאינטרנט של 012; ויהיו מנועים מלשגר, לקבל, לנתב, להעביר ולאחסן הודעות דואר אלקטרוני ומסרים אחרים, באמצעות מערכות התקשורת של קוי זהב. על-פי ההסכם, כל הפרה של אחת מההתחייבויות, תגרור אוטומטית תשלום פיצוי כספי מוסכם, ושאינו דרוש הוכחה בסך 5,000 שקלים. בנוסף, אם גנס יפר אחת מן ההתחייבויות שבהסדר, תוכל קוי זהב, לשוב ולתבוע ממנו את מלוא נזקיה.
כזכור, לפני כשנתיים הגישה 012 קווי זהב תביעה תקדימית, באמצעות באי כוחה עוה"ד חיים רביה ודן אור-חוף, נגד מפיץ "דואר הזבל" אמיר גנס. התביעה, הוגשה בעקבות התקפת "דואר זבל" שאירעה ביום 10.5.04, ואשר בוצעה לטענת החברה, על-ידי אמיר גנס, הביאה לפגיעה חמורה במערכות הדואר האלקטרוני של 012 קווי זהב. בעקבות ההתקפה הגישה 012 תביעה נגד גנס בבית משפט השלום בכפר סבא.
במסגרת התביעה, ביקשה 012, לחייב את גנס, להימנע משורה של פעולות שעלולות להוביל לנזקים דומים בעתיד וכן לפצות אותה כספית בגין הנזקים שנגרמו לה. במסגרת ההסדר, הסכימה 012 לוותר על הפיצוי וזאת על-מנת להגן, באופן מיידי, על לקוחותיה מפני התקפות דומות.
"מטרתה העיקרית של התביעה הייתה ליצור פעולת הרתעה אפקטיבית כלפי מפיצי "דואר זבל" אומרת ל-Nfc, סטלה הנדלר, מנכ"ל 012 קווי זהב, "אני בטוחה שההסדר אליו הגענו, ואשר קיבל כאמור תוקף של פסק דין אכן מביא לידי כך".