X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דובר החברה סירב להגיב שופרסל עדיין סובלת מרווחיות נמוכה, למרות שפיטרה מאות עובדים ב- 2005 אורי הרשקוביץ מלידר שוקי הון: "עתות משבר הן הזדמנות מצוינת לבצע קיצוצים"
▪  ▪  ▪

רשת המזון הקמעונית שופרסל תפטר עשרות עובדי מטה והנהלה. הרקע לפיטורים הוא גידול חד בהוצאות ברבעון השני של השנה, התחרות הקשה בשוק המזון, וקשיי העיכול של רשת קלאבמרקט - שמוזגה לתוך שופרסל אשתקד.
ההערכות הן, כי התוכנית האסטרטגית של שופרסל לא הצליחה לפי שעה לשפר את נתוני המכירות, ולפי נתוני הרבעון השני - הרשת עדיין לא הצליחה להפחית את רמת ההוצאות השוטפות. דובר החברה סירב להגיב לידיעה.
סבב הפיטורים מגיע לאחר שבפברואר 2005 החברה אילצה 303 מעובדיה לסיים את עבודתם, ובחודשים נובמבר עד דצמבר 2005 הרשת פיטרה כ- 400 עובדים נוספים. מרבית עובדי החברה מועסקים תחת הסכם עבודה קיבוצי, וכל מהלך שלא ייעשה בתיאום עם הוועד - עלול לחשוף את הרשת לסכנות השבתה.
2,400 עובדי קלאבמרקט אינם כלולים בתוכנית הפיטורים, והם ימשיכו לעבוד ברשת לפי ההסכם הקיבוצי של שופרסל מינואר השנה. ענף רשתות המזון מאופיין בתחרות גבוהה ביותר, והחברה מתחרה ברשתות גדולות אחרות, (רבוע כחול), רשתות פרטיות, (חצי חינם, טיב טעם), חנויות מכולת, שווקים פתוחים, חנויות מתמחות ואחרות.
התוכנית האסטרטגית צפויה לעלות לרשת בסך-הכל כ- 230 מיליון שקל שיתפרסו עד סוף השנה הבאה. בנוסף לקשיים האוביקטיווים בענף, שופרסל הודיעה במהלך השנה על סגירתם של עד 19 סניפים מפסידים של קלאבמרקט מתוך קרוב ל- 100 שהרשת הפעילה.
האנליסט אורי הרשקוביץ מלידר שוקי הון סבור כי בהחלט ייתכן שהרשת סבלה מפעילות חלשה ברבעון החולף, וייתכן כי החולשה תימשך עוד זמן מה. הוא מספר על שנתיים של שחיקה יזומה במחירים מצדה של שופרסל בכוונה למוטט את מתחריה - כפי שעשתה בקלאבמרקט. המטרה של שופרסל ביג, אומר האנליסט, היתה לשמור על מחירים נמוכים "ולטחון" את המרווחים בתחום. להערכתו, התהליך יסתיים בשנים 2009-2008. הרשקוביץ סבור כי החברה כורתת את הענף שכל התעשיה יושבת עליו, בכדי להישאר עליו כמעט לבדה (גם הרבוע הכחול עוברת תהליך דומה).
על הפרסומים בדבר קיצוץ מתוכנן, טוען הרשקוביץ כי עתות משבר הן הזדמנות מצוינת לבצע קיצוצים ותוכניות התייעלות. "כשהתוצאות חלשות, אפשר לבוא לעובדים ולומר להם: אלו עתות משבר - הזמנים משתנים, אבל בזמנים טובים קשה לבצע שינויים שכאלו", הוא אומר. כך בדיוק קורה בבנקים, מציין הרשקוביץ: "לפני שנים מספר, אז המערכת היתה נתונה בקשיים - פיטר בנק הפועלים 100 עובדים. היום, הוא לא יכול היה לעשות כך".
שופרסל, הנשלטת בידי דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי (57%) שבשליטת נוחי דנקנר, מנהלת כיום כ- 252 סניפים. מניית החברה יורדת היום בתגובה לפרסומים ב- 1.4%, במחזור דל של אלפי שקלים בודדים. בשבוע שעבר היא עלתה ב- 6% - משלימה עלייה של 13% מתחילת השנה. אולם, ברבעון השני הניבה תשואה שלילית של אחוזים ספורים למשקיעים. ייתכן שהאחרונים אכן הצליחו לזהות את הרבעון החלש, אך ייתכן שהיה זה הסנטימנט השלילי בשווקים, שכן ב- 11 במאי - ערב המפולת האחרונה - הגיעה החברה לשיא של קרוב ל- 4 שנים ומאז איבדה כ- 14%.

תאריך:  09/07/2006   |   עודכן:  09/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
'איגוד בתי המשפט המוסלמים' השתלט על חתונה והחרים את כלי התזמורת הפוגעים לדבריו בשריעה
יפעת גדות
ניסיונות לשנות הגדרות של ילדים הסובלים מעודף משקל וילדים שמנים זוכים לתמיכה רחבה    לטענת מומחים, גישה 'רכה' מעודדת הכחשה לבעיה ויש לקרוא לילד בשמו
שלומי דיאז
בעל המועדון מנתניה נעצר בחשד ששידל אותה להשתכר
איריס פרחי
השופט אריה שרעבי, שבימים אלה הודיע על פרישתו מכס המשפט, ידון בחודש הבא בסוגיה מתחום הביטוח
איריס פרחי
שוקי הכלב נשך עובר אורח; בעליו טוענים: "זו הגנה עצמית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il