X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד התמ"ת בוחן בקשה להטיל פיקוח על מחירי תוכנות מיקרוסופט בישראל

קונה תוכנה של מיקרוסופט? אולי שווה לחכות

הפורום לחופש אונליין ממשיך במלחמתו במיקרוסופט: פנה לשר התמ"ת בבקשה להטיל פיקוח על מחירי חלונות ואופיס בישראל
▪  ▪  ▪
   יעקב אברמוביץ, יחסי ציבור
מיקרוסופט המותג החזק ביותר

הפורום לחופש אונליין ממשיך במלחמתו במיקרוסופט - על אף שנכשל במאבקו להכריז על החברה כמונופול בישראל. הפעם הגיש הפורום בקשה לשר התמ"ת אלי ישי להטלת פיקוח על מחירי מערכות הפעלה חלונות ותוכנות אופיס של מיקרוסופט. כיום נמכרת מערכת הפעלה חלונות XP למשתמש הביתי תמורת 557 שקל, וגירסת אופיס מלאה נמכרת ב-1,500 שקל. אם אכן יטיל שר התמ"ת פיקוח בסופו של דבר, כל העלאת מחירים של תוכנות מיקרוסופט תחייב אישור מוקדם של משרד התמ"ת.
הפורום, המיוצג על-ידי עו"ד גידי פרישטיק ממשרד עורכי הדין ד"ר מ.גלרט, גלרט ופרישטיק, טוען כי יש לפקח על מחירי מוצרי מיקרוסופט מאחר שהיא מחזיקה ב"שער הכניסה" לעולם המחשבים עבור ילדים ובני נוער, וגובה על כך מחיר מופקע. מיקרוסופט אומנם אינה נחשבת מונופול, אך לטענת עו"ד פרישטיק, פיקוח על מחירים נעשה גם כאשר גורם מסחרי מרכז את האספקה של מוצר, וכאשר בינו לבין המתחרים אין תחרות או שקיימת תחרות מעטה בלבד.
"טובת הציבור דורשת"
למיקרוסופט, נטען בבקשה, אין כמעט מתחרים בתחום מערכות ההפעלה ותוכנות האופיס. הפורום טוען כי טובת הציבור דורשת פיקוח על מחירי התוכנות הללו - במיוחד אם מדינת ישראל רוצה להמשיך ולצמצם את הפער הדיגיטלי ולקדם את פרויקט "מחשב לכל ילד". בתשובת משרד התמ"ת לעו"ד פרישטיק נמסר: "אנו מייחסים חשיבות לנושא ועל כן מכתבכם הועבר לטיפול צביה דורי, המפקחת על המחירים, שהיא הגורם המוסמך במשרד התעשיה, המסחר והתעסוקה לבחון סוגיה זו". בתגובה לידיעה נמסר עוד ממשרד התמ"ת כי הנושא עדיין בבדיקה. ממיקרוסופט ישראל סירבו להגיב לבקשה שהוגשה למשרד התמ"ת.
במשך שנים ניהל הפורום לחופש אונליין, בראשות עודד לביא, מאבק להכרזת מיקרוסופט כמונופול בישראל בתחום מערכות ההפעלה. לפני כשנתיים דחה בג"צ סופית את העתירה, והפורום חויב בהוצאות משפט בסך 50 אלף שקל.
לדברי השופטים, ההסכם של הממונה על הגבלים עסקיים עם חברת מיקרוסופט, לפיו הגבלות המונופול שיוטלו על מיקרוסופט בארה"ב יופעלו גם בישראל, מקובל עליהם. אך מכיוון שמיקרוסופט אינה מוכרת ישירות מוצרים בישראל אלא פועלת באמצעות מפיצים, יהיה קשה עד בלתי אפשרי להגדיר את החברה כמונופול. למרות הכישלון, העתירה הביאה לכך שעוד קודם להחלטה, השעה משרד האוצר את הסכם המסגרת שהיה לו עם מיקרוסופט ל-2004, ונאלץ לבנות חוזה חדש לגמרי בתנאים הרבה פחות נוחים למיקרוסופט. בלחץ הפורום אף החלו במשרד האוצר, האחראי על רכש התוכנות בממשלה, לבחון חלופות למוצרי מיקרוסופט - תוכנות קוד פתוח הניתנות בחינם.
עו"ד פרישטיק הביא לניצחון נוסף על הממשלה ועל מיקרוסופט, לאחר שמיקרוסופט הבטיחה בפברואר 2002 לתרום תוכנות לפרויקט מרכב"ה למיחשוב משרדי הממשלה, בשווי 20 מיליון דולר; הבטחה שעוגנה בהסכם בין נציגי האוצר ליו"ר מיקרוסופט, ביל גייטס. הפורום פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה כי יבדוק את הסכם התרומה בין מיקרוסופט לאוצר. בסופו של דבר ויתרה המדינה על תרומת מיקרוסופט.

תאריך:  10/07/2006   |   עודכן:  10/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
שבעה חשודים נוספים במעורבים בפיגועים בבתי המלון בירדן ככל הנראה מסתתרים עדיין בעירק והם נשפטו בהיעדרם    המחבלת טוענת: לא התכוונתי להתפוצץ
הדר פרבר
חגג בגן החיות עם עוגת פירות קפואים ענקית ובריכת מי קרח
ע. אביב, ע. שיקלר
האלוף איילנד הגיש לרמטכ"ל את מסקנות הבדיקה בפרשת נסיבות הריגת שני חיילים וחטיפת רב"ט גלעד שליט    הרמטכ"ל החליט שלא לנקוט צעדים נגד המעורבים
מירב לוי
איש עסקים קנדי העניק לאשתו הטרייה קרן מלגות בסך 2 מיליון דולר לסטודנטים בישראל
הדר פרבר
ה- FBI חשף מפות ותוכניות חבלניות במחשבים אישיים של חבר אל-קאעידה המואשם בתכנון לבצע פיגוע במנהרות הרכבת התחתית בניו-יורק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il