X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחלוקת בקרב בכירי בנק הפועלים אם להיענות לפניית הרשות נחמה נוטה להסכים לבקשה לפני כשבוע קבעה רשות ניירות ערך כי על שלמה זוהר, יו"ר בנק דיסקונט, לוותר על השכר החריג שהוצע לו
▪  ▪  ▪

רשות ניירות ערך נמצאת במגעים עם בנק הפועלים שעניינם אפשרות של ויתור על שכר הבכירים בבנק. הכוונה לשכרם של היו"ר, שלמה נחמה, ששכרו ב-2005 הסתכם בכ-23 מיליון שקל, ושל סגן יו"ר הבנק, דני דנקנר, ששכרו הסתכם ב-15 מיליון שקל.
בנוסף, עשויה הרשות לדרוש ויתור על שכר של מנכ"ל הבנק, צבי זיו, ששכרו - 33 מיליון שקל - הוא הגבוה ביותר ששולם בישראל אי פעם. "העקרונות של שכר בכירי דיסקונט הנחו אותנו גם בנוגע לבנק הפועלים", ציין דובר רשות ניירות ערך. "הרשות נמצאת במגעים עם הבנק וההחלטה בעניין זה תתקבל עד סוף השבוע הבא".
מקורבים לבנק הפועלים אמרו בתגובה, כי הבנק משוכנע בצדקתו המשפטית, אבל קיים גם הפן הציבורי בסוגית השכר הגבוה: "לפחות חלק מהאנשים בבנק קשובים לגבי רחשי הלב של הציבור, והם בהחלט מתייחסים לזה ברצינות". ההערכה היא, כי לפחות נחמה עשוי לשקול להיענות לפניית הרשות ולהגיע לוויתורי שכר בהסכמה.
לפני כשבוע קבעה רשות ניירות ערך, בראשותו של משה טרי, כי על שלמה זוהר, יו"ר בנק דיסקונט, לוותר על השכר החריג שהוצע לו, שכלל קבלת אופציות ב-34 מיליון שקל. זוהר, יש לציין, ויתר למעשה על שכרו עוד לפני החלטת הרשות. ההחלטה רק את הפכה את הוויתור לסופי.
רשות ניירות ערך קבעה בהחלטה עקרונות לעסקת ניגוד: שכרו של יו"ר בנק נחשב לעסקת בעלי עניין, המחייבת אישור מיוחד של האסיפה הכללית של בעלי המניות. הקביעה נדרשה בשל קשריו של זוהר עם מתיו ברונפמן, בעל השליטה בדיסקונט, עוד מלפני רכישת הבנק, והחשש כי הקשרים המוקדמים ביניהם הופכים את מתן השכר מהבנק לזוהר לעסקת בעלי עניין.
בין העקרונות של עסקת ניגוד שקבעה רשות ניירות ערך: טיב הקשרים המוקדמים בין היו"ר ובין בעל השליטה, ואם השכר חריג. עקרונות אלה עשויים לחול גם במקרה של בנק הפועלים. זאת, מכיוון שהשכר ששולם לבכירי הבנק נחשב לחריג בכל קנה מידה, והקשרים בין היו"ר ובין בעל השליטה ברורים והדוקים - נחמה היה שותפה של שרי אריסון בחברת אריסון השקעות, המחזיקה בשליטה בבנק הפועלים. דני דנקנר צמוד בשכרו לזה של נחמה, ולכן כל קביעה של עסקת ניגוד בעניין נחמה תחול אוטומטית גם על דנקנר.
להבדיל מבנק דיסקונט שבו הוקפא שכר היו"ר ושכר המנכ"ל, גיורא עופר, עוד לפני ששולם להם, במקרה של בנק הפועלים הבכירים כבר קיבלו את שכרם. לכן ההתערבות של הרשות במקרה של הפועלים מסובכת הרבה יותר ומחייבת הסכמה של הבכירים להחזיר את שכרם. לא ברור אם לרשות יש סמכות לכך, וזהו כנראה אחד מהעניינים שעליהם מתקיימים המגעים בין הרשות ובין בנק הפועלים.
נודע כי הרשות בוחנת התערבות גם בעניין שכרו של המנכ"ל, צבי זיו, על אף שאינו נחשב לבעל עניין בבנק והתקדים של שלמה זוהר אינו חל עליו. ככל הנראה מצאה הרשות פגמים בהליך אישור שכרו של זיו, שבעטיים היא עשויה לדרוש אישור מחדש של השכר.

תאריך:  11/07/2006   |   עודכן:  11/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
משטרת גלילות חקרה את הצעירה שהתלוננה נגד הכדורגלן    נבדקת סיבת התלונה המפוברקת
שלומי דיאז
בעקבות מותו של הילד מאיתמר    המשטרה: יש חשד כי בפעילות השייט יש סכנה לציבור    מוריו של הילד נחקרו
מתן פריידין
כך קבע בית המשפט העליון, שקיבל את ערעורו של עו"ד דב עצמון, וקבע כי לעורך דין ישנה זכות עיכבון על נכסים ומסמכים של לקוחו לצורך הבטחת שכר הטרחה המגיע לו
רונן ליבוביץ
ועדת משנה לענייני ביקורת המדינה דנה במצבם של בעלי המפעלים שפונו במהלך ההינתקות מאזור התעשיה ארז שטענו כי 56% לא קיבלו פיצוי    נציג מנהלת סל"ע חלק על הנתונים
רונן ליבוביץ
הפרסומים לגבי פרשת נשיא המדינה ממשיכים להפתיע וחברי הכנסת לא ששים להשמיע את קולם בנושא    חברי הכנסת שכן מגיבים מקווים כי אין דברים בגו וקוראים לחקירה מהירה של הסוגייה    90 חברי כנסת דרושים כדי להעביר את נשיא המדינה מתפקידו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il