שופטי בג"צ - ריבלין, חיות ורובינשטיין - הורו (ד', 12.7.06) למועצות: אור-עקיבא, בית-דגן, שדרות, תמרה, מעיליא, קציר-חריש, שגב-שלום, דיר-חנה ומעלה-עירון, לנמק בפני בית המשפט, תוך 60 יום - מדוע לא ימנו מבקר פנים כמתחייב בחוק.
העתירה הוגשה באפריל 2005 באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב ודפנה קירו-כהן, מהתנועה לאיכות השלטון. בעתירתה, ביקשה התנועה, כי בית המשפט יתן צו על-תנאי, נגד ראשי הרשויות המקומיות אשר יורה להן לנמק, מדוע לא יפעלו למינוי מבקר פנים בתחומן.
במרכז העתירה, עומד מחדלם של ראשי הרשויות המקומיות והרשויות בראשן הם עומדים, וכן מחדל של משרד הפנים למנות מבקר פנימי לעיריות ולמועצות המקומיות, כאשר לטענת התנועה לאיכות השלטון, הימנעות זו ממינוי מבקר פנימי "עומדת בניגוד גמור ובוטה ללשון החוק, לכללי המנהל התקין ובכללם, חובת הרשות לפעול כנאמן הציבור".
העתירה מוסיפה וטוענת עוד, כי בחסות אי-מינוי מבקר והליכי הביקורת ברשויות בכלל, ותוך אמתלות שונות מצד הרשויות, מתנהלות הרשויות באופן לקוי מן היסוד, תוך הפרת כללי מנהל תקין, בזבוז כספי ציבור ובחלק מן המקרים אף תוך פגיעה בטוהר המידות.
העותרים, מותחים בעתירתם ביקורת גם על משרד הפנים, שלדבריהם "נמנע באופן מתמשך מלעשות שימוש בסמכות המוקנית לו בחוק ולמנות מבקר לרשות שנמנעת מלפעול כמתחייב על-פי דין".
כעת, כ-16 חודשים לאחר הגשת העתירה, ואין ספור סיפורי מעשיות ותירוצים מתחמקים קבע בג"צ, כי על תשע הרשויות בהן טרם מכהן מבקר פנימי כדין, לנמק מדוע לא יכהן מבקר כנדרש בחוק.