X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רוטמן תוקף את רשות החברות הממשלתיות בחריפות וטוען כי הדליפה מידע וזייפה מסמכים יו"ר חברת החשמל הגיש תלונה במשטרה נגד הרשות החברות הממשלתיות בטענה לזיוף מסמכים
▪  ▪  ▪

יו"ר חברת החשמל הוזמן בשבוע שעבר לשימוע ברשות החברות הממשלתיות על רקע הפרשיות השונות שנקשרו בשמו בתקופה האחרונה. מערכת היחסים בין רוטמן לכמה מחברי הדירקטוריון ובאחרונה גם בינו לנציג רשות החברות הממשלתיות בדירקטוריון עלו על שרטון בעקבות הטחת האשמות. זאת, כאשר כל אחד מהצדדים מטיח בשני אישומים קשים ומכתבים מוחלפים בין עורכי דינם.
במרכז המחלוקת בין רוטמן לרשות החברות עומדת פרשת בית ההשקעות אדמונד דה רוטשילד. לטענת רשות החברות, היה רוטמן חבר בדיקרטוריון החברה, מבלי שדיווח על כך לרשות החברות. רוטמן מצדו טוען, כי הדברים משוללי כל יסוד.
רוטמן הציג מסמכים שונים המאששים כביכול את דבריו. בין היתר, הציג מכתב התפטרות מדירקטוריון בית ההשקעות שנשלח טרם כניסתו לתפקיד יו"ר חברת החשמל וכן מכתב בית ההשקעות, המאשר כי אינו חבר דירקטוריון. מעל הכול, הציג רוטמן מכתב של היועצת המשפטית של בית ההשקעות, עו"ד נטע אברהם, שבו היא טוענת כי לא היא שלחה את המכתב שעליו מבססת רשות החברות את טענותיה. לטענת עורך דינו של רוטמן, מכתב זה זויף.
בנוסף, הואשם רוטמן בשבועות האחרונים בכמה פרשיות אחרות. נטען כי לא הגיש לחברת החשמל הצהרת הון במועד, ובנוסף, התברר כי הוא מכהן כדירקטור בבית ההשקעות מנורה-גאון במקביל לתפקידו. לא ברור האם כיהן כדירקטור גם בבית ההשקעות אדמונד דה רוטשילד מבלי שדיווח על כך.
רשות החברות טענה, כי ידוע לה שהוא מכהן בתפקיד, אך רוטמן הציג מסמכים הדוחים טענה זו ואף שלח מכתבים לרשות החברות בדרישה שיחזרו בהם מהאשמה זו. בנוסף, נטען נגדו, כי ניסה להשפיע על מסקנות ועדת בדיקה שמינתה החברה בנוגע לדו"ח של חברת מקינזי והקשר שלה לפרשת החשד להטרדה מינית מצד בכיר בחברת החשמל.
פרשייה נוספת שנחשפה באחרונה, מתייחסת לכך שרוטמן עבד כמרצה בשכר במכללה למינהל מבלי שדיווח לרשות החברות הממשלתיות. רוטמן שיגר גם מכתבי אזהרה לחברי הדירקטוריון. עו"ד זאב שרף שלח אתמול בשמו של רוטמן מכתב נוקב לחברי דירקטוריון חברת החשמל, שבו נטען כי ההחלטה לשלול את סמכויותיו בכל הנושאים בהם נחשד בניגוד עניינים לכאורה, היא בלתי חוקית, וכי אם החלטה זו לא תבוטל בתוך שבוע, תוך פרסום בכלי התקשורת, הוא יראה בהם אחראים באופן אישי לפגיעה בשמו הטוב וישקול הגשת תביעות אישיות נגדם.
בנוסף, שלח רוטמן מכתב לנציג רשות החברות הממשלתיות בדירקטוריון, שבו הוא טוען כי פגע בשמו הטוב מאחר שהציג מצג שווא בפני הדירקטוריון באשר לחברתו של רוטמן בדירקטוריון אדמונד דה רוטשילד. 12 מבין 14 הדירקטורים השיבו לרוטמן על מכתבו, וציינו כי אין להם כל כוונה לחזור בהם מההחלטה שהתקבלה, לטענתם, על פי חוק.
זה זמן נעשה ניסיון לגבש רוב להדחתו של רוטמן מתפקידו כיו"ר הדירקטוריון לאחר שמערכת היחסים בינו לבין כמה מהדירקטורים התדרדרה. על פי הערכות, רוטמן הבין כי ימיו בתפקיד ספורים, ופתח במערכה על שמו הטוב, שנפגע לאחרונה מדי יום בחשד לפרשייה חדשה.
בתגובה לזימונו של רוטמן, שלח עו"ד שרף מכתב נוקב לרשות החברות הממשלתיות, שבו התריע בפני הרשות על צעדים אותם ינקוט אם הרשות לא תחזור בה מהאשמותיה בעניין פרשת אדמונד דה רוטשילד. הוא דרש גם את "הסגרת" הגורם שהדליף לטענתו את ההאשמות הללו, ובכלל זה להיבדק בדיקת פוליגרף שתאשש את טענותיו של רוטמן.
עו"ד שרף כותב עוד, כי "בעת האחרונה חברו כנגד מרשי שורה של אינטרסנטים הפועלים מתוך מניעים זרים, אשר כל קשר בינם לבין טובתה של חברת חשמל אינו קיים. אותם אינטרסנטים מונעים ממרשי לנצל את מלוא יכולתו וכישוריו על מנת לתרום לקידום ענייניה של החברה. מצופה מכם, איפוא, לסייע למרשי בהדיפתם של כל מבקשי רעתו, תחת אשר להצטרף אליהם, תוך גרימת נזקים אדירים לחברת החשמל ככלל, ולמרשי בפרט".
מרשות החברות הממשלתיות נמסר בתגובה, כי "הנושא נמצא בטיפול מול יו"ר חברת החשמל, שלמה רוטמן, ומעבר לכך אין לרשות מה להוסיף".

תאריך:  23/07/2006   |   עודכן:  23/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
ראש אגף מודיעין ציין בתידרוך עיתונאים, כי החיזבאללה ספג מכות קשות מצה"ל: נהרסו מערכים סודיים, נהרגו מחבלים ונפגעו משגרים
אריאל שמידברג
במחאה להתנהלות בית המשפט בעניינו, וגם לרציחתם של חברי צוות הגנתו, החל חוסיין בשביתת רעב לפני 17 ימים    היום הוא הובא לאשפוז בבית חולים
יואב יצחק
חלה הרעה בתפקוד הכליות, באגירת נוזלי גופו וחלו שינויים לרעה ברקמת המוח    לא נמסר האם קיימת סכנה קרובה לחייו    עמרי וגלעד שרון מקפידים להימצא עימו
אריאל שמידברג
גורמים בכירים בממשל הסורי אמרו כי דמשק מוכנה להפעיל לחצים בכדי להגיע להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה    בדמשק מבהירים: "נעשה כן כל עוד מדובר ביוזמה כוללת להשגת שלום במזה"ת, אשר תכלול את החזרת רמת הגולן"    בארה"ב מיהרו להגיב: אין אנו מעוניינים"
עידן יוסף
בעקבות עלייה משמעותית במספר הפונים לקבלת סיוע נפשי מעמותת "עמך" פתח מרכז "עמך" קו חרום שמספרו 55 66 27 800 1
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il