X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עיריית קריית גת החלה לעקל מיטלטלין ממפעל אינטל בעיר וזאת בשל סירוב החברה להעביר לעיריה כספי ארנונה שהיא חייבת בשבוע שעבר נדחתה עתירה שהגישה אינטל בעניין לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע
▪  ▪  ▪

עיריית קריית גת הוציאה הודעה ולפיה מעקלים מטעמה הגיעו (ג',25.7.06) בשעות הצהריים לשער מפעלה של אינטל בקריית גת, למקום הגיעו 6 מעקלים ושתי משאיות, כאשר הנהלת המפעל אפשרה למעקלים להיכנס למקום ללא התנגדות.
בהודעת העיריה נמסר כי ראש העיר קריית גת, אבירם דהרי, פנה אמש במכתב דחוף למנכ"ל ונשיא אינטל העולמית, פול אוטליני וליו"ר הדירקטוריון של אינטל, קרייג בארט, בקריאה דחופה להתערב במצב החמור שנוצר, ולהעמיד גורם חיצוני אשר יפעל מול העיריה לשם פתרון המחלוקת ותשלום חובות הארנונה של אינטל לעיר. זאת לנוכח סירובה של אינטל לקיים את פסק דינו של בית המשפט לעניינים מינהליים בבאר-שבע, שחייב בשבוע שעבר את אינטל לשלם לעיריית קריית גת עשרות מיליוני שקלים כמיסי ארונה כקבוע בחוק.
"האם הדעת, המוסר וההיגיון סובלים מצב שבו קשישים, נכים, מובטלים ומשפחות חד-הוריות משלמים את מלוא מיסי הארנונה על-פי דין, בעוד שתאגיד ענק ועתיר ממון, שזכה לפינוק ממדינת ישראל, בדמות מענקים של 1.1 מיליארד דולר לשם הקמת מפעליו, מעלים מסים ברגל גסה ועושה כרצונו, תוך שהוא נמנע מתשלום חובות על-פי פסק דין של בית משפט מחוזי?", תהה ראש העיר.
מפעלה של חברת אינטל בקריית גת הוקם בשנת 1998, כאשר חזונו היה לקדם את האזור על-ידי יצירת מוקד תעסוקה מתקדם לאלפים מתושבי הסביבה. תשלום מיסי הארנונה לעיריה חושבו לפי דיווחים שמסר המפעל על גודל השטחים הבנויים בו, זאת חרף מחאות העיריה שדרשה למדוד את השטחים האמורים.
בשנת 2005, העיריה שחשה מרומה, פנתה למשטרה, אשר תחת חסותה נערכו מדידות של השטחים הבנויים במפעל. ואכן, כפי שחשדה העיריה, המדידות גילו פער ניכר בין דיווחי אינטל ובין המצב האמיתי שהתגלה בשטח, כאשר מבחינה כספית, ההפרש בין השטח שדווח ובין השטח הבנוי בפועל, הוערך על-ידי העיריה בסך של 60 מיליון שקלים, אותם דרשה העיריה מהמפעל.
אינטל סירבה להיכנע ועתרה לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע. בעתירה טענה אינטל, כי הדרישה לגבות את החוב באופן רטרואקטיבי, מנוגדת לסיכום אליו הגיע המפעל עם העיריה. בנוסף טען מפעל ההיי-טק, כי תעריפי הארנונה שהשיתה העיריה על המפעל הינם גבוהים באופן לא פרופורציונלי.
בית המשפט דן בעתירה, וקבע (19.7.06) כי "אינטל העבירה נתונים לא מדוייקים לעיריה, ולכן אין היא רשאית לטעון שהיא הצד הנפגע". עוד נקבע, כי הפערים שנמצאו במהלך המדידות במפעל הינם פערים של ממש המציגים תמיהות קשות כלפי התנהגותה של אינטל בפרשה.
היות שכך, חוייבה אינטל לשלם את מלוא סכום ההפרש בין המדידות, בסך 60 מיליון שקלים. אולם, בית המשפט אימץ את ההסדר שגובש בין הצדדים ולפיו שיעור החיוב על שטחי המפעל יופחת.
בא כוחה של העיריה, אומר ל- Nfc, כי "לנוכח הזלזול והיחס הבוטה והמתנשא מצד אינטל כלפי הנהלת עיריית קריית-גת, ואי-תשלום החובות המדוברים, החליטה הנהלת העיריה לעשות שימוש בסמכויות המוקנות לה בחוק ולפעול נגד אינטל בהליכי גבייה מינהליים, לרבות עיקול ותפיסת מיטלטלין במפעל אינטל בקריית גת".

תאריך:  25/07/2006   |   עודכן:  25/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
כךאמר ראש אמ"ן שהשתתף היום בדיוני ועדת חוץ וביטחון ונתן סקירה כוללת של הלחימה בצפון ובדרום    החמאס כמו גם החיזבאללה מנסים להוציא לפועל פיגועי חטיפה נוספים
שלומי דיאז
בדואי מהנגב איים וסחט בעלי חברות שזכו במכרז    נעצר בעקבות פעילות משטרתית
שלומי דיאז
הוארך מעצרם של בכירים במשרד באיזור הדרום    השניים הופללו על-ידי סוכן סמוי    נהגו לתת תמורת תשלום את תוצאות בחינות התיאוריה
גלית יצחק
רון דיביאס מונה לתפקיד    שימש קודם לכן כסמנכ"ל המכירות בחברת ג'וניפר
יפעת גדות
בית החולים לילדים על-שם לילי ואדמונד ספרא פותח את דלתותיו לילדים מכל העמים ויוצר קשר עם ממשלת קפריסין להציע עזרה הומניטרית לילדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il