X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לטענת חברי האופוזיציה בלשכה, במקום להכריז על תמיכה בצה"ל ובתושבי הצפון עסוק ראש לשכת עוה"ד במאבקים פוליטיים קטנוניים בין היתר, הורה כהן לחברי סיעתו להעדר מישיבה של הוועד המרכזי בחיפה, בה הוצע לפרסם הודעת תמיכה בצה"ל עו"ד כהן דוחה את הטענות ומפנה אצבע מאשימה כלפי האופוזיציה
▪  ▪  ▪

במשך כל תקופת כהונתו של ראש הלשכה הנוכחי, ד"ר שלמה כהן, נשמע קולו ברמה בכל נושא שעל סדר-היום. מזכויות הפלשתינים בשטחים ועד לשינוי סעיף ההסתה בחוק העונשין. בכל אלה נישא קולו בגאון תחת כל מצלמה ומיקרופון מזדמן. עורכי דין רבים מתחו ביקורת על מה שהם כינו "הפוליטיזציה של הלשכה" בראשותו של כהן. חלקם סברו, כי על הלשכה להתרכז בנושאים פנימיים כגון שיפור מצב התעסוקה בקרב עורכי הדין, מניעת ההצפה של המקצוע, עידכון בחינות הלשכה ולא בסוגיות מדיניות ופוליטיות.
אלא שכעת, כאשר רוחות המלחמה מנשבות בעוז מזה שלושה שבועות בצפון הארץ, טוענים חברי האופוזיציה בלשכת עוה"ד, כי באורח תמוה - קולו של כהן נדם. בשבוע שעבר (26.7.06) פנו חברי האופוזיציה, אל ראש הלשכה, בדרישה לקיים משאל טלפוני דחוף לצורך הוצאת הודעת תמיכה של הלשכה בממשלת ישראל, תושבי הצפון וחיילי צה"ל. בלחצם הוחלט על קיום ישיבה של הוועד המרכזי בחיפה, במטרה להביע סולידריות עם אזור הצפון.
אולם, באורח תמוה עוד יותר, חברי סיעתו של שלמה כהן, למעט הוא עצמו ועוד חבר אחד, נעדרו מן הישיבה, בניגוד לחברי האופוזיציה שהתייצבו לישיבה בהרכב מלא. החברים בישיבה ביקשו להביע סולידריות ותמיכה של הלשכה עם ממשלת ישראל, תושבי הצפון וחיילי צה"ל, אך כהן התנגד בתואנה כי אין 'קוורום'. לטענת חברי האופוזיציה, כהן התנגד אף לקיום משאל טלפוני בין חברי הוועד המרכזי לעניין זה, וכאשר החברים בישיבה לחצו לקיום משאל כזה, הודיע היו"ר כי הישיבה נעולה, קם והלך.
התמיהות על התנהגותו של כהן ועל סירובו להוציא הודעת תמיכה בממשלה ובצה"ל, המנהלים מלחמה עקובה מדם מול החיזבאללה, נפתרות במכתב שנשלח בידי עו"ד יראון פסטינגר, שנוכח בישיבה. יראון מציין, כי "לפני הישיבה ניסה כהן, לשווא, לשכנע אחד מחברינו להסכים לנוסח החלטה הכוללת רק תמיכה בתושבי הצפון, ללא אזכור הממשלה וחיילי צה"ל".
לנוכח התנהגותו של כהן, פרסמו חברי האופוזיציה בלשכה הודעה ובה נאמר כי "החברים שנכחו בישיבה: יראון פסטינגר, אורן פרסקי, אודי בר-עם, יחיאל כץ ועמוס ון-אמדן, מביעים - בשם כל חברי הלשכה שהם מייצגים - את תמיכתם הבלתי מסוייגת בממשלת ישראל, תושבי הצפון וחיילי צבא הגנה לישראל העושים במלאכה בימים קשים אלה".

עו"ד שלמה כהן: "התנצחות פוליטית עקרה"

לשכת עורכי הדין מסרה, בשמו של עו"ד שלמה כהן, את התגובה הבאה (ציטוט):
ראש הלשכה כינס ישיבת הזדהות של הוועד המרכזי יחד עם ועד מחוז חיפה. מספר חברים הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה לא הגיעו ולכן לא היה קוורום. רוב הנוכחים, הן חברי ועד מרכזי וועד מחוז חיפה וראש עיריית חיפה, עסקו בנושאים אופרטיביים של סיוע לתושבי הצפון ולעוה"ד בצפון.
ראש הלשכה הביע את צערו שכמה מחברי האופוזיציה שהגיעו בחרו לעסוק אך ורק בהתנצחות פוליטית עקרה, ולא העלו ולו הצעה מעשית אחת לטובת תושבי הצפון וחברי הלשכה בצפון. הטענה לפיה הורה ראש הלשכה לחברי סיעתו להעדר מהישיבה היא משוללת כל יסוד. לדברי ראש הלשכה, חברים אלה עוסקים אך ורק בניסיונות ניגוח, אפילו בעיצומם של ימי מלחמה שאנשים רבים לרבות עו"ד רבים נמצאים במצוקה קשה.
חברי האופוזיציה דיברו ארוכות במהלך הדיון ללא שום הפרעה וכאשר חבר הקואליציה דיבר לא נתנו לו להשלים ולו משפט אחד. לאחר בקשות ואזהרות נאלץ ראש הלשכה להפסיק את הישיבה.
על-אף שלא נתקבלה החלטה בוועד המרכזי, הביע ראש הלשכה תמיכה בהודעת ועד מחוז חיפה של הלשכה, לפיה הובעה הסתייגות מהסדר הפיצוי הבלתי מוסרי של תושבי הצפון. ועד המחוז קרא לתקן את העיוותים באופן מיידי. כן ציין שמדובר באפליה לרעה של בעלי עסקים ועובדים, שלמרות הקושי והסיכון ולמרות המיתון בפעילות הכלכלית - ראו חשיבות עקרונית בפתיחת עסקיהם דווקא בתקופה זו (באזורים שבהם לא אסר פיקוד העורף על פתיחת עסקים). ועד המחוז הדגיש שמן הראוי לתמוך באותם בעלי עסקים שעשו מאמץ לפתוח עסקיהם ובכל זאת נפגעו כלכלית עקב המצב, ע"י מתן פיצוי על הפסדיהם וכן לתמוך באופן ממשי יותר בעובדים אשר הגיעו לעבודה.

תאריך:  02/08/2006   |   עודכן:  03/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
שני צעירים מאום אל פאחם וטירה הניחו מטען תחת רכבה    בן 14 ניסה לרצוח בן 19 שהעליב אותו    צו סגירה למסעדה בה נרצח צעיר ברמת גן
עומר שיקלר
הערכה: המלחמה השפיעה על ירידה ביבוא של מוצרים בני קיימא    עלייה ביבור הטלוויזיות ומכונות הכביסה    עלייה של 6.7% ביבוא הסיגריות
אלעזר לוין
הקונים ישלמו 1.3 מיליון דולר למושב - המשווקים יקבלו (כנראה) חלק מתמורת המכירה של המגרשים
שלומי דיאז
ניסה לתפוס את ההגה במהלך נסיעה ולדרדר את הרכב לצידי הכביש    נוסעים השתלטו עליו
מתן פריידין
בפסק דין תקדימי בתחום סימני המסחר והקנין הרוחני, קבע בית המשפט המחוזי בת"א כי פרסום מודעה במנוע החיפוש גוגל, תוך שימוש במילות מפתח המזוהות עם חברה מסחרית אחרת אינו מהווה הפרה של סימני מסחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il