רשות ההסתדרות לצרכנות פותחת מחר קו חם מיוחד למתן ייעוץ טלפוני לצרכנים בעניינים הקשורים לצרכנות במצב החירום.
במהלך שלושת השבועות האחרונים התקבלו ברשות ההסתדרות לצרכנות מספר פניות של צרכנים בנושאים שונים הקשורים לענייני צרכנות בתקופת המלחמה. הפניות קשורות בביטולי טיסות ונופשים עקב גיוס בן משפחה בצו שמונה או עבודה במפעלים חיוניים.
כמו-כן התקבלו גם פניות של תושבים מהצפון שדחו או ביטלו אירועים מתוכננים ואינם יודעים מה הזכויות המגיעות להם במקרה כזה. פניות נוספות היו של תושבי הצפון שאינם מקבלים שירות עקב פגמים או קלקולים במוצרים שרכשו שעליהם חלה אחריות.
מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, הסביר היום כי "מדובר בפניות ראשונות ולכן אנו פותחים מחר את הקו המיוחד כדי לקבל מספר גדול יותר של פניות. באופן כזה נוכל ללמוד על מהות הבעיות שנוצרו עקב מצב החירום במישור הצרכני. ברגע שנדע מהם הבעיות הבוערות ומה היקפן נוכל לפעול מול הגורמים הרלוונטים- גם מול משרדי הממשלה והרשויות הממשלתיות השונות וגם מול החברות הפרטיות".
מחר בין השעות 09:00-16:00 יהיו הקווים פתוחים. לפונים יענו ארבעה עורכי דין מהרשות, אחד מהם בשפה הרוסית. הם יתנו ייעוץ טלפוני לפונים ולבסוף יערכו מיון וסיכום של הפניות להמשך הפעולה מול הגורמים הרלוונטים.