X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

סוד גלוי הוא שבמרוצת השנים האחרונות חלה עליה מטאורית במספרם של מכונים רפואיים פרטיים מפוקפקים, שבהם מבוצעים ניתוחים כירורגים רשלניים וטיפולים פלאסטיים כושלים מבלי שמשרד הבריאות ממלא את תפקידו בפיקוח עליהם כדי לעקור את הנגע מן השורש.
רשימת המחדלים הרפואיים של המכונים הללו נוגעת כמעט לכל אברי הגוף של הנשים: הגדלת/הקטנת והרמת שדיים, שאיבת שומן, הרמת עפעפיים, קיצור האף, ניתוחים לראייה ללא משקפיים, השתלת שיניים, יישור קמטים בפנים, הסרת והצמחת שיער ועוד.
גם גברים החלו לנהור בקצב גובר והולך למכוני נפל אלה, כדי לשפר מקצים ולעבור שיפוצים. הביקוש הגדול ביותר של הגברים הוא לטיפולים של הצמדת אוזניים, שיפוץ אפים והשתלת שיער. הניתוח הפופולארי ביותר הוא שיפור התיפקוד המיני, הארכה ועיבוי איבר המין.
כל הניתוחים והטיפולים הללו בנשים ובגברים נעשים ללא אחריות לשלוש שנים, כמקובל לגבי מכוניות, ואפילו לא ליום אחד, כמקובל בקניה בסופרמרקט.
בתחום זה אין בכלל אחריות, אין התחייבויות ואין ליווי רפואי. מרבית המכונים פועלים ללא רשיון ומעסיקים רופאים מהליגה למקומות העבודה חסרי הכשרה מקצועית וידע חיוני ולעיתים אפילו ללא הסמכה. הכל נעשה בשיטות של "חאפרים".
לעומת זאת, פועלת סביב המכונים האלה מערכת משומנת של גירוים ופיתויים באמצעות מודעות מאירות עיניים ובמשדרי הפרסומת שמפזרים זיקוקי דינור על ההצלחה הרפואית המובטחת, כביכול. בסופו של דבר מתברר שהכל רעש וצלצולים והר רפואי שהוליד הרבה עכברים.
נחשפתי לבעיית המכונים הפרטיים לראשונה לפני כתריסר שנים במסגרת עבודתי המקצועית כעורכת דין, בהגנה על נפגעי רשלנות רפואית.
בשורה של תביעות שהגשתי בשמם של נשים וגברים, שנפגעו קשות בגלל רשלנותם של מכונים שרלטנים וחוסר מקצועיותם של רופאים לא מקצועיים, צירפתי את משרד הבריאות כנתבע. ניסיתי להוביל מהלך תקדימי לפיו תוטל אחריות על משרד הבריאות לגבי מקרי רשלנות רפואית המתרחשים המכונים השרלטנים האלה.
לצערי הרב, בגלל הסחבת של ניהול תביעות נזיקין אזרחיות בבתי המשפט, נשאר המצב החמור על כנו זמן רב מדי.
בשעתו היבהב אור ראשון בקצה המנהרה החשוכה של נפגעי הניתוחים והטיפולים הפלסטיים, כאשר שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, יהודית צור, התייחסה לנושא זה במלוא החומרה בפסק דין שנתנה בתביעה שהגשתי נגד אחד המכונים הללו, הידועים לשימצה, כשאל רשימת הנתבעים צרפתי גם את משרד הבריאות.
השופטת קבעה, בפסק-דין תקדימי, כי במכון הנתבע התבצעו פעולות המסווגות כ"כירורגיה קטנה" ומשום כך צריך להתייחס למכון כאל מרפאה החייבת ברישוי ורישום על-פי תקנות בריאות העם. או כלשון פסק הדין של השופטת צור: "חובת הרישום והרישוי של המרפאה מטרתה שמירה על בריאות הציבור והיא מצריכה חובת פיקוח מצד משרד הבריאות".
הנהלת המכון ערערה על פסק הדין הנ"ל, וכך נותרה הבעיה הקשה הנוגעת לבריאות הציבור ושלומו פתוחה כמה שנים רעות נוספות, וההפקרות במכונים הללו נמשכה "חופשי על הבר".
בינתיים חלה החמרה במצב בריאותו של התובע שנפגע קשות בטיפול במכון. מצבו הנפשי התערער והוא חש כי קיצו קרב. נקטתי, לפני כשנה, בצעד חסר תקדים, כאשר פניתי מטעם לקוחי אל נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, בבקשה להקדים את מועד מתן פסק הדין בערעור הנדון.
בסוף השבוע שעבר קבע הרכב של שלושה שופטים (הנשיא ברק, השופט אליעזר ריבלין והשופטת אילה פרוקצ'יה) כי המדינה התרשלה בפיקוח על מכון פרטי זה, כמו גם על מכונים פרטיים נוספים. השופטים קבעו, בין השאר: "גוף ציבורי חייב לנקוט אמצעי זהירות סבירים כדי למנוע נזק. בדרך זו יובטח גם כי ינקטו אמצעי בטיחות בעתיד כדי למנוע הישנותו של האירוע הרשלני".
משמעות פסק הדין היא, שמכאן ואילך מוטלת חובה על משרד הבריאות להטיל פיקוח חמור וצמוד על המכונים הללו. לגבי נפגעי רשלנות בעתיד במכונים, תהיה מצווה המדינה לפצותם כפי שאירע במקרה שבו טיפלתי.
אני מצידי מתכוונת לעמוד על המשמר המקצועי ולוודא אם אומנם הפיקוח מתבצע הלכה למעשה.

תאריך:  01/07/2005   |   עודכן:  01/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
כמי ששאל עצמו מהי הדרך הטובה ביותר להעביר מסר לתושבי דרום לבנון, יכול עתה לקבל תשובה: יש להכין לפחות שני מטוסי קרב, ולשלוח טייסים למשימה מבצעית מעבר לקווי האויב    התכלית: השלכת כרוזים עבור תושבי לבנון    העלות: עשרות אלפי שקלים    התועלת: מוטלת בספק
משה לרר
הקלות הבלתי נסבלת של מדורי ועיתונאי הספורט
עו"ד משה מכנס
תא"ל הכהן, המתנגד להינתקות, שגה בהישארו בצבא הקבע חרף התנגדותו לעקירה
גורי גרוסמן
נסים ישעיהו
בהזדמנות קודמת הסברנו, כי הפוליטיקה היא בתם החוקית של השקר והצביעות    אז מה הפלא שזה מגיע להשחתה? פשוט לא יתכן אחרת    נקיון כפים בפוליטיקה, זה נגד הטבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il