X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רבות נכתב (ועוד ייכתב) על השלכותיה של תמ"א 36 א' - מתקני שידור קטנים וזעירים. אותה תוכנית מתאר ארצית שמטרתה היתה להסדיר הקמתן של אנטנות למתקני השידור הסלולריים
▪  ▪  ▪

תוכנית מתאר ארצית, ככל תוכנית, מזכה בעלי זכויות במקרקעין שנפגעו בפיצויים (הכל במגבלות הדין), ואין צורך להרחיב בדבר היקף תביעות שתוכנית "מושכת אש" כגון זו גורמת.
ועדות התכנון שתפקידן וחובתן ליתן היתרים לאותם מתקנים וכן לפצות את נפגעי התוכנית, ככל שיוכיחו פגיעתם מעוניינות, כמובן, כי חברות הסלולר תשאנה בכל פיצוי, ככל שייפסק.
ועדות התכנון ניסו, במספר מקרים, להתנות הוצאת היתרים למתקנים אלו בהתחייבות של חברת הסלולר המבקשת בשיפוי - קרי בהתחייבות לשלם כל תביעה שהוועדה המקומית תחויב בה, ולא צלח בידן.
ועדות הערר, ובעקבותיהן בתי המשפט (בעת"מ (ת"א) 2461/04 בעניין פרטנר), קבעו מפורשות כי אין כל בסיס חוקי להתנות הוצאת ההיתר במתן כתב שיפוי.
ניסיון נוסף לקבלת כתב שיפוי כתנאי לקביעת היתר, נעשה על-ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בפתח תקווה בבקשה של חברת פלאפון. הוועדה המקומית התנתה הוצאת היתר בכתב השיפוי וחברת פלאפון עררה על תנאי זה בפני ועדת הערר.
הוועדה המקומית (שיוצגה ע"י עו"ד רון צין) ניסתה להיאחז בשלושה מקורות שונים כבסיס לזכותה לדרוש את כתב השיפוי.
לגבי שניים מהם - נקצר. ועדת הערר דחתה את הטענה כי קיימת החלטה נלווית מחייבת של המועצה הארצית, עת אישרה את תמ"א 36 א' לפיה יש ליתן כתב שיפוי וכן את הטענה כי לוועדה המקומית סמכות להתנות מתן היתר בכתב שיפוי.
מעניינת יותר הטענה השלישית שזכתה להתייחסות נרחבת - לטענת הוועדה המקומית חברות הסלולר התחייבו ליתן כתב שיפוי כתנאי לאישור התמ"א, והריהן מחויבת בכך (על אף שאין מסמך חתום בעניין).
ועדת הערר אומנם קבעה כי אין להתנות מתן היתר בכתב שיפוי, אולם הוסיפה כי "על פניו, לאור התכתובות שהוצגו בפנינו אך מבלי להכריע בדבר, מדובר במקרה הטוב באי הבנה, במקרה הפחות טוב בהתנהלות חמקמקה ובמקרה הגרוע, חלילה, בהתנהגות חסרת תום לב או מטעה במכוון, של חברות הסלולר. אין לשלול כלל וכלל את האפשרות, ולהיפך מן הראיות שכן היו לפנינו נראה כי אפשרות זו סבירה יותר, כי היתה הסכמה בין כל העוסקים במלאכת הכנת התמ"א, אשר איש לא פקפק או הרהר אחריה, כי התמ"א תאושר בהתבסס על קיומה של חובת שיפוי מלאה, בת תוקף ומחייבת, אחרת לא היתה המועצה הארצית מאשרת את התמ"א".
הוועדה קבעה כי את סוגיית חובת השיפוי יש להשאיר, לשלב תביעת הפיצויים, ואין לעכב, בשלב זה, הוצאת ההיתר.
ואנו, כחובתנו לקוראינו, נמשיך לעקוב לעדכן.

ערר מס' 045/03 פלאפון תקשורת בע"מ (ע"י עו"ד תמר מגדל) נ' הוועדה המקומית לתו"ב פ"ת (ע"י עו"ד רון צין)
יו"ר: עו"ד איל ד. מאמו החלטה מיום 10.7.05
תאריך:  10/08/2005   |   עודכן:  10/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם ברוד
המשנה מפרטת חמש פורענויות שאירעו בתשעה באב    ביום זה, לפני 500 שנה, אירע גם גירוש ספרד    עכשיו עומדת להתווסף על הרשימה הכואבת עוד פורענות
ארז זוננשיין
התקלות ב"דיסקברי" הוכיחו שבנאס"א לא למדו את הלקח. האם אנחנו צריכים להמשיך להפקיר את בנינו לטובת הרפתקאות כאלה, כפי שעשינו עם אילן רמון ז"ל?
חנה בית הלחמי
עמרי שרון מריץ את ברוידא לראשות העיר כדי לרסק את עוזי כהן בליכוד    שרון תומך בהינתקות. עוזי כהן תומך בביבי    ביבי מתנגד להינתקות    תמיכה של המפד"ל בברוידא תחזק את שרון ותחליש את ביבי    אז תמיכה בברוידא היא חיזוק שרון במרכז ותמיכה בהינתקות    דילמה למתנגדי ההינתקות, אפילו בשלולית הרעננית
עו"ד חיים קליר
האם סוכן ביטוח חייב להחזיר לחברה עמלות במקרה שהמבוטחים ביטלו פוליסות? בית המשפט קבע שרק אם הוסכם על כך מראש בין הסוכן לחברת הביטוח
עו"ד יוסי דר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il