X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מרוב רצון לעמעם את העימות, לדאוג לאחדות מלאכותית ולצאת בשלום מהפינוי, נוצרה אווירה פייסנית וותרנית לשבאב היהודי הכתום
▪  ▪  ▪

טובת האומה והמדינה מחייבת לפרקים קשיחות כלפי פרטים שאינם מקבלים את חוקיה ואת מרותה. שומה על אלו האחראים לעיצוב המדיניות לא לחמול על נוער הגגות כדי למנוע כאוס בעתיד.
הפינוי מתקדם בקצב מהיר וכוחות הביטחון עושים מלאכתם נאמנה. ניכר ששיטות הפעולה תוכננו בקפידה, החיילים ומפקדיהם אומנו היטב וקור הרוח של השולטים במבצע עדיין נשמר.
לעומת זאת, מעבירים לנו ערוצי התקשורת דפוסי התנהלות בלתי-קבילים של "נוער הגגות", של השבאב היהודי. שמעמידים במבחן קשה את החיילים, השוטרים והמפקדים בשטח.
מה שמרתיח יותר מכל ומה שמצדיק את התסכול הגדול, היא העובדה הפשוטה החותכת שהיהדות מעליה את סמליה פושטת. זוהי פראפראזה על שירו המפורסם של דוד אבידן. הכוונה היא לנוער שמחלל את בתי הכנסת, שעושה בתפילה קרדום לחפור בה כדי לעכב את הפינוי, לאלו הקוראים בשם האל לשווא כדי שיעשה שפטים בחיילים שמפנים אותם. אלו השמים טוטפות על מצחם ועוטים טלית ותפילין ובו בזמן משליכים מכל הבא ליד מראש כל גג, של בית כנסת כמובן.
גם אלו שאינם מאמינים כלל, עדיין רואים בדת היהודית חלק בלתי נפרד מהמסורת, מההיסטוריה, מהמיתוס שלנו. מעין תשתית שהודות לה שרד העם אלפי שנים. והנה קמים עליה חובשי כיפה ובעלי ציציות, שכן מחריביה ומהרסיה ממנה יצאו.
יש מקום לחשש מפני החימה והכעס. לכן שומה על המפקדים בכל הרמות להסתכל לכל חייל ושוטר בעיניים, לא כדי לאתר סרבנים בפוטנציה אלא לזהות חייל שעיניו שטופות בדם ופניו מסמנות אובדן שליטה עצמית. דווקא אותו יש לאתר ולהרחיק מהשטח שמא ימעד.
אך הדאגה העיקרית כעת היא החמלה. מרוב רצון לעמעם את העימות, לדאוג לאחדות מלאכותית ולצאת בשלום מהפינוי, נוצרה אווירה פייסנית וותרנית לשבאב היהודי הכתום. על הדרגים המחליטים לזכור כי פינוי הרצועה אינו סופה של מדיניות אלא שלב אחד ברצף מתמשך של פינויים עד שנגיע לגבול מסויים שייצג את מאזן הרווח וההפסד הטוב ביותר עבורנו.
במהלכים הבאים עלולים בני הנוער שמשתוללים היום להפוך לגרעין של המון גדול הרבה יותר, אלא אם כן נפעל מולם במלוא חומרת הדין ובמלוא הקשיחות שהחוק מעניק לזרועות הביטחון. אסור שחמלה מוצדקת על המתנחלים שנאלצים לעזוב את בתיהם תתפשט לחמלה על הגרעין הקשה של ההתנגדות האלימה וביזוי החוק. עלינו לחשוב על העתיד כאשר מעצבים את ההתנהלות מול חבורות מסוכנות. עלינו להקשות את ליבנו היום כדי למנוע כאוס אי-שם בעתיד.
חימה וחמלה, כמו רגשות אחרים, אינם כלים יעילים לניהול מדיניות. טובת האומה והמדינה מחייבת לפרקים קשיחות כלפי פרטים שאינם מקבלים את חוקיה ואת מרותה. שומה על אלו האחראים לעיצוב המדיניות להימנע מהחימה ומהחמלה גם יחד.

תאריך:  19/08/2005   |   עודכן:  20/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם שלום
מר שרון עסוק בהקמת מדינה ערבית בלב ארץ ישראל ומבקש להעניק לה חלק מן הנגב לקשר בין עזה ליהודה ושומרון ולשקם את הפליטים הערבים
פרופ' יעקב שויקה
אלה קובלנץ
משהו דפוק לגמרי בגישה שלנו. האסימון הזה נפל אצלי סופית כשראיתי את החרפה בנווה דקלים    רבנים אהובים, יקרים וצדיקים: הרב דרוקמן, חנן פורת ואחרים, עומדים נוכח בית הכנסת ובוכים מול איש המשטרה - מתחננים מייבבים בעיניים כבויות, על קדושת בית הכנסת ורוע הגזירה ועל חורבן ועל גרוש ועל אולי בכל זאת לא    מה לא בסדר בתמונה הזו, שואלת אני אתכם בעלי הרפלקסים הבריאים?
אבי גולדרייך
פרופ' אלישע האס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il