X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מערכת הבחירות המוניציפאליות ברעננה נכנסת אל הישורת האחרונה צוותי המועמדים מתארגנים על אסטרטגיית יום הבחירות המתח גובר, עימו - הפגנות נוכחות ברחובות, ונדליזם נגד שלטים של חופרי, שפנים נשלפים מהכובע היישר למקומונים הכפפות הוסרו הסקרים מראים קל לחופרי, כלומר המאבק צמוד סיכום השבוע אחרון
▪  ▪  ▪
   חנה בית הלחמי
בחירות ברעננה: בא ללכלך ויצא מלוכלך

   חנה בית הלחמי
רעננה תחלק את ירושלים?

   חנה בית הלחמי
איך להבטיח את מה שכבר קוים

   חנה בית הלחמי
בוחרים ראש חדש לרעננה

מה שייעשו המועמדים כעת, יישאר ללא מענה מושכל. כי נגמר הזמן. כל מה שייצא למקומונים מחר, יהיה סופי. חלוט. עם מרווח צר מאוד למענה. כולם יודעים את זה. על מי זה משפיע? בעיקר על המתלבטים, ועל האדישים. ברעננה של ערב הבחירות יש כמה כאלו. אצל חלקם, ההחלטה במי לתמוך תהיה ממילא החלטה של הרגע האחרון, אינטואיטיבית, אמוציונאלית. ניתן להניח שהם יבחרו "נכון". כלומר, רעננה עיר שפויה, שמעריכה תוכן, ניסיון, איכות, אנושיות ויושר.
את הבחירה שלי בכל אלו כבר עשיתי - חופרי.
מערכת הבחירות ברעננה היא התנסות מרתקת, לרעננים בכלל, לפעיליה בפרט. היא מתקיימת תחת צילה של ההינתקות וכמערכת בחירות יחידה בארץ, בימי קיץ חמים, בתקופת החופשות. מבודלת וייחודית, תנועות המועמדים מודגשות שבעתיים מחד, שוקעות בחום המהביל ובחשיבותן הפחותה לעומת אירועים חורצי גורל מאידך. אבל היא קיימת, Live & Kicking כמו כל מערכה בכל זמן אחר. על כל מרכיביה הטיפוסיים של מערכת בחירות.
ונדליזם ואלימות
כבר כמה ימים שאני מצלמת שלטים. שלטים של נחום חופרי מנוקר עיניים ותלוש שיער, כתפיים או סיסמת בחירות. הרבה שלטים מחוללים של חופרי, מעט של עוזי כהן. כל השלטים של ברוידא נשארו שלמים. תמונה אחת שווה אלף מילים. תומכיו של ברוידא מספרים לציבור הרענני על הפן הנלוז, האלים והפרחחי של המחנה שלהם. מחנה חופרי החליט להשאיר את השלטים קרועים. כי שלט קרוע אחד בצומת רחובות מרכזית, שווה אלף תמונות. תצביעו ברוידא, תקבלו טרור וונדליזם על כל מי שאינו עם ברוידא. האופוזיציונר לא מסוגל לשאת אופוזיציה.
בכניסה לבורגר ראנצ' במרכז העיר, לבושה בחולצה שרשום עליה "חופרי", באו מולנו שני נערים, "איגפו" אותנו משני כיוונים, דחפו, אמרו - "חופרי, אה? לא חופרי, לא עוזי, רק ברוידא", תוך יריקה עסיסית במיוחד על המדרכה. דחפתי את הילדים ואת עצמי אל תוך הבורגר ראנצ' והגשתי תלונה במשטרה. ברוידא, 'מי רוצה חינוך מוביל וערכים ברעננה, יותר ממך?'.
נ.ב.
תשובת מטה ברוידא לעניין היתה "הגברת בית הלחמי בוחרת שוב, כדרכה בקודש ועל-גבי כל נייר שמוכן לסבול, להשתלח בברוידא ולטעון שזו מדיניות המטה. אבל כפרובוקטורית לא קטנה, כנראה שזו הדרך היחידה המוכרת לה" (אתר לוקל).
I rest my case.
עזרזר
יואל עזרזר, חרדי, הצטרף לברוידא. הם טוענים שאין הסכמים. רק שכרגיל, מחנה ברוידא לא מתואם פיקס ויש הדלפות לא צפויות. עזרזר, במוטיבציה מופרזת לגיוס תומכים לברוידא, מתקשר גם לדתיים הרבים שצמודים לחופרי. שיחה שהתנהלה השבוע תומללה עד למילה האחרונה על-ידי עדה שהקשיבה לשיחה.
שאלת הפעיל של חופרי לעזרזר: למה בכלל אתם (ההנהגה) הולכים עם ברוידא?
תשובת עזרזר: בגלל התחייבויות שלו בנושאים שחשובים לנו. למשל בענייני שבת הוא הסכים להתחייב על דברים יותר ברורים חד-משמעית. בנושא טיב טעם חיים מציע לגייס 40 אנשי עסקים שיגישו תביעה. צריך אדם חדש במנגנון כדי שלציבור הדתי יהיה מה להגיד, למשל בחינוך.
פעיל חופרי: מה עוד ברוידא הבטיח לך?
עזרזר: אנחנו קיבלנו החלטה שאנחנו הולכים להקים קומפלקס חינוך לציבור הדתי... תיכון דתי שחופרי לא נתן.
חופרי יהיה בובה בידיים של שוש (לוין, נציבת פניות הציבור) ואורי קידר (מנכ"ל העירייה). לפעול בצורה חוקית נגד טיב טעם כי יש שם הפרה של החוק והוא הבטיח לפעול דרך בית משפט. להתחייב על מקווה במזרח העיר.
פעיל חופרי:אם אורי קידר ילך מי יבוא במקומו?
עזרזר: בחירה כזו צריך מכרז אבל כולנו יודעים שגם במכרז אפשר לתת העדפה.
פעיל חופרי: בכ"ז מה ברוידא דיבר על הציבור הדתי?
עזרזר: יש התחייבויות. לא יעמוד בזה - עוד 3 שנים נוריד.
שיחה אחת שווה אלף שלטים.
למי שלא הבינו את משמעות הדברים, הינה פרשנות אישית שלי לטקסט המלבב הזה: להבנתי, לעזרזר הובטחו כנראה (אל תתפסו אותי במילה, זו פרשנות בלבד): סגירת טיב טעם, בניית קומפלקס דתי גדול, מינויים שונים במנגנון העירייה, תפקיד ראש אגף החינוך ומעורבות בבחירת המועמד לתפקיד מנכ"ל העירייה.
כל הפרטים על השיחה ותמלילי השיחה שמורים במערכת, בידי אישור עדת השמיעה לאמינותם.
מזרע
בעוד הדי השיחה הזו מתגלגלים, ניגשה חברה יקרה שלי לערוך קניות לשבת במעדני מזרע ברחוב אלי כהן ברעננה. על הדלפק, מונחים היו טפסי תמיכה בברוידא ובעל החנות עסק באופן פעיל במילוי הרשימות. לשאלתה - "הכיצד? האיש הולך עם עזרזר", נענתה שקבוצת אנשי עסקים בעיר פנתה לברוידא בנושא פתיחת עסקים בשבת. הוא אמר להם שאין ביכולתו לתמוך פומבית אולם הוא - ברוידא - מבטיח לא להפריע להם ולא לנקוט בפעולות שמפריעות להם לפתוח את עסקיהם בשבת. מחופרי, הם לא קיבלו שום הבטחה אז הם החליטו לקדם את ברוידא.
אז מה, מזרע או עזרזר?
ההימור שלי, נחלק לשניים:
1. ברוידא מבטיח, כהרגלו, מה שמבקשים ממנו. היעד הוא ה-30 לאוגוסט, יום הבחירות. אחר-כך, מימוש ההבטחות כבר לא מעניין אותו. ככה, אפשר להבטיח לדתיים לסגור בשבת, לחילוניים לפתוח.
2. אחרי הבחירות, מאחר וברוידא הפוליטיקאי כבר הוכיח את היותו אדם לחיץ מאוד, שקל להוציא מאיזון, קל להפחיד וקל להסית, ההבטחות שתמומשנה תהיינה אלו שמאחריהן עומד לובי חזק יותר. במקרה שלנו - זה יהיה הלובי של עזרזר, שכדבריו - "לא יעמוד בזה - בעוד 3 שנים (מועד הבחירות המוניציפאליות בכל הארץ) נוריד".
לכן, פרשת איסוף התומכים לברוידא במעדני מזרע ממש לא מרגיעה אותי, כחילונית. היא אומרת שברוידא תימרן חילונים שאיכות השבת שלהם חשובה להם, לתמוך בסגירה הרמטית של רעננה בשבת, לתמוך בבחירת אדם דתי לראשות אגף החינוך (וקניג עדיין זכור לנו לדיראון עולם), לתמוך בהתחרדות מנגנוני העירייה, וכל זה בסיוע קולות של לקוחות מעדני מזרע.
ותחשבו על זה.
מאבקים בין פלגים דתיים - אנחנו נשלם את החשבון?
רעננה שטופת שלטים הקוראים למצביעי המפדל להצביע ברוידא. קניג (המפדל) ועזרזר (ש"ס/חרדים) לחצו ידיים יחדיו עם ברוידא במבט של אחווה ושיתוף אין סופי, עם סאב טקסט של "הגענו הביתה". לפני שבועיים-שלושה, לא יותר מזה.
אומר עזרזר בשיחת הטלפון שלו לפעיל חופרי: "אני לא הולך עם קניג, שלא יהיו אי הבנות, קניג לא פרטנר שלי, לא היה ולא יהיה. אני מוכן לנהל מו"מ רק מול ההנהגה הצעירה (של המפדל)".
קניג יודע מזה?
תדמית מתונה
הקולות ממחנה ברוידא מספרים פה ושם על אסטרטגיית הבחירות שלו. הסנונית הראשונה להצגתו כאיש משפחה למופת, מתון ואחד שלא הולך לייצר מהפכות בעירייה ובעיר, מה שהיה עד-כה המוטו המרכזי הן בעמדת האופוזיציונר והן בקמפיין הבחירות, יצאה לדרך.
מצא את האישה
"צומת השרון" מקדיש את עמוד השער שלו לדוריס ברוידא, עם שני מסרים מרכזיים: היא מעורבת רק בבחירות ותחזור לצללים ולקריירה שלה כפקידה של רופא שיניים מייד אחריהן (כבודה של בת מלך פנימה...) ומאוד כואב לה על-כל הדברים הלא נחמדים שאומרים על בעלה, היא מאוכזבת מחופרי.
לאורך ההיסטוריה של הרבה מאוד מערכות בחירות וקמפיינים של מועמדים פוליטיים שראיתי במשך השנים, כמו גם אישי ציבור שנפלו מאיגרא רמה לבירא עמיקתא, חשיפת האישה והילדים כ-under dog במונחים סטריאוטיפים של עצב, אכזבה, העלבות או כאב, קורית רגע לפני הנפילה, כשלמועמד נגמרו השפנים ואין לו יותר מה לשלוף מהכובע. משם, הוא גולש למטה.
תזכרו את ביבי ושרה, את אהרון אבוחצירה שקבל על כמה העיתונות פוגעת במשפחתו רגע לפני שמוצה עימו הדין, את החשיפה קורעת הלב (לאחרונה) של אשתו של רוזנשטיין, את איציק מרדכי מסיע את הבן שלו לגן, את ברק ונאווה צועדים יד ביד ועוד ועוד.
המאצ'ו הישראלי מגייס את האישה כשהוא מבין שהגיע לסוף הדרך. לא מפליא, אני רק תוהה בכל פעם מחדש איך הנשים מסכימות לביזוי הפומבי הזה.
מנסה להיות תואם חופרי?
מסתבר שהקמפיין של חופרי עבד יפה. רעננה לא רוצה מהפיכות חצר, היא רוצה המשכיות ושיפור. נאמן לזיגזוג ולקלות הבלתי נסבלת של מתן הבטחות סותרות, ברוידא עומד כעת להכריז שרעננה שלו תהיה של המשכיות ושיפור.
רק מה - חופרי אומר את זה כבר חודשיים, ומתכוון לזה. זה טבוע באישיותו, המתונה, היסודית. ברוידא צריך הרבה כסף כדי להריץ עכשיו קמפיין שישכנע את הציבור הרענני אחרת. ולהכרזתו שלו ב"על השרון" השבוע - התקציב מוצה.
שקל אין לו רגליים
תחת הכותרת "הכי יקר - נחום חופרי", סקר השבוע אמיר קורץ ב"על השרון" את תקציבי המועמדים. עוזי כהן - חצי מיליון שקלים, חופרי - 690 אלף, ברוידא - 635 אלף.
העניין הוא שהקמפיין של ברוידא נמשך כפול זמן משל חופרי (שהצטרף מאוחר - רק ביוני) ופרוס על-פני פי שלוש מודעות ופי שניים שלטים, כולל מדיות שחופרי אינו משתמש בהן (כמו מכווני רחוב מוארים ותחנות אוטובוס).
אז לא התעצלתי והכנסתי את הנתונים לטבלת אקסל. מדיה, כמות, מחיר יחידה. לפני הנחות ומתנות, הגעתי ל-1.8 מיליון שקלים, מחיר ריאלי של הקמפיין של ברוידא. גם אם יש הנחות, דילים ומתנות, הערכתי והערכת אנשי פרסום שהתייעצתי איתם היא, שהקמפיין אינו יורד ממיליון שקלים.
הנתונים הועברו לאמיר קורץ, שבחר לא לעשות בהם שימוש.
בעוד מספר ימים רעננה ניגשת לקלפי, לבחור את ראש העיר הבא שלה. מעניין מי ייבחר (יש לי ניחוש משלי).

תאריך:  24/08/2005   |   עודכן:  24/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
לפני שנתמכר לאשליית השלום האוטופי שיבוא בעקבות ההינתקות, כדאי שנצייר תרחיש אימים שעלול לבוא על ישראל, כתוצאה מאותה הינתקות עצמה
גורי גרוסמן
דמו בנפשכם איזו מהומת אלוהים היתה קמה כאן אילו במשך שישה ימים היו דחפורי ענק הופכים לעיי חורבות אלפי בתים בלתי חוקיים שבנו ערביי ישראל בגליל, במשולש ובנגב
ראובן שיל"ת
תשובה לעו"ד משה גולדבלט על מאמרו - הנאשמת האמיתית אינה השופטת הילה כהן
יוסף דוריאל
הם לא נבחרו כדי לספק נואמים לכינוסי מחאה אלא כדי לעבד ולהציע פתרונות, במקום החלטות ממשלה הסותרות את אמונתם. ומזה, בדיוק, הם בורחים
שבתאי עזריאל
זה עתה התפרסם כי הנשיא ברק שוחח עם השופטת הילה כהן, והמליץ לה להתפטר. פיטוריה, לא ימנעו את שתי השאלות המרכזיות: כיצד יתכן ששני שופטי בי"מ עליון סברו שאין הצדקה לפטרה, ומיהם השופטים המכהנים שעשו מעשים חמורים ממנה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il