X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכל מה שקשור בהליכים דמוקרטיים, ביילין הוא הדוגמא לאובדן היכולת להבנת הנקרא בחוקי היסוד; גם מקים תנועה חדשה, וגם מחזיק בחברותו בתנועת העבודה - עליה הוא שופך אש וגופרית
▪  ▪  ▪

אין צורך להיות נביא או בן נביא, כדי לדעת שיוסי ביילין מתעב את יו"ר העבודה, בנימין בן-אליעזר. הוא אינו טורח להסתיר את דעתו החד-משמעית, שפואד איננו האיש המתאים להנהיג את המפלגה - לא היום, לא מחר, לא אי-פעם.
ממרומי הוד יהירותו האינטלקטואלית, בשמם של ערכים נעלים כמו "שלום וצדק חברתי", נוכח מאות מעריציו-מריציו תקף ביילין, אל מול פני האומה הישראלית המתפעמת והמשתאה, את כל החברים בצמרת מפלגתו, משתפי הפעולה עם ממשלת שרון, על כך שהכתימו בכתם בל ימחה את מפלגת העבודה והרסו לו את מורשת רבין נדבך אחרי נדבך.
אולי צודק ביילין בביקורתו החריפה על חברי מפלגתו. אולי באמת רק איתו ירדה חכמה לארץ ורק הוא יודע טוב יותר מכל חברי העבודה מה טוב בשבילם. אבל דבר אחד ברור: בכל מה שקשור בהליכים דמוקרטיים, ביילין הוא הדוגמא לאובדן היכולת להבנת הנקרא בחוקי היסוד. שהרי ממה נפשו של "רוץ ביילין, רוץ"? אם רוב חברי מפלגת העבודה החליטו למשוח עליהם את המלך פואד, ובעיני החבר יוסף ביילין זה משגה היסטורי חמור - מה יותר פשוט מאשר לעזוב את המפלגה שכבר אינה ביתו. ואם החבר ביילין חושב שהוא טוב מפואד, או אולי מי מידידיו משכבר הימים הולם יותר להיות הנבחר לראשות העבודה - שייאבק על החלפת המנהיגות. אך לא. זה לא יוסי. הוא בחר בדרך ייחודית הקובעת כך: אני, יוסי, אשאר במפלגה, ואתם, הנבחרים, תסתלקו מכאן. המפלגה הזו שלי, לא שלכם. אני הייתי כאן קודם ולכן מותר לי לעשות הכל, כולל לירוק בפרצופיכם הנדהמים. בקיצור: יוסי רוצה להיות גם בפנים וגם להשתעשע בחוץ. יוסי גם-גם.
אם יוסי ביילין הוא הרשע בסיפור המגוחך הזה, הרי מן הבחינה התקשורתית בנימין בן-אליעזר הוא בן דמותו של מי שאינו יודע לשאול. מאז החל ביילין להשתלח בבן-אליעזר, אימץ לעצמו היו"ר פואד את העמדה של "אין תגובה", או בנוסח היותר מפורט: "אני מיוסי התייאשתי ואינני מתכוון להגיב".
יועצי תקשורת מיומנים, אם אמנם נעזר פואד במי מהם, יכולים להסביר ליו"ר, כי בדרך השגויה הזו יהיה דינו כדין הגבאי של העיירה - זה שגם אכל את הדגים המסריחים וגם, בסופו של דבר, סולק מתפקידו בבושת פנים. בתגובתו הפאסיבית, הכאילו לא-איכפתית, מותיר פואד את כל הזירה התקשורתית לחזרות אינסופיות על ההכפשות היהירות של ביילין. וכבר אמר מי שאמר שאם חוזרים על שקר פעמים רבות - הוא נטמע בתודעה והופך לאמת.

תאריך:  07/06/2002   |   עודכן:  08/06/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ועדה מקצועית בראשון מנכ"ל משרד התשתיות, יעקב אפרתי, ממליצה בדוח שהגישה לשר הפנים: להטיל מגבלות על הוצאות הנהלה וכלליות, על העסקת בני משפחה במשרות בכירות; וכן לאפשר תביעה נגזרת נגד חברי עמותה ומנהלים בגין הפרת אמונים כלפי העמותה [כפי שקיים הדבר לגבי חברות]
עו"ד בועז גוטמן, סנ"צ (בדימ.)
עפ 01 / 071227 מדינת ישראל נגד אהוד טננבאום;
פסק הדין של בית המשפט המחוזי תל אביב, ניתן ביום 5.5.02; הכותב כאן עמד בראש החקירה נגד האנאלייזר
רון בריימן
יהודה כהן
אייל כגן
אם משרד התקשורת יחליט שלא להאריך את הזיכיון של ישראל 10 - הוא יעשה טובה לאלפרד אקירוב ולחברת הפניקס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il