X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"לפנות את שדות המוקשים שבלב", היתה כותרת מאמר של עמוס עוז לפני 12 שנים מאמרו המתריס השבוע - "להיות עם חופשי" - אינו אלא זריעת מוקשים נוספים
▪  ▪  ▪

"לפנות את שדות המוקשים שבלב" היתה הסיסמה שטבע עמוס עוז לפני 12 שנים, בימי אוסלו העליזים ("ידיעות אחרונות", ספטמבר 1993), כשחלום "המזרח התיכון החדש" צבע את עולמנו בוורוד, ולפני שהטביענו בנהרות הדם של מלחמת אוסלו. "זה הרגע להוכיח כי תנועת השלום רוצה ומסוגלת להיות גם תנועת שלום בית", הוא כתב, והיתנה, בצדק, את השלום עם הפלשתינים ב"הפשרה רגשית בתוך עם ישראל".
היום, 12 שנים מאוחר יותר ("ידיעות אחרונות", 21.08.05), ניתן לומר בצער כי מסר חשוב זה לא נקלט ולא הוטמע במחנהו של עוז, ונשאר בבחינת קול קורא במדבר. ראשי המחנה התחלפו - רבין, פרס, שרון - אבל שדות המוקשים שבלב נשארו בעינם.
הגירוש הנורא של יהודים בידי יהודים התבצע בצמוד לתשעה באב, תאריך הקשור באסונות הכבדים ביותר בתולדות העם היהודי. למרבה הכאב, ועל רקע עצוב זה, מצא עוז את העוז והחוצפה לזרוע מוקשים נוספים ולהתיימר לייצג ציבורים רחבים בהרבה ממחנהו האמיתי. עוז מחלק את אזרחי ישראל לשני מחנות, ומחליט שהוא בר-סמכא להגדיר הן את חלום המתנחלים והן את חלום החילונים.
על-פי עוז, חלומם של הישראלים החילונים הוא: "אנחנו רוצים לחיות במדינה נאורה, פתוחה וצודקת, ולא במלכות הרבנים והמשיח". עד כאן - כחילוני - איני חולק עליו, אבל ההמשך כבר אינו מקובל עלי - ולפי תוצאות הבחירות האחרונות לכנסת גם לא על רוב החילונים - "וגם לא בארץ ישראל השלמה", כאשר כוונתו ל-22% מארץ ישראל השלמה המצויים ממערב לירדן, ושגם אותם הוא וחבריו ומנהיגו החדש רוצים לקרוע.
המאבק הנוכחי איננו בין חילונים לדתיים כפי שמנסים להציג שרון (במטרה לקדם את מדיניותו), העיתונאים המגויסים למענו (במטרה לתמוך בו כל עוד הוא הולך בתלם) ומועצת יש"ע (ששיחקה לידי שרון בכך שנמנעה מלשתף את הציבור החילוני המתנגד ל"הינתקות"). המאבק הוא בין נאמני החזון הציוני ומדינת היהודים לבין הסוגדים למולך "השלום", בשעה שמדינה פלשתינית ממערב לירדן היא מירשם דווקא למלחמה מתמדת.
עוז מתלונן ש"זה שלושים שנה ויותר חלומם של המתנחלים הולך ומוחק את חלומם של הישראלים החופשיים. חזון ארץ ישראל השלמה ומלכות המשיח מועך כאן יום-יום את התקווה להיות עם חופשי ולבנות חברה צודקת ... [עלינו] להשקיע בתעסוקה ובחינוך ובבריאות וברווחה".
לא חלומם של המתנחלים הולך ומוחק את חלומם של הישראלים הציוניים. לדאבוני, זה 12 שנה חלומם של אנשי השמאל - כיום בהנהגת שרון - הוא המאיים למחוק את חלומם של הישראלים הציוניים, ולהפוך את ישראל למדינה לא-ציונית, לא-יהודית ולא-דמוקרטית. ככל שחלום "השלום" - להבדיל משלום - משתלט עלינו, בסיועם של אדוני הארץ ממערכות התקשורת והמשפט, כך מתרחקת התקווה להיות עם חופשי בארצנו.
להיות עם חופשי בארצנו פירושו קודם כל להיות עם נורמאלי בארצנו. עם נורמאלי אינו מביא את צבא האויב לתוך ארצו ואינו מסגיר חלקים מארצו לאויב; כשעם נורמאלי מותקף הוא משיב מלחמה, אינו בורח מפני הכובש הזר ואינו מסתגר מאחורי גדרות חסרות תכלית העולות מיליארדים; עם נורמאלי משתמש בצבאו נגד האויב ולא לגירוש אזרחיו מבתיהם (ומשלם גם על כך מיליארדים); עם נורמאלי אינו מספק שירותי תעסוקה ותשתית לאויב בזמן מלחמה.
הגדר וה"הינתקות" הן אלה שגזלו את מה שהיה עלינו "להשקיע בתעסוקה ובחינוך ובבריאות וברווחה", ולא חלום המתנחלים.
חזון אוסלו של פרס א' הביא באופן בלתי נמנע למלחמת אוסלו; חזון ה"הינתקות" של פרס ב' יביא באופן דומה למלחמת של"ח (שלום החווה). אני שותף לרצונו של עוז "להיות עם חופשי". לשם כך עלינו להשתחרר הן מ"מלכות הרבנים והמשיח" והן ממלכות אדמו"רי השמאל המשיחי ומהגירוש המשחית וההורס.
יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי

הכותב הוא יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי
תאריך:  31/08/2005   |   עודכן:  31/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר שמואל גורדון
האמנות חייבת להיות חופשית מלחצים פוליטיים ואחרים, אך אמן המתערב בסוגיות אקטואליות נכנס למגרש המשחקים הפוליטי וצפוי לספוג תגובות ופעולות אגרסיביות הנהוגות בעולם זה
אורי נטע
לא הטרור מדאיג אותי עכשיו. יש איומים חמורים ודחופים לא פחות - למשל מעבר מאסיבי של מרכזי מחקר ופיתוח לסין    אם לא נתעורר, נגייס אנשים בעלי מעוף כמו סטף ורטהיימר, וניצור תוכנית לפיתוח משלנו, נמצא עצמנו חסרי פרנסה
גורי גרוסמן
10.5% מןהמתגייסים משתמשים משירות    נתון מזעזע ומרתיח, המעיד משהו על מצב החברה    אילו היו מחויבים בשירות חלופי כמו עבודה בבתי חולים סיעודיים, פועלי תברואה, פועלים חקלאיים וכו', היו חושבים פעמיים קודם התייצבותם לפני הקב"ן
עו"ד ליאת בכר-סגל
ד"ר אילן זמיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il